Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 met slagzij

vragen over de T4
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Re: T4 met slagzij

Bericht door wimd »

m.c van den berg schreef:Ik heb nog hulpveren liggen, hebben z,n halfjaar er onder gezeten.
Is dat misschien de oplossing?
Hallo,

Houd ik even in gedachte. Puur uit interesse: waarom heb je die er weer onderuit gehaald ?

Groeten,

Wim
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: T4 met slagzij

Bericht door stijnh »

bij die van mijn vader zit er een klein verschil op, geen kapotte veren en nergens aan geprutst
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T4 met slagzij

Bericht door Beckontheroad »

[quote="Roger B."]niet zo heel lang geleden (half jaar ofzo) is hierover ook al eens een discussie geweest,


Klopt idd, en die van mij staat links ook lager en idd door al de extra massa: water tank, kasten, 2e accu (en soms de bestuurder erbij).
Let maar eens goed op de campers ;-)

Groet JB

T4 95 Reimo AAB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 met slagzij

Bericht door Roger B. (11)61 »

naar ik begrepen heb zijn er verschillende maten (diktes) rubber schijven die origineel boven en onder de veer horen, daar kun je er eventueel ook twee van op elkaar (gelijmd eventueel) gebruiken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: T4 met slagzij

Bericht door sgsdebruijn »

Hier de nummers, komt uit het artikel verlagen van Peter MV

Artikelnummer 7D0 511 147 A (19 mm) prijs ong 13 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 147 (13 mm) prijs ong 16 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 139 (5 mm) prijs ong 18 euro per stuk
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Re: T4 met slagzij

Bericht door wimd »

sgsdebruijn schreef:Hier de nummers, komt uit het artikel verlagen van Peter MV

Artikelnummer 7D0 511 147 A (19 mm) prijs ong 13 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 147 (13 mm) prijs ong 16 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 139 (5 mm) prijs ong 18 euro per stuk
Bedankt voor je info, ik heb het stuk van Peter waar je naar verwijst opgedoken en hem gevraagd mij het artikel met foto's te mailen. Die ontbreken nu helaas in het artikel.

Groeten,

Wim
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: T4 met slagzij

Bericht door sgsdebruijn »

ik heb inmiddels het e.e.a. bestelt waaronder de 5mm platen om te verlagen. ik vervang gelijk de kappen, stootrubbers, schotels en nog wat zaken als bouten en moeren als ik daar onder toch bezig ben (bij de schokbrekers).
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Re: T4 met slagzij

Bericht door wimd »

Op een regenachtige zondagochtend m'n veren gewisseld. Die zijn niet beschadigd, geen stukje af en ook geen scheurtje te zien. De omwisseling levert 1 cm verbetering op, maar misschien dat als ik er en paar dagen mee gereden heb dat het verschil weer groter wordt. Volgende week bestel ik een onderlegschijf van 19 mm , kijken of ik daarmee het verschil tussen links en rechts achter kan verkleinen.
Ik heb ook naar de torsiestaven gekeken, los van het feit dat ik geen beweging in de moeren krijg, zit er een verschil van 7 mm in het draadeind; rechts is langer. Hoort dat zo ?

Wim van Drunen
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: T4 met slagzij

Bericht door m.c van den berg »

Hallo Wim

Ik heb nu gasgevulde schokbrekers achter, dat bevalt mij uitstekend. ook met de caravan er achter.
Is samen met de andere veren,2cm verlaagd. De auto werd te stug met de hulpveren. Zeker als je zoveel last van je {tolale rug} en heupen hebt.
Nu rijd het supper :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Re: T4 met slagzij

Bericht door wimd »

Een kleine correctie op de bestelnummers:
Artikelnummer 7D0 511 147 A = 13 mm prijs 16,65 excl
Artikelnummer 7D0 511 147 B = 19 mm

Ik heb er nu aan een kant een 13 mm onderlaag gemonteerd waardoor het verschil in ieder geval acceptabel wordt.
Iedereen bedankt voor de reacties !

Wim van Drunen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 met slagzij

Bericht door Multivan Generation »

@ Wimd,
dank je wel voor de aanvulling,
ik zal het in het artikel veranderen :knipoog :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kalijos
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2009, 14:45
Locatie: Achterhoek

Re: T4 met slagzij

Bericht door kalijos »

Ik heb met belangstelling jullie berichten gevolgd. Heb namelijk ook 2 cm minder ruimte boven de wielkast linksachter dan rechts.
De linkerachterveer heb ik laten vervangen, maar dat levert eigenlijk geen soelaas.

(Heb dus nog een goede veer originele veer in de aanbieding).

Nu is het plan om rechtsachter de 19 mm rubberschijf te vervangen door 13 mm (6 mm verlaging rechts) en links een schijf van 13 mm erbij te plaatsen. Dat zou totaal 19 mm winst moeten opleveren.
Nu zegt de volkswagendealer dat de schijfjes van 13 mm niet meer leverbaar zijn. Een alternatief is nu 19 mm links erbij.

Heeft iemand misschien nog 2 rubberschijven van 13 mm beschikbaar of weet ze nog te koop zodat ik toch het oorspronkelijke plan kan uitvoeren?

Hoor het graag.

Groet, Jos
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: T4 met slagzij

Bericht door Adrie 260 »

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar als je linksvoor hoger staat dan rechtsvoor, en rechtsachter hoger staat dan linksachter is volgens mij je bus getordeerd, of volg ik het niet helemaal meer :nuts .
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
wimd
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2007, 18:29

Re: T4 met slagzij

Bericht door wimd »

Hallo Jos,

Het lijkt me sterk als de onderlaag van 13 mm niet meer leverbaar is, ik heb die net een maand geleden bij van den Udenhout in Den Bosch gekocht. Je zou bij hen eens kunnen informeren.
Je kunt de onderlaag overigens eenvoudig zelf aanbrengen, als de onderste moer van je schokbreker gemakkelijk los komt is het in een paar minuten gebeurd.

Succes !
Wim
kalijos
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2009, 14:45
Locatie: Achterhoek

Re: T4 met slagzij

Bericht door kalijos »

Dank je Wim.

Ik ga nu eerst een weekje camperen in Wales en dan ga ik verder met het corrigeren.
Nogmaals dank voor de tip.

Groet, Jos
Plaats reactie