Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7 MAG OP SLOT

vragen over de T4
Plaats reactie
Marcel van Es

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

vw_camper schreef:Begrijp ik het goed, dat je al meer dan 6 weken doorrijdt met een auto die onregelmatig / niet goed loopt? Lijkt me niet erg bevorderlijk als je niet precies weet wat er aan de hand is.
Hoi Bert
Ik weet dat er tegen mij is verteld dat het 2 massa vliegwiel kapot is dat deze vervangen moest worden, tegen mij is nooit verteld dat ik er niet meer mee mag rijden, deze garage had mij wel even mogen waarschuwen voor de gevolgen wat er eventueel zou kunnen gebeuren als je te lang er mee door rijd dat heeft hij niet gedaan.
Nu vrees ik het ergste dat er misschien wel een ander motor blok in moet.
en ja dan moet ook het 2 massa vliegwiel er nog in geplaats worden.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
sgsdebruijn

Bericht door sgsdebruijn »

Laat eerst maar eens beoordelen wat er stuk is voordat die garage het weer heeft gedaan.
Sterkte ermee
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341

Bericht door Harry 341 »

Marcel van Es schreef:Heeft er iemand hier op het forum? of weet er iemand hier die nog een motor blok heeft liggen 2.5 tdi 75 kw ?
Onze huisgarage al gebeld?
Ismet in vijfhuizen....0653780581 of 0235335814
Zeg even dat je van weetjewel bent en noem mijn naam...scheelt weer in de kosten.
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Marcel van Es

Harry 341 schreef:
Marcel van Es schreef:Heeft er iemand hier op het forum? of weet er iemand hier die nog een motor blok heeft liggen 2.5 tdi 75 kw ?
Onze huisgarage al gebeld?
Ismet in vijfhuizen....0653780581 of 0235335814
Zeg even dat je van weetjewel bent en noem mijn naam...scheelt weer in de kosten.
grt.Harry
Hoi Harry
Dikke pech heb ik weer.

Ik kwam dit tegen op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... distance=0" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen is deze van 1998 de mijne is van 1999 het motorblok is het zelfde het bedrijf die deze aanbied zit bij mij in de buurt.
als het niets is kan ik altijd even kijken in vijfhuizen.
ieder geval bedankt voor de reactie.
Laatst gewijzigd door Marcel van Es op 28 mei 2013, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es

sgsdebruijn schreef:Laat eerst maar eens beoordelen wat er stuk is voordat die garage het weer heeft gedaan.
Sterkte ermee
Dat is ook wel zo Geachte de Bruin, ik heb meestal mijn oordeel te snel klaar komt door de frustratie van gisteren, ben zelfstandige en ik heb de bus gewoon nodig, geen auto betekend voor mij geen inkomen, het is 2 weken rond uit slecht weer geweest dan ook geen inkomen, nu is het heerlijk weer gebeurd me dit.
Ik denk dat het motorblok het begeven heeft.
Als dit het gevolg is omdat het 2 massa vliegwiel kapot is, had hij mij daarvan toch wel even van op de hoogte mogen brengen, dat het niet verstandig is om te gaan rijden, ik ben een leek op dat gebied, als ik er verstand van, had ik hier geen vragen en of suggesties hoeven te doen. hij weet dat ik de bus dagelijks nodig hebt voor mijn werk.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
sgsdebruijn

Als jij een '98 bus hebt zal die motor waarschijnlijk niet passen, misschien als hete en vroege 99 is, maar dat weet je pas als je bv de aansluiting/stekker van de ECU hebt vergeleken, aantal draden naar de intercooler en nog wat van zulk soort dingen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

sgsdebruijn schreef:Als jij een '98 bus hebt zal die motor waarschijnlijk niet passen, misschien als hete en vroege 99 is, maar dat weet je pas als je bv de aansluiting/stekker van de ECU hebt vergeleken, aantal draden naar de intercooler en nog wat van zulk soort dingen.
De motoren op zich zijn allemaal hetzelfde . Stekkers en sensoren , kun je altijd overzetten van je oude blok . Intercooler en ECU hoort bij de auto , word niet mee vervangen , en heeft dus geen invloed op het "blok" .
Heeft die '99-er bvb al een oliecartersensor , dan hoef je die niet aan te sluiten en gewoon laten zitten. Of je zet het carter over van je oude blok .
Het blok en cilinderkap van een 96 zal nagenoeg hetzelfde zijn als eentje van 2002 bijvoorbeeld ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
sgsdebruijn

En de zekeringkast
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

sgsdebruijn schreef:En de zekeringkast
Wat is daarmee ? :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
vw_camper

Bericht door vw_camper »

In plaats van een nieuwe motor te zoeken, lijkt het mij verstandiger om eerst een diagnose te laten stellen wat er aan de hand is. :wjw
Groeten, Bert
sgsdebruijn

Pascal-141 schreef:
sgsdebruijn schreef:En de zekeringkast
Wat is daarmee ? :lach
Er zit toch ook verschil in de zekeringkast, kan me voorstellen dat daardoor de bedrading op onderdelen ook anders is van en naar de motor/ecu
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij zijn alle zekeringenkasten gelijk,
enig verschil is extra toeters en bellen er omheen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sgsdebruijn

Kijk eens naar de zekeringkasten van voor 99 en na 99, na 99 is mooier opgebouwd, voor 99 allemaal losse delen. Weet niet of ze intern ook anders zijn, Oskar, jij een idee?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Marcel van Es

Goeden avond heren
Ik heb weer het een en ander mee gemaakt, zoals jullie weten is de motor dood auto heeft een vast loper gekregen, ik schrok me de klere niet normaal, net 2 weken niets of nauwelijks wat kunnen doen van wegen het slechte weer, en dan is het eindelijk super weer gebeurd me dit weer.
kwam net van de snelweg af stond in het Westland te wachten voor de stoplichten toen het op groen ging, gaf ik een beetje gas en schakelde over naar de 2e versnelling toen gebeurde het volgende, :muur de motor maakte een hevig geluid ratelde heel erg het leek erop of de motor onder de bus vandaan kwam, maakte echt een ter@ng herrie, en daar sta je dan midden op een druk bezet kruispunt, een klein stukje verder geduwd voor de veiligheid, ik had net opgehangen en er zou een takelwagen onder weg zijn zou binnen een klein uurtje komen, even later kwam de politie en zei dat je hier niet kan blijven staan en dat zei een takelwagen regelde nou echt super geregeld, en binnen no time was de bus opgeladen en werd de auto naar de Rooij autotechniek in Moerkapelle gebracht. de heer Leendert constateerde dat de krukas en de stangen en weet ik veel meer naar de kl@te zijn. Er moest een andere motor in. En ook het vliegwiel moest natuurlijk ook nog in gebouwd moest worden.
Na veel wikken en wegen hebben we besloten om niet een andere auto aan te schaffen maar deze op te knappen, velen van jullie die dit misschien stom vinden ondanks die 290 000 km er op heeft zitten er een nieuwe kostenpost er in te stoppen.
Ik vroeg aan Leen hoe is het met de versnellingsbak is gesteld omdat deze in de 2e versnelling stond toen het gebeurde, daar is gelukkig niets mee aan de hand volgens Leen. Weer een gerust stelling moet er niet aan denken als je met de bus weer gaat rijden je versnelling bak het niet meer doet, even afkloppen heb ik net gedaan :gekte
Er gaat nu een deelrevisie in (houd in motor en cilinderkop zijn gereviseerd) en de bruikbare delen van de auto motor worden na inspectie over gezet en zo nodig vernieuwd. Daar komt bij dat de dis en waterpomp en spanrol(len) alle filters en brandstofpomp enz enz vernieuwd worden. Donderdag word het motorblok naar Moerkapelle gebracht en wordt die verder afgemonteerd en hoop ik dat ik er vrijdag weer in mag rijden. Zo dan is het spaar potje weer bijna leeg, en moeten we er weer tegen aan om dat weer recht te breien.
Dit was het even voor nu.
O ja bijna vergeten weten jullie een bedrijfje die spatbord randen kan rollen, ik heb er een stel velgen op gehad waarvan de ET waarde 35 is, en dan staat je velg en band iets buiten de velg rand wat tot gevolg heeft geleid, dat de band het spatbord rand naar beneden getrokken heeft en de band is daardoor ook iets beschadigt, wel heel erg zonde want het was in November nieuw aangeschaft winterbanden. Morgen breng ik hem de zomer set velgen met banden compleet die kunnen dan gelijk over gezet worden.
Iederéén heel hartelijk dank voor de reactie's en eventuele suggesties, en tot later
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Marcel van Es

sgsdebruijn schreef:Als jij een '98 bus hebt zal die motor waarschijnlijk niet passen, misschien als hete en vroege 99 is, maar dat weet je pas als je bv de aansluiting/stekker van de ECU hebt vergeleken, aantal draden naar de intercooler en nog wat van zulk soort dingen.
Goede avond heer de bruin
Nee ik heb een ACV motor code, en mijn bus is van Juni 1999 2.5 tdi 75 KW
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Plaats reactie