Na 15 jaar in een T4 van '92 te hebben gereden,heb ik in Feb. van 2011 de overstap gemaakt naar een T5 van 2010.
Deze was dus een jaar oud,37000 km op de teller,van een verkoper van de dealer geweest(kerel ging in de VUT) korte WB,DC,metallic lak,navigatie en nog meer leuke opties en aantrekkelijk geprijst.
Aangezien ik al die jaren zeer tevree met de transporter heb gereden was het voor mij geen moeilijke keus om gewoon weer verder te gaan met een nieuwe transporter
Maar, nu na een dik jaar er mee te hebben gereden zijn er toch wat teleurstellingen die ik hier ff kwijt wil. Misschien win ik er wat tips mee.
Hoewel ik van 80pk naar 102 pk ging viel het mij met inhalen e.d. niet mee en heb ik em uiteindelijk toch laten chippen bij Hartog tuning naar 136 pk 350Nm. Das dus opgelost

Aangezien een bus robuuster en zwaarder geveerd is om het laadvermogen aan te kunnen,merk ik bij een lege bus dat oneffenheden bij slecht wegdek nog behoorlijk worden doorgeven aan de auto en de passagiers. in mijn situatie is dat regelmatig aan de orde. Dat vind ik opzich nog niet zo erg. Maar wel dat alle plastic,en goedkoop ogende, panelen en de DC gaan klapperen en trillen. Ook de "lade" met de bekerhouders trilt zowat uit z'n voegen. In mijn oude T4 zat een solide houten scheidingwand!! en een losse achterbank.
Nu ben ik afgelopen weekend naar Duitsland geweest om nog ff een weekendje te wintersporten


In die 8 uur durende reis heb ik heel wat keren met klapperend plastic gezeten

Maar wat ik eigenlijk nog t ergste vond : na verloop van de rit kreeg ik een beetje last van me rug. Nu heb ik dat wel eens vaker maar mijn passagier zag ik op een gegeven moment ok wat op z'n stoel draaien en wat verstellen. Hij bleek ook last te krijgen van z'n rug. Dus we vonden de stoelen niet top.
Herkent iemand dit?
Ik heb hier wel eens ergens iets gelezen over air suspension ride. Iemand daar ervaring mee?
En weet iemand toevallig iets over stoelen e.d. ?