Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tikken

vragen over de T4
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: tikken

Bericht door henk106 »

Multivan Generation schreef:@ henk,
is het al opgelost?
nee ik leg met griep op bed
gaat er van de week aan werken als het lukt
maar bedankt iedereen voor de tips.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: tikken

Bericht door Roger B. (11)61 »

Egbert&Manon schreef: Het volgende lees ik op het Autoweekforum:
"Overigens is het met al die kwetsbare elektronica in moderne auto’s oppassen geblazen als er met hulpstartkabels gewerkt moet worden. Dit vanwege het risico van het optreden van piekspanningen in het boordnet van de stroomontvangende auto, op het moment dat de minkabel (altijd als eerste) wordt losgenomen nadat de motor is aangeslagen. Vandaar het belangrijke advies om als buffer de grote stroomverbruikers van de stroomontvangende auto in te schakelen zodra de motor loopt en pas DAARNA de minkabel los te koppelen.

Egbert

Dat klinkt genuanceerder dan
rick_k schreef:Accu heeft te weinig vermogen. Even jumpstarten met een andere auto dan. Wel even de lichten en blower aanzetten van beide autos en de auto waar je de stroom van pak laten draaien!!!mvg Rick
overigens denk ik dat een auto met gezonde accu en lopende motor geen vrees hoeft te hebben voor een spanningspiek uit een auto met lege accu of defecte accu. De accu buffert tegen zo'n spanningspiek en ook bij loskoppelen zal er geen gekke piek optreden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie