Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

174 turbo op 131

vragen over de T5
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door sep »

Dat er prijsverschillen zitten in de obd tuning is niet zo vreemd ,de prijzen liggen voor een standaard tuning (dus niet speciaal op maat geschreven /verandererd op jouw voertuig )ver uit elkaar ,omdat waarschijnlijk de een er zijn hoofd handel van heeft en de ander het er bij doet ,....de obd tuning ( dus aleen een update van je motor management met gewijzigde waarden )stelt ook geen reet voor ,....ach ja de benodigde hardware zal wel een vermogen kosten zal je denken ,....nein!!!! al tijden niet meer je koopt al flashboosters met read en write voor een 100 euro inc een dvd met duizenden aangepaste tuning files voor vele merken autos ...
de tijd dat je als tuner nog de ecu er uit moest halen ,aparte software moest hebben om uberhaupt wat te kunnen programeren ,de eeprom /rom chip los moest solderen ,dat is al bijna verleden tijd (neemt niet weg dat de mensen die dit kunnen toch behoorlijk kennis van zaken moesten hebben ,want ook zal speel je wat met de kenvelden in bv win ols ,dan moet je wel weten wat je doet .)
Dus kijk maar eens in bv een tuning lijst van ziptuning of een willekeurige andere aanbieder ,je zal zien dat veel van de pk /nm,s overeenkomen met elkaar (maw ze gebruiken waarschijnlijk het zelfde tunings file,tje...... dat al is geschreven voor bv een golf tdi of passat ,etc
en een paar honderd vragen voor een software update die hooguit een halfuur duurt ,...easy money .....
Let wel ,ik praat niet over maatwerk !!!!! das andere koek ,...

Garantie op de motor ,....ik weet het niet ,...lijt mij een hele meuk met kleine lettertjes en clausules waarin je weinig hebt om op terug te vallen ....das net zoiets als levenslange garantie geven op een product ( bv een weber bbq ) :yingyang

mvg sep

De verschillen zijn idd een ander vliegwiel en grotere turbo ,en ander motor management ,blokken 130 pk 174 pk zijn verder identiek ....
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: 174 turbo op 131

Bericht door edjeraketje »

robindekeiser schreef:
Richard-221 schreef:Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met deze http://www.vtune.nl Tuner?

Gr. Richard
Ze zijn wel goedkoop in verhouding met anderen.
Het vermogen wat ze opgeven is precies hetzelfde als wat anderen opgeven.

Bij JD weet ik dat je auto dat vermogen ook echt levert! bij anderen heb ik daar soms mijn twijfels over (die hebben vaak ook geen bank om het tegendeel te bewijzen)

Bij JD kan je trouwens niet op de bank met een verlengde bus...
Oh heeft JD een kortere vermogensbank gekregen???? Of heb je een extra verlengde bus???
Die 3 keer dat die van mij erop stond, stond ie met alle 4 wielen op de rollen. Die van mij staat echt als lwb in de boeken.
Misschien is de tekst wat cynisch, maar dat is toch de nieuwe manier van antwoorden geworden :knipoog
Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: 174 turbo op 131

Bericht door BigRuud »

Hey Edje,

Je hebt zeker de bus van Robbie nog niet gezien? Toevalig heb ik laatst een foto van gemaakt. :ie

Vind ik trouwens ook niet gek dat hij wat meer p.k's wil. :bifun :bifun :bifun
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
overbeek
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:25

Re: 174 turbo op 131

Bericht door overbeek »

BigRuud schreef:
Nee hoor kijk maar goed uit! straks gaat er wat kapot en dan is het de schuld van de tuner! :bonk[/quote]



Voel ik hier wat cynisme Robin? :ie Of ben je een beetje pissed dat niet iedereen het met je eens is?

:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw[/quote]


Dat is natuurlijk een jan K antwoord

Robin de Keiser heeft zodanig contact met jd dat die zelf heeft aangegeven die
turbo zo te kunnen monteren en een eigen uitlaat systeem op maat te maken,
Dus daar zit de winst.
Zelf de turbo swap en het uitlaatsysteem en dan de software op maat.
En dus voor heel weinig geld 80 pk erbij.
Ik zou zelf ook voor deze optie kiezen aangezien die andere turbo serieus later inkomt
en de levering en montage ook me vraagtekens bij heb.
Maar succes robin met je beuken maar project
overbeek
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:25

Re: 174 turbo op 131

Bericht door overbeek »

Is overigens een big bore geen optie?? :bonk
Damy

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Damy »

Hoe zit het dan met remmerij??
Verzekeringstechnisch?? ik mag aannemen als je die bus zo opfokt (+80 pk?) en later blijkt dat je verzekerd bent voor een 131 pk de verzekering wel eens de dekking kan weigeren...(als het te laat is dus...) :ie
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

Damy schreef:Hoe zit het dan met remmerij??
zoals zijn onderschrift zegt; remmen is angst. Gas zit rechts!
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook

eerst f turbo dr op schroeven
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

robindekeiser schreef:Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook

eerst f turbo dr op schroeven
Die van de 3.2 (17")zou ik overslaan, die heb ik ook maar voldoen niet bij sportief weg gebruik (of gewone noodstops) en ik rij nog leeg.
Bij een aardige belading is het remvermogen echt onvoldoende
PDBteH
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:34

Re: 174 turbo op 131

Bericht door PDBteH »

JD kan de 131 met de turbo van de 174 naar 190 pk chippen en dan draait hij nog mooier dan een 174.

De 174 is qua capaciteit groter dan de 131 daarom moet hij worden gechipt.
De inlaat mondstuk is qua binnendiameter groter dan de 131 daarom alleen het mondstuk op de turbo vervangen.

Info bij JB Autoservice opgedaan
Damy

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Damy »

zoals zijn onderschrift zegt; remmen is angst. Gas zit rechts![/quote]


MMM een quote van iemand die alleen rechtuit hard kan/gaat...
Voor het "zetten" van een auto voor een (haarspeld) bocht heb je toch echt goede remmerij nodig...
Blijkbaar steekt de gemiddelde consument liever zijn geld in "kijk eens hoeveel pk ik heb!"
Dan in "kijk eens hoe ik rem"

Pk's zeggen niets...je moet ze ook op het asfalt zien te krijgen is een bekende quote van een bekende tuner!
Ofwel...Power is nothing without control! :zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

Da's de slogan van pirelli :ikrij
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door henkiepenkie »

wat een moeite,,,,,

verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.


groetjes,


henk
Gebruikersavatar
iMacJack
Berichten: 177
Lid geworden op: 13 mei 2007, 10:49
Locatie: Monster

Re: 174 turbo op 131

Bericht door iMacJack »

[quote="henkiepenkie"]wat een moeite,,,,,

verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.


groetjes,

Of wees gewoon tevreden met wat je hebt er zijn er die veel minder hebben . :driveT5 :T54LIFE


Groet en rijd voorzichtig. :ikrij
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

iMacJack schreef:
henkiepenkie schreef:wat een moeite,,,,,

verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.


groetjes,

Of wees gewoon tevreden met wat je hebt er zijn er die veel minder hebben . :driveT5 :T54LIFE


Groet en rijd voorzichtig. :ikrij
Als je tevreden met wat je hebt, kom je in het leven nooit voorruit.
Iets meer willen is heel natuurlijk en helemaal niet ongezond :toppie
:yingyang

Anders reden we allemaal nog in onze eerste auto toch :wjw
Plaats reactie