Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tips zijn welkom
tips zijn welkom
Hallo,
ik ben nieuwe op het forum dus kort voorstellen is wel op zijn plaats.
Ik ben Dennis, 32jr uit Oosterwolde.
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over de aanschaf van een T4.
Mijn doel met de bus is ombouw naar camper. Ik heb 3 kinderen waarvan 2 in een tentje kunnen slapen.
De bus moet dus 5 zitplaatsen hebben en 3 slaap-plaatsen.
Na heel wat internet uurtjes heb ik voor mezelf de bevestiging gekregen dat een T4 de ideale auto is.
Voordat ik me ga storten in een zoektocht naar DE T4 voor mij, wil ik natuurlijk eerst hier even weten van de "ervaren T4 die-hards" wat volgens jullie wijsheid is.
Aankoop tips heb ik inmiddels genoeg.
Maar wat is de geschikte bus, 1.9 of 2.4, korte of lange WB, geel of grijs kenteken.
dat soort info die mij helpt de juiste keuze te maken.
Het budget voor aanschaf is ong 8000,-
of inruil van mijn huidige auto, Astra Station 2003 benzine
ik ben nieuwe op het forum dus kort voorstellen is wel op zijn plaats.
Ik ben Dennis, 32jr uit Oosterwolde.
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over de aanschaf van een T4.
Mijn doel met de bus is ombouw naar camper. Ik heb 3 kinderen waarvan 2 in een tentje kunnen slapen.
De bus moet dus 5 zitplaatsen hebben en 3 slaap-plaatsen.
Na heel wat internet uurtjes heb ik voor mezelf de bevestiging gekregen dat een T4 de ideale auto is.
Voordat ik me ga storten in een zoektocht naar DE T4 voor mij, wil ik natuurlijk eerst hier even weten van de "ervaren T4 die-hards" wat volgens jullie wijsheid is.
Aankoop tips heb ik inmiddels genoeg.
Maar wat is de geschikte bus, 1.9 of 2.4, korte of lange WB, geel of grijs kenteken.
dat soort info die mij helpt de juiste keuze te maken.
Het budget voor aanschaf is ong 8000,-
of inruil van mijn huidige auto, Astra Station 2003 benzine
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hoi Dennis,
Allereerst welkom op de site!
Voor de juiste keuze welke T4 je moet aanschaffen zijn een aantal vragen die je je moet stellen;
Ga je veel rijden? > ja, Diesel - Nee, Benzine
Ga je op vakantie door de bergen? > Ja, TDI /Benzinemotor - Nee, 1,9TD/2,4D
Wil je een beetje 'doorrijden'? > Benzine(VR6/2,5L) of TDI
Verder zou ik een 'bustent' kopen voor de extra slaapplaatsen en het gemak.
Je hebt dan 2 slaapplaatsen in de bus zelf en eentje (of meer) in de 'voortent'.
Met een volledige reisbepakking ben je redelijk aan het gewicht dus raad ik je aan een iets krachtigere motor te nemen om eventuele tekortkomingen uit te schakelen.
Er zijn ook veel camperrijders op dit forum dus hoop ik dat zij je veel wijzer kunnen maken dan ik kan.
In ieder geval veel succes en ik hoop eerdaags je T4 'voor', 'tijdens', en 'na' de ombouw te mogen bewonderen!
Groeten uit Leiden West,
Dennis(Bananaman)119
Allereerst welkom op de site!
Voor de juiste keuze welke T4 je moet aanschaffen zijn een aantal vragen die je je moet stellen;
Ga je veel rijden? > ja, Diesel - Nee, Benzine
Ga je op vakantie door de bergen? > Ja, TDI /Benzinemotor - Nee, 1,9TD/2,4D
Wil je een beetje 'doorrijden'? > Benzine(VR6/2,5L) of TDI
Verder zou ik een 'bustent' kopen voor de extra slaapplaatsen en het gemak.
Je hebt dan 2 slaapplaatsen in de bus zelf en eentje (of meer) in de 'voortent'.
Met een volledige reisbepakking ben je redelijk aan het gewicht dus raad ik je aan een iets krachtigere motor te nemen om eventuele tekortkomingen uit te schakelen.
Er zijn ook veel camperrijders op dit forum dus hoop ik dat zij je veel wijzer kunnen maken dan ik kan.
In ieder geval veel succes en ik hoop eerdaags je T4 'voor', 'tijdens', en 'na' de ombouw te mogen bewonderen!
Groeten uit Leiden West,
Dennis(Bananaman)119
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi, gezien mijn ervaring zou ik voor een korte wielbasis gaan.
Ik heb zelf een Westfalia fabriekscamper.
Overeenkomst : we hebben ook drie kinderen.
Met z n allen in de camper slapen lukt niet.
We hebben dus een tenttrailer die zeer snel op te zetten is.
Een andere optie is dus een bustent.
Ik vind de bagageruimte in de camper tegenvallen vandaar dat ik blij ben met de tenttrailer.
Een bustent neemt weer bagageruimte in.
Woon je in Oosterwolde Friesland of Oosterwolde Gelderland ?
Groeten Henk Peter.
Ik heb zelf een Westfalia fabriekscamper.
Overeenkomst : we hebben ook drie kinderen.
Met z n allen in de camper slapen lukt niet.
We hebben dus een tenttrailer die zeer snel op te zetten is.
Een andere optie is dus een bustent.
Ik vind de bagageruimte in de camper tegenvallen vandaar dat ik blij ben met de tenttrailer.
Een bustent neemt weer bagageruimte in.
Woon je in Oosterwolde Friesland of Oosterwolde Gelderland ?
Groeten Henk Peter.
Kijk dat zijn snelle reacties!
Veel rijden, Ja!!
bergen, waarschijnlijk
doorrijder, nee 120 is hard zat (meestal)
aanhanger, nee we hebben de caravan verkocht omdat ik het rijden met aanhanger zat ben op lange stukken.
Mischien die ruimte compenseren met lange WB?
wat zijn buiten het gewicht en extra ruimte de plussen en minnen van een lange tov een korte?
Oosterwolde FR wonen
Oosterwolde GLD werken (vlakbij)
Veel rijden, Ja!!
bergen, waarschijnlijk
doorrijder, nee 120 is hard zat (meestal)
aanhanger, nee we hebben de caravan verkocht omdat ik het rijden met aanhanger zat ben op lange stukken.
Mischien die ruimte compenseren met lange WB?
wat zijn buiten het gewicht en extra ruimte de plussen en minnen van een lange tov een korte?
Oosterwolde FR wonen
Oosterwolde GLD werken (vlakbij)
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Hoi Dennis
Welkom bij de club met het gezondste virus........de Transporter.
Ik heb zelf ook nagedacht over het camper verhaal.
Maar niet zover gegaan dat het blijvend is.
Mede door de gewone uitvoering en de zwaardere motor kan ik mijn kleine auto's op een trailer de bergen in sleuren.
Veel plezier op WJW.com.
Ga ook in de startpagina alle tips en trucs maar langs en met het keuze menu door alle wetenswaardigheden. Het is echt nuttig.
Meer info over ons T4 project vind je op de link onder de foto. (T4-449)
Groeten van nog een
Welkom bij de club met het gezondste virus........de Transporter.
Ik heb zelf ook nagedacht over het camper verhaal.
Maar niet zover gegaan dat het blijvend is.
Mede door de gewone uitvoering en de zwaardere motor kan ik mijn kleine auto's op een trailer de bergen in sleuren.
Veel plezier op WJW.com.
Ga ook in de startpagina alle tips en trucs maar langs en met het keuze menu door alle wetenswaardigheden. Het is echt nuttig.
Meer info over ons T4 project vind je op de link onder de foto. (T4-449)
Groeten van nog een
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi, ja dan heb je met een lange wielbasis wel meer ruimte.
kijk eens op http://www.reimo.de
Er bestaan ook inbouwsets voor lange wielbasis.
Kijk ook eens op http://www.sprintercampers.nl
Ik heb geen binding met dit bedrijf.
kijk eens op http://www.reimo.de
Er bestaan ook inbouwsets voor lange wielbasis.
Kijk ook eens op http://www.sprintercampers.nl
Ik heb geen binding met dit bedrijf.
ik rij lwb
ik wacht op uitslag bezwaar sbg
als dat negatief uit valt ga ik ook ombouwen naar kamper
ik heb op ebay.de een slaapbank op de kop getikt 3 zit cq slaapplaatsen dan voorin stoel en bank dan heb je 6 zitplaatsen
ik plaats achter de bestuurder een keukentje (aan de maat)
zaag een gat in het dak en leg en een iets grotere t4 dakplaat overheen(slopers genoeg)
voor deel lwb op kwb is de 40 cm exstra binnen ruimte(kan je slapen en toch de spullen binnen houden)
motorisch gewoon een tdi nemen
ik wacht op uitslag bezwaar sbg
als dat negatief uit valt ga ik ook ombouwen naar kamper
ik heb op ebay.de een slaapbank op de kop getikt 3 zit cq slaapplaatsen dan voorin stoel en bank dan heb je 6 zitplaatsen
ik plaats achter de bestuurder een keukentje (aan de maat)
zaag een gat in het dak en leg en een iets grotere t4 dakplaat overheen(slopers genoeg)
voor deel lwb op kwb is de 40 cm exstra binnen ruimte(kan je slapen en toch de spullen binnen houden)
motorisch gewoon een tdi nemen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Ik begin steeds meer te neigen ri TDI LWB. dat wordt me ook wel aangeraden als ik het allemaal duidelijk lees. Vwb indeling van een camper heeft iedereen ook de meest uiteen lopende ideeen (gelukkig). Is er iemand die een rondzit achterin of treinzit heeft?
Als iemand een goeie T4 weet die aan mijn wensen voldoet, hoor ik het graag.
Ik wil wel graag mijn auto inruilen.
Aan het aantal reacties in korte tijd mag ik denk ik wel opmaken dat men elkaar graag helpt.
Als iemand een goeie T4 weet die aan mijn wensen voldoet, hoor ik het graag.
Ik wil wel graag mijn auto inruilen.
Aan het aantal reacties in korte tijd mag ik denk ik wel opmaken dat men elkaar graag helpt.
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hallo,
Informeer je terdege over de mogelijkheden tot het vervoer van personen achterin de bus
Als je bv een bus van 1998 of jonger neemt heb je een probleem,daar mag je nl geen personen achterin vervoeren,ook al zou je er gordels in monteren.
Een bus van 1997 of ouder mag dit wel.
Waneer je de zitplaatsen in lengte richting(dus niet in rijrichting) maakt heb je geen probleem
Als je een bus koopt met geel kenteken hoef je na keuring geen BPM meer te betalen.
Ben inmiddels ook (weer) van start gegaan met de ombouw ,ik gebruik hiervoor een bus van 1999 met een 1.9TD heeft 109.000 km gelopen.
Heb hem net weer opgehaalt bij TheoMusch heeft een grote beurt gehad.
Op mijn site http://www.silvercoach.nl staan al wat plaatjes
Informeer je terdege over de mogelijkheden tot het vervoer van personen achterin de bus
Als je bv een bus van 1998 of jonger neemt heb je een probleem,daar mag je nl geen personen achterin vervoeren,ook al zou je er gordels in monteren.
Een bus van 1997 of ouder mag dit wel.
Waneer je de zitplaatsen in lengte richting(dus niet in rijrichting) maakt heb je geen probleem
Als je een bus koopt met geel kenteken hoef je na keuring geen BPM meer te betalen.
Ben inmiddels ook (weer) van start gegaan met de ombouw ,ik gebruik hiervoor een bus van 1999 met een 1.9TD heeft 109.000 km gelopen.
Heb hem net weer opgehaalt bij TheoMusch heeft een grote beurt gehad.
Op mijn site http://www.silvercoach.nl staan al wat plaatjes
Hoi,
Als ik jouw was zal ik ongetewijfeld voor een langwielbasis gaan met 2.5Tdi 102pk motor
een verlengde transporter heeft een betere wegligging dan een korte ..
en een 2.5Tdi 102pk is een betrouwbare motor,snel,zuiniger dan een 1.9en 2.4 en ook zuiniger dan een 2.5 tdi 88pk ..
En als je op vakantie wil met de bus neem dan eentje met AIRCO betaal je iets meer maar dan heb je ook wat.
een 99er met airco 2.5Tdi zijn rond de 8.000/9.000euro te vinden maar dan wel een knappe.
verder als je hem camper wil maken ook op papier neem dan een geel kenteken kost iets meer dan een grijskenteken maar bij ombouw hoef je geen bpm te betalen en dat loopt bij een 99er snel paar duizend euro's
succes met je zoektocht
en hoop dat we je snel op het forum zien met een t4
Mvg Seref 795
Als ik jouw was zal ik ongetewijfeld voor een langwielbasis gaan met 2.5Tdi 102pk motor
een verlengde transporter heeft een betere wegligging dan een korte ..
en een 2.5Tdi 102pk is een betrouwbare motor,snel,zuiniger dan een 1.9en 2.4 en ook zuiniger dan een 2.5 tdi 88pk ..
En als je op vakantie wil met de bus neem dan eentje met AIRCO betaal je iets meer maar dan heb je ook wat.
een 99er met airco 2.5Tdi zijn rond de 8.000/9.000euro te vinden maar dan wel een knappe.
verder als je hem camper wil maken ook op papier neem dan een geel kenteken kost iets meer dan een grijskenteken maar bij ombouw hoef je geen bpm te betalen en dat loopt bij een 99er snel paar duizend euro's
succes met je zoektocht
en hoop dat we je snel op het forum zien met een t4
Mvg Seref 795
Hallo vanderK,
Welkom op wjw
Vorig jaar hebben wij ook een T4 gekocht, speciaal voor ombouw tot camper. Het is een LWB TDI 102 pk geworden en hij is nu camper , basisombouw door http://www.fsl.nl en nu nog een hoop dingetjes om zelf te doen.
Omdat je al weet dat je er een camper van wilt maken, kan ik je aanraden een T4 Kombi (personen/geel kenteken)-uitvoering te zoeken. Groot voordeel hierbij is dat na de herkeuring geen BPM meer verschuldigd is. Let wel op dat busjes die van een taxibedrijf zijn geweest nog wel BPM-belast zijn!
Busjes die van bedrijven zijn geweest (taxi, verhuur, enz.) zijn nog BTW-belast.
Fiscaal gezien zijn personenbusjes uit overheidsdienst (of van particulieren) het interessantst, daarvoor hoef je zowel geen BPM als BTW meer te betalen. Er worden regelmatig T4-kombi's aangeboden via http://domeinen.minfin.nl, afdeling roerende goederen. Ook zijn er wel bij handelaren te vinden via autosites of marktplaats. Voordeel van ex-overheidsbusjes is dat het onderhoud meestal geen probleem is geweest. Je kan alleen wel eens tegen politiebusjes aanlopen waar arrestanten in tekeer gegaan zijn
Veel succes met de aankoop, verbouw en het gebruik! Misschien tot ziens op een meeting (april => campermeeting zie menu meetings)
Welkom op wjw
Vorig jaar hebben wij ook een T4 gekocht, speciaal voor ombouw tot camper. Het is een LWB TDI 102 pk geworden en hij is nu camper , basisombouw door http://www.fsl.nl en nu nog een hoop dingetjes om zelf te doen.
Omdat je al weet dat je er een camper van wilt maken, kan ik je aanraden een T4 Kombi (personen/geel kenteken)-uitvoering te zoeken. Groot voordeel hierbij is dat na de herkeuring geen BPM meer verschuldigd is. Let wel op dat busjes die van een taxibedrijf zijn geweest nog wel BPM-belast zijn!
Busjes die van bedrijven zijn geweest (taxi, verhuur, enz.) zijn nog BTW-belast.
Fiscaal gezien zijn personenbusjes uit overheidsdienst (of van particulieren) het interessantst, daarvoor hoef je zowel geen BPM als BTW meer te betalen. Er worden regelmatig T4-kombi's aangeboden via http://domeinen.minfin.nl, afdeling roerende goederen. Ook zijn er wel bij handelaren te vinden via autosites of marktplaats. Voordeel van ex-overheidsbusjes is dat het onderhoud meestal geen probleem is geweest. Je kan alleen wel eens tegen politiebusjes aanlopen waar arrestanten in tekeer gegaan zijn
Veel succes met de aankoop, verbouw en het gebruik! Misschien tot ziens op een meeting (april => campermeeting zie menu meetings)
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
keuzes keuzes keuzes
JAPIE10
en mag ik in die bus uit 97 ook een rondzit met gordels monteren?
JAPIE10
Dus als ik het goed begrijp mag ik geen multivan interieur inbouwen in een bus (grijskenteken, dubbelcabine) uit 2000 maar wel in dezelfde uit 97?Hallo,
Informeer je terdege over de mogelijkheden tot het vervoer van personen achterin de bus
Als je bv een bus van 1998 of jonger neemt heb je een probleem,daar mag je nl geen personen achterin vervoeren,ook al zou je er gordels in monteren.
Een bus van 1997 of ouder mag dit wel.
Waneer je de zitplaatsen in lengte richting(dus niet in rijrichting) maakt heb je geen probleem
en mag ik in die bus uit 97 ook een rondzit met gordels monteren?