misschien zit je initiële probleem wel ergens anders?
Dat je aircosysteem wel goed functioneerde,
maar dat de hoge koelvloeistof temperatuur ergens anders door veroorzaakt werd?
Is maar een idee hoor.
Als je nu happy bent met de werking dan moet je dat vooral zo houden,
maar hou het in je achterhoofd..
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Airco valt nog steeds uit
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Airco valt nog steeds uit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Airco valt nog steeds uit
En toch zou ik deze wel vervangen en er origineel weer inzetten!
Je temperatuurmeter geeft namelijk van +/- 72 tot +/- 103 graden altijd precies 90 graden aan.
Wordt de temperatuur hoger dan is hij zo bij die 120. En dan wil je wel zo snel mogelijk koeling.
Je temperatuurmeter geeft namelijk van +/- 72 tot +/- 103 graden altijd precies 90 graden aan.
Wordt de temperatuur hoger dan is hij zo bij die 120. En dan wil je wel zo snel mogelijk koeling.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Airco valt nog steeds uit
[quote="renesurfWat ook nog roet in t eten gooit is de automaat (is trouwens te klein en wordt zeer heet). De koeling van deze verloopt ook via het koelwatercircuit dat hierdoor fel belast wordt. Eerst vermoedde ik dat de dwarslopende geribde buis, voor de radiator, de automaatoliekoeler was, maar niet zo want dat is de servooliekoeler. Een extra koelertje bijhangen voor de automaat zal dus niet mogelijk zijn. Ik had al gedacht aan een thermostaatklep met een lager openingspunt.[/quote]
wordt overigens wel gedaan bij de T4, een aftakking op de bak waardoor er een extra koeler gemonteerd kan worden, schijnt de bak erg veel goed te doen (is hier op het forum ook al eens aan bod geweest (zoekfunktie)
Is het niet zo dat de thermosensor verkeers aangesloten zat? dat ie eigenlijk EERST de fans harder moet zetten en daarna pas de airco uit?
wordt overigens wel gedaan bij de T4, een aftakking op de bak waardoor er een extra koeler gemonteerd kan worden, schijnt de bak erg veel goed te doen (is hier op het forum ook al eens aan bod geweest (zoekfunktie)
Is het niet zo dat de thermosensor verkeers aangesloten zat? dat ie eigenlijk EERST de fans harder moet zetten en daarna pas de airco uit?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Airco valt nog steeds uit
wordt overigens wel gedaan bij de T4, een aftakking op de bak waardoor er een extra koeler gemonteerd kan worden, schijnt de bak erg veel goed te doen (is hier op het forum ook al eens aan bod geweest (zoekfunktie)
Hoe wordt die aftakking gemaakt? Een schemaatje interesseert me wel.
De automaat is nu aangesloten op het koelwatercircuit. Waar wordt de extra koeler dan geplaatst?
Hoe wordt die aftakking gemaakt? Een schemaatje interesseert me wel.
De automaat is nu aangesloten op het koelwatercircuit. Waar wordt de extra koeler dan geplaatst?
Re: Airco valt nog steeds uit
Ik heb vandaag het originele gat in de motorbeschermbak, vergroot zodat er meer koellucht naar de automaat stroomt.
zie ook deze foto v h Duits forum http:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=109159
zie ook deze foto v h Duits forum http:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=109159