Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ergenis

vragen over de T4
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

ergenis

Bericht door j.d.hukema »

Verleden week reed ik van groningen naar zuthpen voor de begravenis van mijn schoonzus.
Tussen hoogeveen en meppel passeerde ik twee vrachtwagens en achter mij zat een zwarte audi.
En je raad het al . Toen ik de vrachtwagens voorbij was de audi voor mij met volgen.
Daar kwam onze oom agent met de mededeling dat ik te lang nodig gehad had om de vrachtwagens te passeren. Ja met tegenwind en een 1,9td kan dat. Ik moest maar plaats nemen in de audi om alles terug te zien. Dat heb ik niet gedaan. Heeft ook geen zin . Toen ik zij dat ik graag door wou rijden om op tijd op de begravenis te zijn zij hij dat hij snel de bekeuring uit zou schrijven wat ook niet gebeurde maar hij vond het toch nodig dat ik alsnog in de audi plaatsnam.Dus weer niet gedaan. Nog maals vragen naar mijn adres en geboorte datum terwijl hij dat al wist.Thuisgekomen zag ik dat er op het gele briefje niet 2011 stond maar 2010.
Nu zeggen er een aantal mensen dat ik dan niet hoef te betalen. Wie weet dat .En heeft het zin bezwaar tegen deze bekeuring aan te tekenen. Het gaat wel om 100euro plus adm kosten.Hoe was de uitspraak ook al weer. De -------- is je beste vriend!

Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: ergenis

Bericht door spyke »

hallo

zal het eens op zoeken in de boeken mogelijk kan je hier tegen in beroep gaan .
beloof niets . :politie
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: ergenis

Bericht door olle griese »

Heeft totaal geen zin om bezwaar te maken.
Het bonnetje wat je hebt gekregen is een aankondiging.
Precies hetzelfde als een geel bonnetje achter je ruitenwisser.
Leuk dat ze hem geven (not) maar ze zijn het niet eens verplicht.
Leuker kunnen ze het niet maken. :ie
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: ergenis

Bericht door koos 890 »

[quote="j.d.hukema"]Verleden week reed ik van groningen naar zuthpen voor de begravenis van mijn schoonzus.
Tussen hoogeveen en meppel passeerde ik twee vrachtwagens en achter mij zat een zwarte audi. Reed je te hard of zo . Voor het inhalen staat toch geen tijd ????
En je raad het al . Toen ik de vrachtwagens voorbij was de audi voor mij met volgen.
Daar kwam onze oom agent met de mededeling dat ik te lang nodig gehad had om de vrachtwagens te passeren. Ja met tegenwind en een 1,9td kan dat. Ik moest maar plaats nemen in de audi om alles terug te zien. Dat heb ik niet gedaan. Heeft ook geen zin . Toen ik zij dat ik graag door wou rijden om op tijd op de begravenis te zijn zij hij dat hij snel de bekeuring uit zou schrijven wat ook niet gebeurde maar hij vond het toch nodig dat ik alsnog in de audi plaatsnam.Dus weer niet gedaan. Nog maals vragen naar mijn adres en geboorte datum terwijl hij dat al wist.Thuisgekomen zag ik dat er op het gele briefje niet 2011 stond maar 2010.
Nu zeggen er een aantal mensen dat ik dan niet hoef te betalen. Wie weet dat .En heeft het zin bezwaar tegen deze bekeuring aan te tekenen. Het gaat wel om 100euro plus adm kosten.Hoe was de uitspraak ook al weer. De -------- is je beste vriend!

Dick :driveT4[/quote ]
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: ergenis

Bericht door Egbert&Manon »

De ene vrachtwagen heeft ook wel eens een minuut nodig om de andere in te halen!

Hoe hebben ze de bekeuring omschreven?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ergenis

Bericht door Roger B. (11)61 »

kapstokartikel, nodeloos gevaarlijk gedrag bladiebla...

maar dit lijkt me wel een zaak om je mogelijkheden niet onbenut te laten.

ik heb nog nooit gehoord dat je binnen een bepaalde tijd moet inhalen (anders kunnen ze inderdaad al die vrachtwagens die inhalen ook bekeuren) dus ik ben dan wel heel benieuwd of die bekeurign überhaupt wel terecht is....

rechtsbijstandverzekering? daar eens aankloppen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: ergenis

Bericht door j.d.hukema »

onnodig links rijden staat er op de bon


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: ergenis

Bericht door koos 890 »

Hoe moet je anders inhalen . Rechts , dat mag ook niet .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: ergenis

Bericht door RPS »

Ik zou dit persoonlijk laten voorkomen en de agenten in kwestie dan maar eens uit laten leggen wat volgens hun een gepaste tijd is om een inhaal actie uit te voeren, in de wegenverkeerswet zal dat ook niet staan.
Succes
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: ergenis

Bericht door koekie520 »

Hoe halen halen ze het in hun holle knikker :nuts
Onnodig links rijden is per definitie, links rijden terwijl er nog een ander vak beschikbaar is. Ik zou zowiso bezwaar aantekenen. Dat zou ik weleens willen zien dat je voor zoiets moet betalen terwijl je soms kilometers achter zo'n oostblok 40tonner hangt.
Sterkte
Laatst gewijzigd door koekie520 op 09 feb 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: ergenis

Bericht door spyke »

wacht het nu eerst ff af .
een bekeuring moet ten spoedigste opgemaakt zijn .
nu nog niet reageren ,wacht eerst je fanmail :mail uit leeuwarden af
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: ergenis

Bericht door Giel »

Of ben je, omdat er een aso aan het bumperkleven was bewust erg zacht gaan rijden om ze te zieken (doe ik ook wel eens!) Ben zaterdag met een strevige wind tegen naar Rotterdam gereden met een T4 1,9TD maar kon nog wel 120 km op de teller krijgen.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: ergenis

Bericht door ailko vos »

dick jonge om deze reden haal ik nooit in met onze 19td.op binnenwegen is het gewoon een soort van kamikaze en op de snelweg moet je windkracht tien op de achterklep hebben staan wil je fatsoenlijk inhalen. vandaar dat we op lange afstanden en haast hebben de 2.5 meenemen
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: ergenis

Bericht door RPS »

alles leuk en wel maar die T4 haalt toch zeker wel 100km p/u en hoe hard reden die vrachtwagens dan wel niet???? of waren die te groot voor mijnheer agent om tot stoppen te dwingen!!!!
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
Patrick S.
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 feb 2010, 00:17
Locatie: Zuidwolde (dr)
Contacteer:

Re: ergenis

Bericht door Patrick S. »

post uit LWD afwachten, gewoon betalen en daarna pas bezwaar. Als je niet betaalt, zit je zeker fout.

Zo zie je maar dat naar links neigen fout afloopt

Maar wat deed je daar eigenlijk?

Groningen Zutphen via Meppel? TomTom zeker?

Via het pittoreske Ommen-Raalte-Deventer was een aardig alternatief. Zeker met een 1.9 geen straf dacht ik.

Hoe dan ook een aardig staaltje Vakwerk van de witpetten.

Ben wel benieuwd naar het vervolg.

Zet 'em op!
Vriendelijke groet, Patrick ( 1205 )
zwarte '96 lwb 2.4d 195000km van WJW-er (exit)
zwarte '02 lwb 2.5 tdi
blauwe '08 lwb 2.5 tdi T5 (aanstaande)
Een trekhaak zou verplicht moeten zijn! http://www.trailerplus.nl/shop
Plaats reactie