Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tuning, wat levert het bij jou op

vragen over de T5
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Probeer er volgende week langs te rijden, wil wel eens even in zo'n monster rijden.
Ben al even de begroting voor onderhoud/ reparatie aan het bijstellen voor 2009. je moet toch weer een kleine 3000 eurootjes verantwoorden in de boekhouding. :nuts
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

De downpipe is bedoeld om onder andere het roetfilter te vervangen, maar de sensors worden wel terug gezet en software matig door JD weggeschreven.

Het gaat ongeveer zo; JB doet de hardware(Turbo&downpipe) en JD de software(OBD).
JB gaf ook aan dat de bak dit vermogen goed aan kan maar je moet het wel een beetje met gevoel doen want alles kan stuk natuurlijk.


Maar als we Edje nou even laten scouten en een bodemprijs eruit trekt, dan vragen we daarna nog even hoeveel er nog af kan als we met z'n .... gaan :knipoog
PS, de kosten kan je gewoon op de zaak doen, niemand die daar wat van kan zeggen :knipoog
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

edjeraketje schreef:Probeer er volgende week langs te rijden, wil wel eens even in zo'n monster rijden.
Ben al even de begroting voor onderhoud/ reparatie aan het bijstellen voor 2009. je moet toch weer een kleine 3000 eurootjes verantwoorden in de boekhouding. :nuts
Edje, Ben je al op de koffie geweest :kijkt
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Ja, ben er gisteren even langs geweest. Heb even wat info gewonnen, zoals ik al zei; het budget voor 2009 is al bijgesteld.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door koning232 »

En, Jongens?! Zijn er al afspraken gemaakt bij JD oF JB???? :jump :jump :jump
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Ga er volgende week ofde week erop nog even langs. Hou jullie wel op de hoogte. Zal proberen om samen met de eigenaar van 1 van de 2 bussen een ritje te maken.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

Bij 1 van de 2 busjes gaat de eigenaar nog een stapje verder door andere verstuivers erin te plaatsen.
Daarmee moet het koppel ook wel richting de 600Nm gaan, en da's fijn :toppie
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Donald4Motion schreef:Bij 1 van de 2 busjes gaat de eigenaar nog een stapje verder door andere verstuivers erin te plaatsen.
Daarmee moet het koppel ook wel richting de 600Nm gaan, en da's fijn :toppie
Hallo Donald, kan je die badkuipbitch ook wat trager bewegen :bifun
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

edjeraketje schreef:
Donald4Motion schreef:Bij 1 van de 2 busjes gaat de eigenaar nog een stapje verder door andere verstuivers erin te plaatsen.
Daarmee moet het koppel ook wel richting de 600Nm gaan, en da's fijn :toppie
Hallo Donald, kan je die badkuipbitch ook wat trager bewegen :bifun
Da's een gevalletje ADHD :bonk
:zwaai
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door koning232 »

Ik wacht het af edje. :adhd :adhd

Ben benieuwd. :ikrij :ikrij
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door robindekeiser »

Hoeveel bussen rijden er nu met die Turbo van JB?

En roken ze erg? of valt dat wel mee? en hoeveel pk's en nm's hebben jullie?
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

robindekeiser schreef:Hoeveel bussen rijden er nu met die Turbo van JB?

En roken ze erg? of valt dat wel mee? en hoeveel pk's en nm's hebben jullie?
Ik praat misschien wat voor me beurt omdat ik de tuning niet heb omdat ik me niet aanhoud maar,
Ik ben ook een hele tijd er mee bezig geweest dus ik heb wel wat info.

Diegene die de tuning als 'eerste' liet doen kwam op een vermogen uit van 257Pk en 568Nm.
Hij heeft later andere injectors laten plaatsen en ik weet niet op wat voor vermogen hij nu zit. Het zal ook eerder een 'finetuning' zijn.
Er zijn toch verschillen in blokken en JB moet echt met elk blok even kijken van hoe en wat.

Er rijden er toch al een aantal rond die het gewoon goed doen.

Wat ik begrepen heb van Edjeraketje is dat ze de tuning willen aanbieden als 240pk/520Nm pakket zodat het betrouwbaar blijft en lekker rijdt.
De wagen heeft dan 400Nm bij stationair toerental :lach
JB vond de wagen van Edjeraketje ook beter rijden dan het 257Pk/568Nmpakketje. Daar kan ik wel wat in zien omdat het vermogen bij Edje beter op de weg gebracht zou worden.

Als ik me wagen zou aanhouden dan had ik het er al lang op zitten :winter
De kosten zitten rond de 3000€. Dat is voor een aangepaste grotere turbo, een downpipe, en een JD tuning om het af te toppen.

Er wordt gezegd dat 500Nm de grens ik van de handbak. maar het vermogen wordt er zo mooi in gerold dat zo'n tuning geen problemen moet geven.
Een hele hoop ligt in de handen van de bestuurder. Zo'n wagen moet je met gevoel voor techniek rijden en niet met lompe klompen want alles kan stuk en dat is ook wat JB zegt.
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Multivan »

Mijn Multivan van juni 2004 is door de dealer getund. In het onderhoudsboekje staat een stempel Abt getund by volkswagen met het nummer van de regelunit. Het is een 174 pk die nu 195 pk heeft en 440 Nm koppel. De auto heeft nu probleemloos 114000 km gereden. Moet zeggen dat ik maar af en toe het volle vermogen benut. Geeft wel een lekker gevoel zoveel vermogen te hebben. Verder is de auto het vorige jaar voorzien van een roetfilter. Merk niet veel verschil.
Plaats reactie