Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chiptuning of digitale powerbox
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
chiptuning of digitale powerbox
goeiedag eem
even ter discussie het volgende bij een standaart 88pk
chip op maat kost +- 350 tot 550 euro
een digitale zelflerende powerbox +- 400 tot 450 euro
de meneer van de powerbox zegt meer vermogen met de powerbox te halen
het gaat erom dat je met deze meer parameters kunt bewerken dus nauwkeuriger zal zijn
hij zegt 120 pk te halen en 260 nm met deze box die je vervolgens weer in je volgende bus of auto
kan plaatsen met nieuwe software
deze meneer heeft grote ervaring op tuning gebied en schrijft de software zelf
deze box heeft een chip die veel geavanceerder is als de chip in de ecu van onze vw
een 102 acv daar pakt hij 140 pk nm weet ik niet
hoe denken julie hier over, zou dit een goeie vorm van tuning zijn.
mvg ronald
even ter discussie het volgende bij een standaart 88pk
chip op maat kost +- 350 tot 550 euro
een digitale zelflerende powerbox +- 400 tot 450 euro
de meneer van de powerbox zegt meer vermogen met de powerbox te halen
het gaat erom dat je met deze meer parameters kunt bewerken dus nauwkeuriger zal zijn
hij zegt 120 pk te halen en 260 nm met deze box die je vervolgens weer in je volgende bus of auto
kan plaatsen met nieuwe software
deze meneer heeft grote ervaring op tuning gebied en schrijft de software zelf
deze box heeft een chip die veel geavanceerder is als de chip in de ecu van onze vw
een 102 acv daar pakt hij 140 pk nm weet ik niet
hoe denken julie hier over, zou dit een goeie vorm van tuning zijn.
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: chiptuning of digitale powerbox
Hallo, wel een mooie naam, een digitale powerbox, alles wat via de ecu loopt is digitaal, maar hij blijft gewoon de bestaande ecu belazeren, hij geeft gewoon constant te lage waarden door, waar de ecu dan weer op in speelt, dat alles lijkt me niet echt bevorderlijk voor de motor. en denk hierbij ook aan de noodloop.
Het lijkt me beter dan de mijnheer een programma gaat schrijven voor de ecu zelf.
En voor de prijs zou ik het zeker niet doen, voor 250,- euro kun je er tegenwoordig al eentje op maat laten maken .
mvg Ton.
Het lijkt me beter dan de mijnheer een programma gaat schrijven voor de ecu zelf.
En voor de prijs zou ik het zeker niet doen, voor 250,- euro kun je er tegenwoordig al eentje op maat laten maken .
mvg Ton.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: chiptuning of digitale powerbox
een powerbox is ALTIJD een systeem dat waarden van signalen tussen de computer en de motor (in beide richtingen) manipuleert.
Gevolg is dat daardoor je ECU belazerd wordt. gevaar hierin is dat ie niet of te laat op origineel verkeerde signalen van de motor reageert. met als gevolg dat niet of te laat de noodloop ingeschakeld wordt met alle gevaren vandien.
Bij (fatsoenlijke) chiptuning verander je kenvelden waardoor de signalen van de motor ongewijzigd bij het management binnenkomen en de beveiliging ze nog steeds juist ziet, wat het management vervolgens aan signalen uitzend naar de computer wordt in die kenvelden aangepast.
In mijn ogen kan met een powerbox alleen meer uit de motor gehaald worden als je buiten de max waarden van de ECU gaat en dat is per definitie buiten de waarden die als veilig gezien worden
(overigens kun je met een goede chip en wat kleine aanpassingen aan de motor ook met 102 pk origineel boven de 140 pk komen)
Mijn idee: Powerbox Nooit doen. Tuuurlijk zegt die man dat ie betere kwaliteit levert dan chiptuning, die wil zijn powerbox slijten
Gevolg is dat daardoor je ECU belazerd wordt. gevaar hierin is dat ie niet of te laat op origineel verkeerde signalen van de motor reageert. met als gevolg dat niet of te laat de noodloop ingeschakeld wordt met alle gevaren vandien.
Bij (fatsoenlijke) chiptuning verander je kenvelden waardoor de signalen van de motor ongewijzigd bij het management binnenkomen en de beveiliging ze nog steeds juist ziet, wat het management vervolgens aan signalen uitzend naar de computer wordt in die kenvelden aangepast.
In mijn ogen kan met een powerbox alleen meer uit de motor gehaald worden als je buiten de max waarden van de ECU gaat en dat is per definitie buiten de waarden die als veilig gezien worden
(overigens kun je met een goede chip en wat kleine aanpassingen aan de motor ook met 102 pk origineel boven de 140 pk komen)
Mijn idee: Powerbox Nooit doen. Tuuurlijk zegt die man dat ie betere kwaliteit levert dan chiptuning, die wil zijn powerbox slijten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning of digitale powerbox
Heel simpel,
bij een standaard 88 pk zonder aanpassingen kun je maximaal (bedrijfszeker) 114 pk er uit halen zonder roeten.
Met een interkoeler kun je tot 120 pk maximaal gaan.
Meer kun je er met de standaard verstuivers niet uithalen,
omdat de verstuivers dan de beperkende factor worden.
En als je die nog langer open laat staan,
dan gaat dat helemaal ten koste van de bedrijfszekerheid.
Dus die 140 pk niet geloven..
bij een standaard 88 pk zonder aanpassingen kun je maximaal (bedrijfszeker) 114 pk er uit halen zonder roeten.
Met een interkoeler kun je tot 120 pk maximaal gaan.
Meer kun je er met de standaard verstuivers niet uithalen,
omdat de verstuivers dan de beperkende factor worden.
En als je die nog langer open laat staan,
dan gaat dat helemaal ten koste van de bedrijfszekerheid.
Dus die 140 pk niet geloven..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning of digitale powerbox
goeiedag eem
welke tuners kunnen jullie mij aanbevelen
graag wel een beetje noordelijk van het land
welke tuners kunnen jullie mij aanbevelen
graag wel een beetje noordelijk van het land
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning of digitale powerbox
waarom graag een beetje noordelijk?
Voor een echt goede tuning maakt een paar kilometers rijden toch niet uit, of wel?
Voor een echt goede tuning maakt een paar kilometers rijden toch niet uit, of wel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning of digitale powerbox
dat is wel zo ik weet dat je zeer content bent met marja maar waar zitten ze en hoe kan ik ze berijken via email lukt het niet
mvg ronald
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning of digitale powerbox
je hebt mail..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning of digitale powerbox
mg je hebt mail 2x
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: chiptuning of digitale powerbox
g.j.mensen zit noordelijk. Welke Oostwold woon jij dan? Die bij Winschoten zekers ( aan het oldambt te zien tenminste )
Meende namenlijk dat g.j.mensen in stadskanaal zit en ook in Groningen
Meende namenlijk dat g.j.mensen in stadskanaal zit en ook in Groningen
T4 2.5TDI 88pk 1999
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: chiptuning of digitale powerbox
En natuurlijk ook VVT tuning in Lutjegast.
Kompleet met vermogensbank.
Ik ben er erg tevreden over!
Kompleet met vermogensbank.
Ik ben er erg tevreden over!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.