bartt4 schreef:Multivan Generation schreef:Okee,
misschien een beetje vloeken....
Die peugeots kunnen me gestolen worden...barrels..
Een oude Benz diesel bijvoorbeeld eind jaren 70. Erg goed...
190 of 200 250 of 300 allemaal kilometer vreters miljoen km was voor vele geen probleem.
De oude Mercedes motoren die waren zeer goed
een 2.5diesel met niks geen turbo, geen intercooler,een beest van een motor die maar een
relatief klein vermogen levert,koud niet vooruit te branden zijn,.. dat kan niet kapot....
ze zijn er gek op in Polen en verdere landen en lachen zich kapot om die zgm milieu zone's
in Duitsland waardoor ze zulke technisch goede wagens die je nog zelf kunt repareren
daar ze simel zijn, voor relatief weinig geld kunnen scoren,omdat de Duitsers niet meer in hun eigen stad mogen komen met kun eigen wagen.
Maar die nieuwe wagens hebben alweer veel te veel electronische troep erop zitten
en de algemene trend "ook bij VW" is uit een klein motortje veel koppel mergelen
die nieuwe 1.6 TDI levert 250 nm koppel dat is het zelfde wat de acv motor (2.5 TDI met 5 cylinders levert)
nou dat weet ik wel welke motor
dat het langste volhoud
dat kan wel even met inhalen geleverd worden maar uren aan een stuk met een zware aanhanger eraan of in de bergen dat lijkt me dat niks
ze hebben die 1.6TDI ook niet voor niets niet in de zware T5 gestopt
die 2700 kg weegt incl laadvermogen + nig 2 ton aan de haak mag....
maar ik de personenwagens alleen.