Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2400d turbo plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik heb dine persoon kunnen contackteren.en er is veel bij gekomen van foto's
ivb met de turbo
hier is de link
http://www.clubgti.com/forum/showthread ... 784&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

zelfs de 5de versnelling is aangepast
zij hebben wel het bovenste onderdeel gebruikt van de inlaat collecteur.
maar waar lopen die rode darmpjes dan allemaal geen
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

wat is jullie reachtie er van
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

mijn reactie---> ik zou het niet aanraden :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door rick_k »

Nee, ik zou voor een TDI gaan. Maar ik geloof dat dat al een paar keer is gezegd hier.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Harry62 »

Je wilt doorzetten en dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Gaan voor het (bijna) onhaalbare
Als het je lukt dan denk ik dat een ieder, die je dit wil afraden, veel respect voor je zal hebben.

Maar begrijp heel goed dat je goed kennis van zaken moet hebben wil je dit doen.
Wat die Engelsen betreft: ze zijn zo gek als een deur met hun auto's maar het zijn ook vakmannetjes.
Dat kun je in de link wel zien want ze vergeten zelfs de uitstraling niet. Het ziet er erg mooi uit.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:wat is jullie reachtie er van
Tja , mijn mening hierover : het hangt er allemaal vanaf hoe je die auto wil gebruiken , is het bvb je enige auto enheb je hem iedere dag nodig voor het dagelijkse transport en mag het allemaal niet te veel geld kosten ? Dan zou ik er er niet aan beginnen.
Is die auto je hobby auto , en heb je die niet noodzakelijk nodig , dan kun je die turbo er wel opzetten , dat zou een heel leuk projectje zijn. (Op zich is er niks moeilijk aan , om op die 2,4D een ACV turbo te plaatsen , het is gewoon "plug & play" , en dan de pomp nog een beetje afstellen en dat is het. Een paar uurtjes werk , en klaar) En hoelang die 2,4 het gaat uithouden , zal vooral afhangen van hoe je rijstijl is , rustig warmrijden en de turbo laten uitlopen , en hoe ver je gaat met turbodruk en pompafstelling. Op zich een heel intressante materie , lijkt mij.
Een andere mogelijkheid , indien het je te doen is om een snellere T4 te bekomen : deze verkopen , en een TDI in de plaats kopen. Dat is ook de enige manier om volledig in orde te zijn met keuring EN verzekering.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik rij met de bestelbus max 10000km op jaar
de turbo druk zal ik nooit hoger schroeven als0,35a0.40
ik ben altijd zeer correct kwa onderhoud.
bij koude start ,rij ik normaal
ik vervoer niets van zwaar materiaal.behalve men mtb
ik zal het doen ,dat ik die 5de kan verleggen.als ik op de autosnelweg zit
voor die hoge toeren kwijt te zijn
dan kan ik die 5de ophalen.....
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Keely 798 »

Ik heb 4 jaar geleden ongeveer 1 jaar gereden in een Westfalia 2.4 motor met een ingebouwde turbo, intercooler, extra oliekoeler en een langere vijfde versnelling. Bovendien was de cylinderkop vervangen. Het vermogen zou volgens opgave ongeveer 100pk moeten zijn. Ik heb alleen problemen gehad met de slangen van de oliekoeler, die te dicht langs de motor liepen, deze waren op een bepaald moment doorgeschuurd.

Deze camper kwam uit Duitsland, alle rekeningen waren er nog bij en het had een gigantisch bedrag gekost. Ik kon er nog voordelig aan komen. De wijzigingen waren uitgevoerd door de Firma Papmahl. De motor liep altijd goed, maar gaf toch behoorlijk wat lawaai.

Ik heb er nooit mee op topsnelheid gereden, maar deze uitvoering had veel minder moeite om tijdens de vakantie de bergen in Zuid Frankrijk te beklimmen. Maar de 2,5 TDI 102pk in mijn huidige California loopt toch een stuk beter en rustiger.

Succes
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

wat bedoel je met lawaai
de zware dieselslag dat je hoorde?????
dus zullen de darmen van de oliekoeler langer moeten zijn.of extra goed op letten hoe we ze plaatsen
top snelheid hoefd voor mij niet...ik zal al blij zijn moest hij 120 lopen op en 3000toeren of minder zelfs..
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door harry t5 191 »

Een hele operatie dit hele project.
Wat ook vaak vergeten wordt is dat bij een geblazen motor de nokkenas ook verschilt.
De inlaat kleppen kunnen door de turbodruk bv langer open blijven staan.
Maar respect als je alles goed lopend krijgt!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Keely 798 schreef:Ik heb 4 jaar geleden ongeveer 1 jaar gereden in een Westfalia 2.4 motor met een ingebouwde turbo, intercooler, extra oliekoeler en een langere vijfde versnelling. Bovendien was de cylinderkop vervangen.
Succes
en laat in die kop nou het grote koelprobleem zitten..... als deze firma dus een andere kop plaatst met andere koelkanalen, dan heb je het grootste probleem al opgelost, Daarbij kan zo'n bedrijf meer aangepast hebben aan de motpr (zuigerbodemkoeling)

het is alleen de vraag of je als je zoveel aanpassingen aan de motor moet doen, niet beter die TDI die je hebt liggen er in kunt lepelen...................

het allerbeste is het natuurlijk met oog op verzkering en overheid, om gewoon een andere met TDI te kopen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

harry t5 191 schreef:Een hele operatie dit hele project.
Wat ook vaak vergeten wordt is dat bij een geblazen motor de nokkenas ook verschilt.
De inlaat kleppen kunnen door de turbodruk bv langer open blijven staan.


:wjw :T54LIFE :toppie
Dat is helemaal niet altijd het geval hoor .

Wat er ook wel al eens gedaan word bij een achteraf bijgeplaatste turbo , is de compressie verlagen door een speciale aangepaste cilinderkoppakking , of er gewoon 2 (originele) op elkaar te leggen. Maar ik zou het zeker eerst zo proberen (met hetgene wat er nu tussenzit)
Vliegt de koppakking er toch door , dan kun je nog altijd een verstevigd exemplaar steken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik heb in begin van het jaar en nieuwe koppaking gestoken.maar ik had direcht en alluminium geplaatst.hadden mij dat aan heraden
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:ik heb in begin van het jaar en nieuwe koppaking gestoken.maar ik had direcht en alluminium geplaatst.hadden mij dat aan heraden
Dat is goed , die zijn sterker dan het "oude model" van koppakking.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

eerst en vooal wat ik nu al zal plaatsen olie meter,zo kan ik eens zien hoe warm de olie word..
daarna en olie koeler,dan zal ik te weten komen hoe veel lager dat de temperatuur zal zijn..

het zal wel nog eventjes duren voor ik er kan aan beginnen...
lig voor te beginnen nog en 3tal weken in de gips :gif
Plaats reactie