Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Axel

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Axel
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009, 11:17

Axel

Bericht door Axel »

Hallo allemaal :zwaai ,

ik ben Axel, 27 jaartjes oud en woonachtig in de Belgische Ardennen op een steenworp van Luxemburg.
Ik ben ongeveer 7 jaar in het bezit van een witte T4 2400 diesel van '93, die het bedrijf al die tijd zeer goed gediend heeft.
Na een complete ommezwaai van carrière en een paar problemen met de bus heb ik besloten de bus te gaan opwaarderen.
Op 3 maanden tijd, versnellingsbak, waterpomp, dieselpomp en cilinderkop kapot gegaan.
Maar zo weet ik wel wat te doen in de vrije uurtjes, :werkaanT4 ...
De bus is 2 jaar geleden al herschilderd geweest en ik dacht dat het zonde was om hem zelfs na die problemen weg te doen.
Ik heb dan ineens besloten de motor een volledige revisie te geven, waar ik een van de dagen ga aan beginnen als men werkplaatshandboek en men nieuwe cilinderkop binnen zijn.
Later zal de bus dan nog verlaagd worden, knappe velgjes opzetten en het interieur hier en daar vernieuwen wat best nodig is.
Ik had namelijk niet zo'n net beroep en ja, in de bus gegeten, gedronken, gerookt, geslapen, kortom alles behalve op het potje geweest.
Dus ik denk dat ik in de toekomst nog vele vragen ga hebben. :lach
_________________________
vw golf 1, 1.8 gti '79
vw golf 2, 1.8 gti special '88
vw golf 3, 1.4 :( '94
vw t4, 2.4D '93
dodge w200, 5.2 '77
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Axel

Bericht door Harry 341 »

Dag Alex,ben benieuwd hoe dat gaat worden...hou ons op de hoogte?
grtz Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Axel
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009, 11:17

Re: Axel

Bericht door Axel »

Dag Harry, dat komt allemaal dik in orde.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Vanmorgen karterpan gedemonteerd, zuigers eruit gehaald en de kleppen en nokkenas uit de oude cilinderkop gehaald.
Klepjes liggen nu te weken om die smerige boel eraf te krijgen, straks de nieuwe zuigerveren op de zuigers zetten en dan zal het wel goed zijn voor vandaag dat ik ook nog wat aan men zondag heb.
De rest zal allemaal op weekavonden moeten gebeuren. :koffie
_________________________
vw golf 1, 1.8 gti '79
vw golf 2, 1.8 gti special '88
vw golf 3, 1.4 :( '94
vw t4, 2.4D '93
dodge w200, 5.2 '77
Plaats reactie