Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

armleuning

vragen over de T5
Plaats reactie
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

armleuning

Bericht door popeye »

Hallo allemaal,

Na een baalweek waarin alles wat nieuw gekocht is door ons kapot ging, kon het volgende er ook nog wel bij.
Onderweg knapt bij mij de rechterleuning van de berijders-stoel.
Direkt naar VW-garage in Stadskanaal, maar na 2 keer bellen in de hal en vele minuten wachten komt er iemand zichtbaar geirriteerd naar beneden en blijft onderweg nog even treiterend wachten en vraag dan , zonder ook maar een groet, wat er aan de hand is. Ik vroeg of de bel stuk was( je moet toch wat?), nou....dat was te veel gevraagd en de klant die er ook bij stond baalde ook al . :nuts
Vertel van de armleuning en hoor dan de mededeling dat ik dan maar wachten moet, men is aan de thee.
Ik heb een bedrijf en heb geen tijd om daar op te wachten, nou...dan komt u toch op een andere dag weer?? Dus met zoveel personeel wordt de boel gewoon even stopgezet.
Kom er nooit weer!! Maar nu de vraag.... heeft iemand een rechter-armleuning van 2004-.... voor een Transporter. Ik heb de mijne met leer bekleed, dus dat gaat dan overgezet worden.
Ze vragen goud voor een leuning, belachelijk. Anders kijk ik wel op E-bay Duitsland. Maar als het hier ook kan. Bedankt alvast.
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: armleuning

Bericht door Henk250 »

Ik weet precies wat je bedoelt,thee is belangrijker dan klanten,hoewel je de pauze`s van de medewerkers ook
moet respecteren.
In Tilburg bij de VW dealer denken ze ook dat ze een loopje met je kunnen nemen,en klantvriendelijkheid
is daar vaak ver te zoeken,arrogantie ten top.

:muur :muur :muur

Echter,het kan ook anders.
Dor mijn werk kom ik vaak in showrooms van een groot Japans merk,en ik sta vaak versteld van de ongelofelijke
hoffelijkheid en geduld naar de klanten toe.
Er wordt altijd naar de klant geluisterd,uitleg gegeven,of wat dan ook.
Je wordt als klant persoonlijk uit het wachtgedeelte(koffiehoek) opgehaald en naar je gereedstaande auto gebracht,nadat
ze met je de factuur en werkzaamheden hebben beproken.
Toyota doet ECHT zijn best om de beste auto ter wereld te zijn,met de bijbehorende klantenservice.

Bij V M***el in Tilburg kijken ze je buiten als je betaalt hebt.

:bonk :bonk :bonk

Ik kom graag bij de VW garage in Oirschot,waar je nog "klant" bent,en er altijd wel een oplossing
voor je is.

VW moet zijn dealers eens opvoeden. :gif
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Re: armleuning

Bericht door popeye »

Je hebt volkomen gelijk. Ik mag wel eens hopen dat zij eens flink in de stront komen met de verkopen. Ik koop in ieder geval straks in Duitsland, waar hoffelijkheid gewoonte is of bij mijn tankstation/ APK-station in Exloo. Deze man staat altijd voor je klaar.
Er moet eens een groot onderzoek komen naar de vriendelijkheid bij de VW-dealers. Ik weet zeker dat er enige dit lezen, maar de arrogantie zal wel hoogtij vieren, zo van ...we verkopen dan wel aan anderen. Maar hoogmoed komt ten val.
Maar wellicht weet de baas van de werknemers in Stadskanaal ( Baas zit in Winschoten) niet hoe het bij hen reilt en zeilt.
Maar ik hoop dat ik binnenkort een armleuning kan bemachtigen, anders even zoeken op E-bay.de .
Ben geen armoedzaaier, maar een plastic leuninkje voor € 123,00 !!!!!!! euro is toch te zot voor woorden?? :ie
Allemaal een fijne zondag verder.
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: armleuning

Bericht door BigRuud »

Ik word regelmatig gebeld door een of ander onderzoeks bureau over mijn VW dealer, na de aankoop een paar keer gebeld, krijg je een heel regiment vragen die je kan beantwoorden, ook vragen ze vaak om je een cijfer te geven. Laatst heeft hij nog een beurt gehad en belden ze na een week op hoe het bevallen was en of ik op of aanmerkingen had. :toppie Had toen wel wat opmerkingen dat er een halve liter te weing olie inzat, dat ik 2 ventieldopjes miste na de beurt (vergeten er op te zetten na het controleren van de druk) dat mijn motor afdekplaat er niet goed op was gezet. :ie .

Dat kon ik vorige week wel merken na een reparatie dat ze die beoordeling gekregen hadden, werkplaats chef had alle tijd om samen met mij de hele bus even te controleren of alles goed was en of ik tevreden was. En dat was ik nu dus ook.

Helpt dus wel. :yes
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: armleuning

Bericht door Kobus »

Ik ben ook al eens gebeld voor een tevredenheidsonderzoek over de VW-dealer. Ik heb op zo'n 20 vragen één keer een zeven gegeven, de rest was dik onvoldoende. Na de tiende vraag vroeg de onderzoeker al: zal ik maar weer een 3 invullen... Ik heb ook gewoon toegstaan dat ze mijn naam doorgaven aan de dealer. Zwaar over de p*s natuurlijk, maar het heeft iets (iets) geholpen en ze weten nu dat ik me niet met een kluitje in het riet laat sturen.

Arrogantie is m.i. het meest toepasselijke woord als je het over mijn VW-dealer hebt; zelfs als je er in grote aantallen koopt. Ik vraag me dan ook elke keer weer af waaraan ze denken die houding te hebben verdiend. De voorkeur voor een VW i.p.v. iets anders wordt jammer genoeg bij elk bezoek ietsje kleiner. Het wordt tijd dat ze bij Toyota een echte designer op de Hiace zetten....
stop the rat race
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: armleuning

Bericht door painter »

Laat ik hier ook eens wat over zeggen, zonder naam en toenaam te noemen.
Het mag geen geheim zijn, dat ik en maand of 4 geleden was in de race was om mij oriënterend mijn licht op te steken omtrent een andere bus ( dit na aanleiding van een zeer positieve proefrit bij ,,dat andere merk,,/ mijn medetester en ik waren zeer onder de indruk, wat te lezen viel in ons verslag).
Afijn, nadat het een tijdje had gesudderd, trok ik de stoute schoenen aan, en informeerde eens over de inruilprijs van mijn huidige bus bij dat andere merk.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat dit een goede inruilprijs was, en met de bedrijfswagens-Rai in het vooruitzicht, besloten we om de definitieve knoop na deze tentoonstelling door te hakken.
Om een lang verhaal kort te maken, het een en ander even samengevat, ging ik naar mijn huidige garage, met het verzoek om een inruilprijs voor mijn huidige auto te noemen.
Na een vluchtige blik in en om de auto, werd mij een prijs genoemd die 4000 ex lager was dan bij dat andere merk.
Zonder de verkoper het vuur aan de schenen te leggen, vertelde ik dat dit bedrag 4000 euro onder mijn vorige bod lag.
Ik zou worden terug gebeld, en verliet de showroom, en inderdaad steeg de inruilprijs met 2000 euro na een telefoontje.
De Rai kwam in zicht, en na het een en ander te hebben vergeleken, nog een afsluitende testrit te hebben gemaakt met zowel een getunde splinternieuwe Multivan 174 automaat, en een Mercedes Viano V6 CDI.
Na de sleutel te hebben ingeleverd bij de VW dealer, en nog met enige vragen zittende omtrent nog enkele opties, werd mij gelijk medegedeeld dat ik ( de verkoper) het heel erg druk had, want hij had een hele druk Rai beleefd, met een zeer goede verkoop aantallen.
Ik twijfel daar geen moment aan, en kan me ook nog voorstellen dat je niet als een knipschaar klaar staat voor een geïnteresseerde koper in spe, als je het op dat moment erg druk hebt, of met een andere klant bezig bent (heb ik helemaal geen moeite mee ), ik wacht wel even, of kom op een later tijdstip terug.
Dus wat verwacht je dan, inderdaad een telefoontje op een rustig tijdstip, die kwam dus niet.
Ik koop namelijk geen base-line uitvoering ( hoewel dat ook niet mag uitmaken), afijn nog een weekje gewacht op het verlossende telefoontje, maar helaas er kwam niets ( gemiste kans).
Even goede vrienden, geen problemen met deze garage gehad, of met de verkopers ,altijd beleefd (koffie was altijd heet en veel)
Sterker nog, deze garage kwam in de ANWB garagetest er meer dan bovengemiddeld uit, dus daar ligt het niet aan.
Dit gegeven, en de lagere inruilprijs deed mij (ons) besluiten om onze handtekening te zetten onder een koopcontract met een Ster.
Voor de rest geen slecht woord over de Transporter T5, ik heb er 4 jaar probleemloos in gereden, en geen enkele reparatie hoeven laten uitvoeren, maar nu maar eens tegen een ander dashboard aankijken.
En laten we eerlijk zijn, hier vindt je wat, en daar laat je wat ( als je geen oog hebt voor voor de ander, bloed je dood).
Reseume, en terugkomend op de hoffelijk die bij Popeye ontbrak, kan ik alleen maar constateren, dat het bij sommige garages te goed gaat, en inderdaad waar de directie vaak in het geheel geen notie van heeft.
En voor de garages / verkopers: wie de schoen past, trekt hem aan.

Wilde nog een stukkie gras huren in Volkel, maar ik was te laat met het verzoek :bbq :bbq :bbqAfbeelding
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: armleuning

Bericht door hendrikus »

de hoffelijk is inderdaad ook per vestiging erg verschillend. Als je dan zo graag vaste pauzes wilt moet je gewoon de deur dicht doen of ook niet zeuren. Bij ons komen er ook klanten onder lunchtijd langs, maar dat weet je nu eenmaal.

Kom je bv bij Century bedrijfswagens word je netjes en goed geholpen als je onderdelen nodig bent. Kom je echter bij de personen wagens van Century ad Paterswoldseweg word je met de nek aangekeken. Zo hadden ze laatst een verkeerde ruit voor ons besteld van een Audi A8 met dubbel glas a 280euro. Wouden ze in eerste instantie niet crediteren terwijl het hun eigen schuld was. Komt er een oudere man ( de goede ) aan zetten, die had alles al meegekregen en zegt: Geen probleem, onze schuld en zegt tegen zn collega dat hij een credit moet maken. Daar kun je tenminste wat mee. trouwens niet de 1e keer dat het daar mis ging met bestellen.

Bij elk merk heb je wel wat inderdaad en het is ook geven en nemen.

Ik heb ook ervaring met Toyota Louwman in Groningen maar daar is de service ook top. Na 2 jaar onder garantie een accu vervangen en een dag later netjes een bon id bus dat het onder garantie verholpen is. :jumpklap
T4 2.5TDI 88pk 1999
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Re: armleuning

Bericht door popeye »

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben, ondanks dat het vervelend is. Zou men het lezen?? En Andre, als je de wagen hebt benik stikbenieuwd hoe hij er uit ziet, ik begrijp je wel.
Geniet er maar van , je hebt er voor gewerkt!
wie goed doet , goed ontmoet!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: armleuning

Bericht door Guus NLB »

Tja, mijn auto komt van een dealer in Utrecht waar ik heel vervelende ervaring heb opgedaan met één van de verkopers maar als ik met die auto in Tilburg bij de dealer kom wordt ik altijd perfect geholpen. Ik kan het ook niet helpen...
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: armleuning

Bericht door CASINI »

De mijne komt uit Maarsen :gif

de zelfde dag naar Gouda gereden en sindsdien kom ik daar en gaat goed als ik aan kom word ik gelijk geholpen. :yes

Ik heb redelijk veel pech gehad en er werd altijd gelijk een bus gepakt of in gehuurd als ze hem zelf niet hadden. :yes

maar de verkoop afdeling van Gouda is weer een stuk slechter :muur

MvG Nick
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Plaats reactie