Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betere remmen voor een T5

vragen over de T5
Plaats reactie
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door J. Jolliffe »

Mooi werk inbouwer, ziet er goed uit.

Komt de remvloeistofverplaatsing nog steeds in de buurt van de originele klauw ?
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

J. Jolliffe schreef:Mooi werk inbouwer, ziet er goed uit.

Komt de remvloeistofverplaatsing nog steeds in de buurt van de originele klauw ?
Gaan we van de week mee maken. Set heb ik vandaag getest op:
- maatvoering
- juiste adapter
- niet aanlopen
- of de velg nog past.
Het blijft 3d meten en in de theorie kun je altijd wat over het hoofd zien.
De juiste remleidingen worden nu op maat gemaakt en als dat binnen is kan de set op werking worden getest. :driveT5

Hou jullie op de hoogte als ik de eerste test run mee heb gemaakt en zeker :wjw
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Donald4Motion schreef:Ziet er goed uit man :toppie Ben benieuwd of ze een beetje willen ankeren :ikrij

Welk merk schijf zit eronder?
Persoonlijk vind ik met dit soort pizzaschijven geperforeert mooier en misschien iets betere koeling, maar hoe dan ook erg leuk!
Ik kan de schrijven nog laten perforeren of voorzien van groeven. Ga eerst zorgen dat dit allemaal werkt en goed bevalt. Straks vlieg is bij elke aanraking van het rempedaal door de vooruit. :bonk
Het staat zeker dik die schrijven, weinig auto's komen aan dit formaat.
:jumpklap

Remleidingen zijn ook binnen, nu wachten op tijd om te kunnen monteren.
:wjw
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Rick »

''wachten op tijd?'' :bifun
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Rick schreef:''wachten op tijd?'' :bifun
Ja zoals ik het nu lees, is het wel grappig :bifun :bifun :bifun
Het probleem is, ik zit met 1 been in het gips :censor en mijn handen jeuken.
Tijd heb ik dus zat, maar het lichaam zegt even wachten. :muur
:wjw
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Komen er gevlochten remleidingen op?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Damy

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Damy »

Guus NLB schreef:Een T5 remt echt vrij slecht. Dit is ook nog eens uit een test van Autoweek gebleken :politie
Nu ik die iX55 rij merk ik een groot verschil.
Ter informatie: ik reed en rijd vrijwel altijd leeg en die iX is leeg ook nog eens veel zwaarder !

Dit onderwerp is hier al meer aan de orde geweest. Er is of was een wjw'er actief in dat spul maar ik zou indertijd 'n kleine € 5.000,- kwijt zijn geweest voor zwaardere remmen. Dat werd me te gortig ! :ie

Nu weten we wel dat je overgestapt bent.... :nuts :nuts :nuts
Maar over die remmen wat een onzin mijn bus weegt inclusief gereedschap (gister nog gewogen) 3380KG ik jaag hem echt wel over de weg, nog nooit last gehad, zelfs niet met een volle aanhanger erachter....
Damy

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Damy »

Donald4Motion schreef:op ebay.de stond wel een RS4 ceramische set incl. klauwen voor iets van 2100euro.

Erg prijzig die originele parts, en ze klinken ook nog voor geen meter met dat gekraak en gepiep :knipoog

Dat gekraak en gepiep komt omdat, net als de zinloze optie keramische remmen/schijven, gemaakt zijn om te opereren bij hoge temperaturen...aangezien je NL zelden of nooit de ideale bedrijftemperatuur van deze remmen/schijven zult halen, mits je meedoet aan Rallyrijden of op Zandvoort rijdt, zullen deze remmen piepen en kraken en bij keramische schijven zelfs wel stuk kunnen gaan.
Mooi voorbeeld is bij Rallyauto's als ze naar de klassementproef rijden piepen ze als een malle en doen ze alles om er warmte in te krijgen omdat ze anders domweg 70% minder remvermogen hebben.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

Je komt ze toch steeds vaker tegen op straatauto's zoals bij Audi, mercedes, porsche enzo
En dit zijn meestal versie's die ook koud al elke auto eruit remmen.

Uiteraard zijn er hardcore sets, zelfs voor de dikste porsche maar die doen inderdaad weinig op straat/koud
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door jos_br »

Damy schreef:
Guus NLB schreef:Een T5 remt echt vrij slecht. Dit is ook nog eens uit een test van Autoweek gebleken :politie
Nu ik die iX55 rij merk ik een groot verschil.
Ter informatie: ik reed en rijd vrijwel altijd leeg en die iX is leeg ook nog eens veel zwaarder !

Dit onderwerp is hier al meer aan de orde geweest. Er is of was een wjw'er actief in dat spul maar ik zou indertijd 'n kleine € 5.000,- kwijt zijn geweest voor zwaardere remmen. Dat werd me te gortig ! :ie

Nu weten we wel dat je overgestapt bent.... :nuts :nuts :nuts
Maar over die remmen wat een onzin mijn bus weegt inclusief gereedschap (gister nog gewogen) 3380KG ik jaag hem echt wel over de weg, nog nooit last gehad, zelfs niet met een volle aanhanger erachter....


Ik vind de T5 echt slecht remmen, zeker wanneer je een vlotte rijder bent en de remmen een paar keer achter elkaar aanspreekt. Deze worden dan helemaal hard minder, dus een upgrade vind ik wel een goede. Overigens moet een goede aanhanger zelf al goed remmen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door J. Jolliffe »

jos_br schreef:
Ik vind de T5 echt slecht remmen, zeker wanneer je een vlotte rijder bent en de remmen een paar keer achter elkaar aanspreekt. Deze worden dan helemaal hard minder, dus een upgrade vind ik wel een goede. Overigens moet een goede aanhanger zelf al goed remmen.

Jos.
+1 daar hebben helaas meer modellen van Volkswagen last van. Voor een bus die toch meer een personenwagen nastreeft is 46 meter 100-0 een erg matige waarde. Een personenwagen doet er gemiddeld 38 meter over. Dat is het verschil tussen net op tijd stil staan of nog met 50 km/u ergens tegen aan knallen. Grotere en vooral zwaardere wielen verlengen de remweg nog verder omdat deze extra roterende massa ook nog eens afgeremd moet worden.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

J. Jolliffe schreef:
jos_br schreef:
Ik vind de T5 echt slecht remmen, zeker wanneer je een vlotte rijder bent en de remmen een paar keer achter elkaar aanspreekt. Deze worden dan helemaal hard minder, dus een upgrade vind ik wel een goede. Overigens moet een goede aanhanger zelf al goed remmen.

Jos.
+1 daar hebben helaas meer modellen van Volkswagen last van. Voor een bus die toch meer een personenwagen nastreeft is 46 meter 100-0 een erg matige waarde. Een personenwagen doet er gemiddeld 38 meter over. Dat is het verschil tussen net op tijd stil staan of nog met 50 km/u ergens tegen aan knallen. Grotere en vooral zwaardere wielen verlengen de remweg nog verder omdat deze extra roterende massa ook nog eens afgeremd moet worden.
Wat ik me wel afvraag is of die grote/zware velgen wel zoveel meetellen.Dit vraag ik omdat ik ook 20inch heb.
Die extra gyroscopische kracht begrijp ik wel maar als ik echt op de rem trap dan gaat mijn ABS aan en staan de banden dus net zo snel stil als gewone denk ik.
Misschien wel eerder zelfs omdat ik een erg brede band eronder heb(275) en dus meer contact maak.
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door J. Jolliffe »

Ik had een jaar of wat terug een nieuwe Polo. Na een tijdje een paar Audi S3 (avus) velgen gekocht. Achteraf bleken dat ontzettend zware wielen te zijn (12.7 kg per stuk). De auto ging constant in het ABS maar bleef maar door de remmen heendrukken. Soms twijfelde ik of ik het wel zou halen zo erg.
Het is niet alleen de roterende massa die tegen werkt maar ook het onafgeveerde gewicht maakt het je onderstel moeilijker. Zware wielen zorgen voor een oncomfortabeler onderstel omdat de wielen bij een hobbel verder omhoog worden geslagen waardoor de demper het moeilijker krijgt en het wiel minder goed aan de grond houdt.
Het is altijd een dilemma, want ergens wil je ook dat het een beetje fatsoenlijk oogt. Ik heb op mijn BMW een set Mov'it remmen gemonteerd, en daar moet ik verplicht 18 inch voor gebruiken. Denk je met BBS CH een leuke velg te hebben, maar die zijn ook gewoon vrij zwaar. En dat voel je toch in hoe het stuurt en op de weg ligt.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door offline »

Inbouwer schreef: Gaan we van de week mee maken. Set heb ik vandaag getest op:
- maatvoering
- juiste adapter
- niet aanlopen
- of de velg nog past.
Het blijft 3d meten en in de theorie kun je altijd wat over het hoofd zien.
De juiste remleidingen worden nu op maat gemaakt en als dat binnen is kan de set op werking worden getest. :driveT5
Hoe staan de zaken een maand later of was het :T5muur

Offline
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Nee, de set is nu klaar en gaat er morgen of overmorgen op. :gekte :gekte :gekte

Ik hou jullie op de hoogte.
:wjw
Plaats reactie