Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vito

vragen over de T5
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Volgende week vrijdag wordt onze Vitooooooooooooooooo afgeleverd. Ben gister even het contractje wezen ondertekenen, maar ze waren al aan de auto begonnen. De banden zaten er al onder. Stoer profieletje 225-55R16 Goodyear Vector 4season, staat de bus goed. Komende week worden onze stoelen en de standkachel overgezet en de trekhaak zit er inmiddels al onder.

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: Vito

Bericht door jw t5 121 »

ik keek naar je woonplaats

dus is niet moeilijk om effe bij Baan te kijken.
Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdagmiddag de auto opgehaald. Als is keurig afgewerkt, alleen ontbreekt er nog een module tussen de standkachel en de CAN-bus van de auto. Dus die wordt komende maandag ingebouwd.

Zaterdag meteen begonnen met de scootmobielvergrendeling. Verder alle troep die uit de T4 kwam een plekje in de Vito gegeven. De cabine heeft alleen veel minder bergruimte dan we gewend zijn, dus ik ben vandaag begonnen met het maken van een kastje tussen de voorstoelen in. Leuk klusje!

Nu nog ff een weetjewel.com sticker bestellen, dan issie straks helemaal af. Misschien wel de eerste Vito met een weetjewel-sticker? In juli wordt bij BSS de luchtvering ondergebouwd.

Heb ff wat foto's gemaakt, dus die staan in Photobucket
http://smg.photobucket.com/albums/v128/Foppe/Vito/

Groet,

Rico
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Vito

Bericht door SanderS »

Heeft zo'n nieuwe Vito achterwielaandrijving ja? De oude had voorwiel als ik het goed heb.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Yep, het is een achterwielaandrijver. Geen idee of dat een voor- of juist een nadeel is. De tijd zal het leren. Maar ik vermoed dat Mercedes daarvoor gekozen heeft omdat ze dan meer ondedelen uit de personenauto's kunnen gebruiken. Motor en versnellingsbak komen gewoon uit een C200 CDI / E200 CDI. De motor is qua vermogen echer wel wat geknepen (109 pk).
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Vito

Bericht door Rafke 108 »

Rico schreef:Yep, het is een achterwielaandrijver. Geen idee of dat een voor- of juist een nadeel is. De tijd zal het leren. Maar ik vermoed dat Mercedes daarvoor gekozen heeft omdat ze dan meer ondedelen uit de personenauto's kunnen gebruiken. Motor en versnellingsbak komen gewoon uit een C200 CDI / E200 CDI. De motor is qua vermogen echer wel wat geknepen (109 pk).
Denk dat ze vooral ook terug geopteerd hebben voor achteraandrijving omdat ze hun voorwielaandrijving echt niet 'goed' kregen...
Wij hebben op al onze Vito's de culassen (of hoe zegt men dat in het mooi Nederlands?) kapot gehad...

Wat betreft de achterwielaandrijving op een Vito, wij hebben er zo verschillende rijden, en t is pas echt hinderlijk bij winterse toestanden :)
De MB'kes van 'in den tijd' gleden al weg als ze ook maar een drupje water zagen, maar ik vind dat dat bij de Vito héél goed meevalt...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Vito

Bericht door Rico »

Hi Rafke,

Culassen??? Bedoel je hiermee de aandrijfassen? Ik neem aan van de voorwielaandrijvers, want ik heb gelezen dat daar nog weleens wat aan mis gaat. Hopelijk gaat het bij de achterwielaandrijver beter.

Ach, ik rij redelijk rustig, dus ik verwacht niet dat ik snel achterstevoren zal staan.

Groet,

Rico
Plaats reactie