Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat camper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Maar is er iemand die mij een link kan geven hierover ?
Een schema van de bak bv waar ook de kabel op staat of documentatie over de bak met kabel ?
Het is een APL bak en die wordt niet beschreven in het Olving boekje.
En die kabel zit die aan een printplaat of zo iets, kan het ook daarin zitten of moet die printplaat ook vervangen worden ?
Zoeken ga ik niet meer en het voortbestaan van mijn T4 wordt woensdag bepaald door het kostenplaatje wat Autrans doorgeeft. Te hoge kosten = marktplaats
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat camper

Bericht door Multivan Generation »

ZwedenTransporter schreef:Maar is er iemand die mij een link kan geven hierover ?
Een schema van de bak bv waar ook de kabel op staat of documentatie over de bak met kabel ?
Het is een APL bak en die wordt niet beschreven in het Olving boekje.
En die kabel zit die aan een printplaat of zo iets, kan het ook daarin zitten of moet die printplaat ook vervangen worden ?
Zoeken ga ik niet meer en het voortbestaan van mijn T4 wordt woensdag bepaald door het kostenplaatje wat Autrans doorgeeft. Te hoge kosten = marktplaats
Die keuze heb je eigenlijk zelf al gemaakt... Gelet op je andere topic :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Yep volkomen gelijk maar ik wil me later niet voor mijn kop slaan dat het op een goedkope manier verholpen kan worden dus vandaar dat Autrans er nog even naar gaat kijken en ik de kosten weet. :knipoog
Afbeelding
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Autrans heeft gekeken en er zijn geen foutmeldingen geconstateerd
Éénrichtingskoppeling is kapot, kosten : revisie bak = €2650 excl.
Ondanks het advies om hem te laten repareren want daar koop je geen andere voor en volgens mijn gevoel zijn dat geen verkoop praatjes wordt dat voor mijn gevoel teveel.
Ik krijg net een prijsopgave binnen op mijn verzoek van afgelopen vrijdag van ivs-att, kosten 1500 excl. maar met een ½jr garantie of 20.000km
Wat is wijsheid ????
Ja ik twijfel weer want als ik een andere koop dan weet ik niet wat ik koop en van deze weet ik wat ik heb en ik kan de reparatie kosten optellen : nieuwe rembekrachtiger en automatenbak.
Reparatie rembekrachtiger weet ik nog niet.
Ik heb één bod gehad in deze staat van 1750 en 3 stuks van 1500, ook weer aantrekkelijk maar maakt het niet gemakkelijker.
Maar wat brengt mijn auto op met een nieuwe gereviseerde bak ?
€5000 of ben ik dan te optimistisch voor een T4 op benzine van 1999 met 158000km op de teller en met een nieuwe gereviseerde automaten bak ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: automaat camper

Bericht door Rotor »

Hi Nol, dat is geen mooi nieuws, en wat een prijs verschillen, en doen ze voor die prijs allemaal hetzelfde?
En je vraagt je af wat hij met een gereviseerde bak op zal brengen.......maar je kunt je ook afvragen wat krijg je er met een kapotte bak voor.
Sterkte in ieder geval met de juiste beslissing.
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Hi Rotor

Inderdaad een tegenvaller en ik weet niet of alle revisiebedrijven het zelfde doen, dat zou je wel verwachten maar gezien het prijsverschil zou je vermoed ik niet. Autrans is bijna 2 keer zo duur als ivs-att
Ze hebben me net nog gemaild dat de garantie bij hun een standaard regel is en als ik me daar niet in kan vinden dan moet ik me tot een ander wenden. Ja zo gaat dat als er werk zat is :knipoog
Wat die op brengt met een gereviseerde bak ben ik ook benieuwd naar !
Met die kapotte bak heb ik enkele biedingen gehad, één van 1750 en 3 van ±1500

Mvg
Nol
Afbeelding
liv
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:36

Re: automaat camper

Bericht door liv »

Kijk hier nog even na
http://link.marktplaats.nl/361577771" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een half jaar geleden geïnformeerd naar deze bak, koste toen 600 euro.
Ik ben toen toch voor een bakrevisie gegaan bij Autrans.
Maar als ik jou verhaal zo lees dan is dit misschien een uitkomst.
Doe er je voordeel mee.
Groet, Michiel
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Ik heb de verkoper benaderd maar helaas was die al verkocht.
Inmiddels van 5 bedrijven prijsopgave gehad voor het reviseren van de bak.
Autrans € 3153,50 - 12mnd gar.
Autrans € 2915,50 - 12mnd gar. excl. brein
ATR € 3376 - 12mnd gar.
Autotransmission € 2612,05 - 12mnd gar. excl. brein
VMTP € 3570 - 12mnd gar.
IVS-ATT € 1785 - 6 mnd gar. Alle kapotte onderdelen worden vervangen

Wat me opvalt is het grote prijsverschil, IVS-ATT is de goedkoopste maar omschrijving is beperkt en garantie is maar 6 mnd.
Nogmaals is er iemand bekend met IVS-ATT ?

Mvg
Nol
Afbeelding
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: automaat camper

Bericht door Sven_Stoffelen »

de prijs die ik betaalde bij een bedrijf in deurne was 3200 euro incl brein en 12 maanden garantie. Dit was bij Peter Achten in deurne. Hele goede service iig en snel binnen 4 dagen terug.

Gr sven
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Hoi Sven, dat is dus ook een Autrans prijs en dat geef ik er niet meer voor uit
Ik heb hem onder voorwaarden verkocht voor 1500 en ook al handgeld gehad.
De voorwaarden van hem was dat die nog een maand hier kon blijven staan omdat hij geen ruimte had om de auto bij hem te stallen en ik heb toen gezegd dat als ik binnen die maand vertrouwde referenties krijg over IVS-ATT dan laat ik hem alsnog maken want dat heb ik er nog wel voor over. Hij ging daarmee akkoord. dus goede deal.
Alleen tot op heden maar 1 goede referentie gevonden op internet maar gelukkig geen negatieve gevonden.
Gaat die weg dan nemen we geen busje meer ook dat is zeker. We hebben de T4 nog één keer echt nodig en een 2e keer zou gemakkelijk zijn dus een andere kopen is niet aantrekkelijk
Voor het geval dat die weg gaat wil ik nu gelijk maar iedereen hartelijk danken voor alle hulp en adviezen :jumpklap :jumpklap

Mvg
Nol
Afbeelding
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: automaat camper

Bericht door Sven_Stoffelen »

als dit de oplossing is waar je je goed bij voelt moet je het zeker doen. Kan het me helemaal voorstellen na zoveel gehannes. Jammer dat het zo voor je heeft moeten gaan.
Maar er is misschien dan nog een licht puntje.

gr sven
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Bak is gereviseerd en loopt als en zonnetje maar ................
Ik heb de auto gisteren opgehaald in Capelle aan de IJssel en ben vandaar naar Sprang Capelle gereden om de homokineet te laten nakijken. Deze was droog en is opnieuw vastgezet en opnieuw ingevet. Ik denk dat ze hem hebben gedemonteerd en weer opnieuw gemonteerd want het duurde 2 uur.
Toen naar mijn dochter gereden in Kaatsheuvel en nog steeds loopt die goed.
Om 20:30 uur vertrokken naar Maarssen en onderweg kreeg ik het gevoel dat die meer toeren ging maken t.o.v. de snelheid. Ik heb daar nooit zo opgelet maar ik zag nu dat die ±3300 toeren draaide bij 120km/h
Toen we bijna thuis waren begon de bak weer te stoten bij het schakelen.
Gelijk een mailtje gestuurd naar het revisiebedrijf en vanmorgen gebeld.
Er werd mij verteld dat de motor eerst nagekeken moet worden want er zitten slangen in die los zitten en de motor gaat af en toe zelf gas geven.
Dat laatste moet ik toegeven dat doet die af en toe maar dat merk ik alleen als die b.v. stil staat bij een stoplicht, dan wil het toerental ineens gaan schommelen maar tijdens het rijden heb ik daar totaal geen last van. Van losse slangen weet ik niets van, er zitten wel slangen in die van de LPG installatie zijn geweest.
Maar volgens het revisiebedrijf komt het door de motor. Mij werd gezegd dat als ik bij het overschakelen gas terug nam en dat die dan wel goed overschakeld dan moet het aan de motor liggen.
Eerlijk gezegd geloof ik hier niet in. Waarom niet - weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat die perfekt liep vanaf het revisie bedrijf dus ga ik ervan uit dat de bak goed gereviseerd is.
Maar misschien de oliekoeler omdat ik er een stuk mee heb gereden en toen kwam het euvel.
Ik vroeg nog wat er stuk was in de bak en het bleek verbrand te zijn en versleten.
Versleten zou natuurlijk kunnen na 150.000km maar als die verbrand is en zoals ze zeiden de olie was zwart dan ga ik denken aan de koeler.
Maar anderzijds denk ik weer hoe zoiets kan op de korte ritten hier. Toen ik uit Zweden kwam is het brein er uit gehaald en dus is de olie er uit gegaan en die was toen goed. Dat was de olie die ze in Zweden hebben ververst.
Moet er wel bij vermelden dat die toen nog gewoon in de D liep.
Daarna heeft die 3 maanden in de garage gestaan en vanuit die garage heb ik hem in de 3 naar huis gereden en naar het revisie bedrijf gereden, totaal misschien 300km met een snelheid van 80km/h en dat was ±3500 tpm.
Kan dit de olie doen verbranden ? - Kan dit de oorzaak nog zijn van mijn problemen ?
Wat ik vreemd vind is dat ik nooit probleem heb gehad en nu moet er dan ineens een luchtgekoelde oliekoeler in geplaatst worden, komt dat vaker voor ?
Uiteraard als dit het probleem is en ja hoe kom ik daar achter ?

Sorrie hoor maar ik ben ten einde raad :groteogen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: automaat camper

Bericht door Roger B. (11)61 »

al olie gepeild in de bak (volgens de daartoe horende procedure)?

automaatbakken van de T4 gaan oa vaak stuk omdat de olie te heet wordt. en dat kan bij snel gaan.dus een betere koeler is nooit verkeerd
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: automaat camper

Bericht door ZwedenTransporter »

Net nog even een stukje gereden van ±20km en ik hoor en voel dat die overschakeld naar de laatste versnelling.
Ik rij weg met normaal gas geven en alles schakelt goed maar naar de laatste versnelling hoor en voel ik een schok. Trap ik gas in (kick-down) om b.v. in te halen dan schakelt die mooi terug naar een lagere versnelling en dan hoor en voel ik het weer als die naar de laatste versnelling gaat.

Hoe en waar kan ik de olie meten ?
Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: automaat camper

Bericht door Harry 341 »

Met de peilstok?..met warme draaiende motor en de bak in P.
grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie