Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roest wegwerken

vragen over de T4
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: roest wegwerken

Bericht door ardesch 879 »

Harry 341 schreef:Owatrol is de grootste troep....op hammerite na dan.Dit spul dekt de roest af,en eronder gaat her drie keer zo hard.Tot er ineens een stuk van je bus afvalt.
Grondig alle roest weghalen is de enige remedie.
Afbeelding
He Harry,
Moet je de bus al weer spuiten?
Groetjes Driekus Ardesch
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: roest wegwerken

Bericht door gert99 »

Heb een MG-B opgeknapt en die zijn pas roestgevoelig, heb van collega een goeie tip gekregen die perfect werkt en na 5 jaar is de MG nog steeds roestvrij. Volgende aanpak, maak het metaal zoveel mogelijk roestvrij(vooral de losse roest MOET eraf), hierna Fertan erop smeren en 48 uur laten inwerken, met water afspoelen en laten drogen, hierna 2 lagen corroless erop smeren (met 4 uur tussentijd)en laten uitharden en vervolgens waterproof schuren en aflakken Succ6
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: roest wegwerken

Bericht door olle griese »

gert99 schreef:Heb een MG-B opgeknapt en die zijn pas roestgevoelig, heb van collega een goeie tip gekregen die perfect werkt en na 5 jaar is de MG nog steeds roestvrij. Volgende aanpak, maak het metaal zoveel mogelijk roestvrij(vooral de losse roest MOET eraf), hierna Fertan erop smeren en 48 uur laten inwerken, met water afspoelen en laten drogen, hierna 2 lagen corroless erop smeren (met 4 uur tussentijd)en laten uitharden en vervolgens waterproof schuren en aflakken Succ6
Zo werkt het inderdaad.
Ik vertelde in een eerdere post hier al dat me dit goed bevalt.
Ik heb de fles toevallig voor m,n neus staan.
Dit is hem.

Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: roest wegwerken

Bericht door Rico »

Naar aanleiding van jullie postings heb ik Fertan aangeschaft en van hetzelfde merk een primer. Dus zondag even de boel onderhanden nemen voordat de gaten erin vallen. Zou zonde zijn! En als het een beetje redelijk weer is, meteen even de roestsporen wegpoetsen, want dat zie je best op die witte lak en het ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
PANTER
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 mar 2009, 06:49

Re: roest wegwerken

Bericht door PANTER »

staat die mg-b de hele dag buiten?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: roest wegwerken

Bericht door Roger B. (11)61 »

Rico schreef:roestsporen wegpoetsen, want dat zie je best op die witte lak en het ziet er niet uit.
niet alleen op wit, op zwart valt het dan wel minder op, maar zie je het ook best hoor,


onderschrift linkeronderrand achterklepruit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: roest wegwerken

Bericht door gert99 »

Nee, maar is Engels en die zijn nu eenmaal roestgevoelig.........
PANTER schreef:staat die mg-b de hele dag buiten?
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: roest wegwerken

Bericht door PJJ-65535 »

zelfde probleem bij mijn bus.

Ik bleef een "ietsiepietsie" lekkage houden bij de voorruit. Enige tijd geleden twee stenen op de ruit met sterren zo groot dat ze niet repareerbaar waren. Ruitwissel dus.

Vandaag ben ik gebeld door de garage, of ik ff kwam kijken, ruit lag er uit en eronder op de stijlen een paar roestplekken ter grootte van een gulden (voor onze bejaarden die nog weten wat dat is ). Verder roest en kit op meest vreemde plekken (de ruit zat geplakt met de kit naast de kitranden!!)

Ook rondom roestplekjes, dit kwam idd van het "bewegen van het rubber langs de lak". Het advies was: wegbrengen naar de spuiterij, uitslijpen, primen en rondom het staal van de voorruit opnieuw in de lak. Wel helder aangeven dat het "niet perse voor't mooi moet" anders spuiten ze je hele dak mee.

Kosten: raming 400 euri (%$^#%^@^#).

Oh ja, met dank aan ene Fa. Carglas of autoglas of....

Als je ooit een ruit moet vervangen, betaal dus wat mer eigen risico en laat 't doen door een goed schadeherstel bedrijf.

You always get what you pay for !!

Succes

Pieter.

:driveT4 ennuh een witte dus
Life's no monkey business.........
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: roest wegwerken

Bericht door Rico »

Zo, zondag even de roest weggekrabt en Fertan erop gesmeerd. Dat is nu lekker aan het intrekken. Bij de voorruit bleken de plekjes mee te vallen, zat nog niet echt onder de lak. Bij m'n portier viel het echter tegen, dat is toch een flinke plek, vooral onder de sierlijst. Dus die een stukje naar boven geschoven om het ook ff lekker met Fertan in te soppen.

Komend weekend de boel schoonmaken en de primer erop. Hopelijk kan ik er dan weer een jaartje tegen.
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: roest wegwerken

Bericht door multivan_rob »

Hoi Harde klusser,

ik heb geen idee hoe dat spul verder werkt, dus een vraagje? kan dat nu al met deze tempratuur verwerkt worden of sta je lekker binnen?
T5 1,9 Tdi en wel zwart
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: roest wegwerken

Bericht door gert99 »

Hoi, Is goed bij deze temperaturen te bebruiken, echter mag een tijdje niet nat worden dus niet in de regen

Grtz. Gert
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: roest wegwerken

Bericht door Rico »

Noop, heb geen garage, dus sta buiten op de oprit. Maar zondag stond ik wel even lekker in het zonnetje.
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: roest wegwerken

Bericht door Niels949 »

En als je niet van roest houdt, nooit meer een witte bus kopen, die roesten nu eenmaal wat sneller.... :knipoog
(vooral witte Mercedessen Vito's.... :ie )

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: roest wegwerken

Bericht door bartt4 »

Niels949 schreef:En als je niet van roest houdt, nooit meer een witte bus kopen, die roesten nu eenmaal wat sneller.... :knipoog
(vooral witte Mercedessen Vito's.... :ie )

Groeten,

Niels 949
Crafters ook hoor ow ja stommmmmmm worden bij mercedes gemaakt me werk bus begint ook overal rood te worden. Destijds toen ik nog in de schade wereld werkte ook altijd vitos en sprinters die om garantie werden over gespoten.
RUBBEREXPRESS
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: roest wegwerken

Bericht door wilko »

Waar kun je Fertan kopen? Brezan?
Plaats reactie