Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door califloor »

Hallo WJW-ers,

Zojuist heb ik voor het eerst een paar logjes gemaakt met VAG-COM. Via dit forum en de site Gerrit Speek het e.e.a. gevonden... Onders staat het resultaat... Ik denk dat ik zelf onvoldoende kennis heb om te beoordelen wat dit voor resultaat heeft gegeven. Het gaat om ACV, de EGR heb ik onlangs afgesloten en de roetkat leeg gepeuterd ...

Ben benieuwd naar jullie reactie :yes
Bijlagen
8.jpg
11.jpg
nummer 3
nummer 3
Laatst gewijzigd door califloor op 23 jun 2010, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door René »

Moet ff kijken hoe het ook alweer zat,

1e grafiek
Duurt erg lang alvorens de turbo op druk komt, kleine overschrijding van de maximale turbodruk die door de N75 keurig wordt afgebouwd. ( zie hier dus de werking van een N75)

2e grafiek
Weet zo ff niet welke lijn gevraagd/geleverd is. Jammer dat het er niet bij staat.
Volgens mij is de "groene lijn" gevraagd, zoals je ziet haalt ie bij lange na de gevraagde luchthoeveelheid niet. In dit geval zo het dus betekenen dat je lmm aan zijn einde komt. Haalt met moeite de 750.

Heb je ook de exel gegevens? Kan ik even kijken welke als eerste benoemd wordt, die is gevraagd namelijk.

René
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door califloor »

Wat een super snelle reactie zeg, gaaf....
helaas worden geen excelsheets als bijlage geaccepteerd
dus het zijn plaatjes geworden.
(wat is een N75?)
Bijlagen
log3.jpg
log8.jpg
log11.jpg
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door stijnh »

er wordt begrensd op lmm
dat zie je hier
Afbeelding


uit volgende grafiek kan je niet opmaken of er begrenzing is op lmm of niet.
Afbeelding
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door René »

Wat ik schreef klopt dan, je lmm is aan vervanging toe. Vindt het wel vreemd dat de gevraagde hoeveelheid lucht erg hoog is.

Afbeelding

René
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door stijnh »

wat je schreef klop ja, lmm is aan vervanging toe

alleen kan je niet besluiten op basis van de gevraagde/geleverde lmm of er begrensd wordt op lmm
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door califloor »

Als ik het goed begrijp geeft de groene lijn de gevraagde hoeveelheid druk aan. Deze is bij mij meer dan 1000, en is veel hoger dan het grafiekje dat ik van de site van Gerrit Speek heb gehaald 800. (zie onder)
Hoe komt het dat mijn gevraagde druk zoveel hoger is ? Komt dat omdat mijn Luchttoevoer groter is omdat ik de 'trechter' uit mijn filterhuis er uit heb gehaald? (EGR dicht en Kat er uit, geen chip)
Of is het plaatje van de site van Gerrit Speek niet goed? Lijkt mij niet voor de hand liggend...
Bijlagen
Mijn log 'gevraagd': 1000
Mijn log 'gevraagd': 1000
Voorbeeld van Gerrit Speek: 'Gevraagd': 800
Voorbeeld van Gerrit Speek: 'Gevraagd': 800
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door pluuke »

Vraag aan Califloor :
Je hebt 3 verschillende runs gemaakt ? (toerentallen en time stamps verschillen)
1 met kanaal 03, 1 met kanaal 08 en 1 met kanaal 11 ?
Je kunt in 1 run toch ook die 3 kanalen kiezen ?
califloor schreef:Hoe komt het dat mijn gevraagde druk zoveel hoger is ?
Volgens Speek is deze waarde geprogrammeerd in de ECU, dus zou deze waarde bij jou toch aangepast kunnen zijn ?
(hij is dus niet te beïnvloeden door andere maatregelen zoals luchtfilterhuis oid)

De door toerental en LMM begrensde ingespoten hoeveelheid brandstof blijft inderdaad behoorlijk achter bij die van de door het gaspedaal gevraagde hoeveelheid. Bij het voorbeeld op de Speek site zie de waardes veel dichter bij elkaar liggen. Vervolgens zegt hij dat als er veel verschil bij deze waardes onderling zichtbaar zijn, er wellicht ook foutcodes optreden. (heb je die uitgelezen?)

Ben benieuwd wat een log laat zien met een nieuwe lmm, ook volgens Speek levert de Pierburg hogere waardes af dan de originele (tot 900-1200mg/R).
Bijlagen
inspuithoeveelheden pedaal omw lmm.jpg
inspuithoeveelheden pedaal omw lmm.jpg (16.04 KiB) 1055 keer bekeken
T4 lage act MAF.jpg
T4 lage act MAF.jpg (15.19 KiB) 1055 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door Multivan Generation »

Pierburg levert soms nog hogere waarden af.
Bij mij tot 1275..

Ik heb er vaak geen last van :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door Wim T4 935 »

Multivan Generation schreef:Pierburg levert soms nog hogere waarden af.
Bij mij tot 1275..

Ik heb er vaak geen last van :knipoog
Vaak geen betekent soms wel ? Zo ja waar uit zich dat in dan?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door Multivan Generation »

als ik langdurig hoge snelheden rijdt, dan kan de bus wat inhouden..
Hoge snelheden is 160+ km/u.
Maar ja, dat rij ik bijna nooit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door califloor »

Aan Pluuke
t2.jpg
Je hebt 3 verschillende runs gemaakt ? (toerentallen en time stamps verschillen)
1 met kanaal 03, 1 met kanaal 08 en 1 met kanaal 11 ?
Je kunt in 1 run toch ook die 3 kanalen kiezen ?
Klopt, ik heb nog een log met alle drie er in, die is iets minder mooi omdat ik de 'techniek' nog niet helemaal in de vingers had.... zie onder
wellicht ook foutcodes optreden. (heb je die uitgelezen?)
De foutcodes heb ik uit gelezen maar er is voor zover ik kan zien geen enkele fout gemeld.
Bijlagen
t1.jpg
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door califloor »

in mijn log is de gevraagde luchtdruk boven 1000, kan het zijn dat de 'gevraagde luchtdruk' afhankelijk is van buitenlucht. Ik bedoel dus weer afhankelijk.... bij mooi weer is dat meestal hoger dan bij slecht weer... zou dat een verklaring kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie wil mijn Vag-Com log beoordelen?

Bericht door Multivan Generation »

Gevraagde MAF is niet hetzelfde als gevraagde druk.. !
Dus misschien maak je een denkfout :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie