Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bankje 2e zitrij

vragen over de T4
nicky
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2011, 13:56

Re: bankje 2e zitrij

Bericht door nicky »

In de stalen bodemplaat van je t4 zijn de originele punten zichtbaar(centerponsjes), waar je paddestoel vormige bouten in komen voor de bevestiging voor een origineel 2 pers. bankje,die je met een hendeltje kunt demonteren, in de c-stijl zitten de punten voor de gordels, soms zit hier geen schroefdraad in, zelf even tappen met fijn draad. De tweede passagier heeft een gordel geintergreerd in het bankje. Veel succes.
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: bankje 2e zitrij

Bericht door Jefta »

Voor verdere "gordeleisen"

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 202011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt in het kort hierop neer:

Auto's na 1998 moeten een goedgekeurde bevestiging hebben voor de gordels. Mag door een bedrijf uitgegeven zijn, als het maar voldoet aan de normen.

Inderdaad zitten er altijd wel originele bevestigingspunten voor de gordel. Mijn caravelle (1997) heeft MET schroefdraad, mijn transporter (2001) ZONDER schroefdraad, maar dat valt wel altijd te creëren dus.

Voor de liefhebbers :

Ik heb nog een complete set liggen, 1 gordel - 2 zitsbank - 1 persoonsbank - heupgordel (op 1 gordel na, een coplete 2e rij dus). Stoelen in prima staat, mag weg voor 175,00 !!
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: bankje 2e zitrij

Bericht door starfire »

Nog wel een aandachtspunt: Bij de RDW zullen ze (als er gekeurd moet worden voor camper). De gordels in een gewone transporter niet goedkeuren, omdat er geen originele bevestigingpunten voor de gordel zitten.
Dus ook niet zelf maken. Ze kijken gewoon naar het chassisnummer (begint dat met WV1 of WV2). WV1 is de transporten. Daar mag het dus niet. WV2 is de personen uitvoering. Daar mag het wel.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: bankje 2e zitrij

Bericht door Jefta »

Is niet helemaal waar als je het stukje leest. RDW dient iedere gordelbevestigingspunt te controleren en deze moet voldoen aan een ISO norm. Deze norm zit als vanzelf op bussen met personen vervoer op kenteken, maar kan ook in een grijs kenteken gemaakt worden, als er maar een partij is (garage oid) die deze norm kan garanderen (op papier)

Op zich ook logisch, anders zou je nooit een auto van binnen kunnen verbouwen (stukje gaat over campers/begrafenisauto's en al het overige waar een aanpassing van de bankbezetting word gedaan)

De omos dubbele cabine in een grijs kenteken zou anders ook nooit zijn goedkeuring kunnen krijgen (zit ook op een creatieve manier vast aan het carrosserie en niet in originele riembevestiging)
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gebruikersavatar
Harleypeter
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2011, 09:13

Re: bankje 2e zitrij

Bericht door Harleypeter »

Hallo allemaal.
Deze week 2de rij zitbank geplaatst (caravel bankje en stoel) in mijn T4 volgens hetzelfde concept als de Sandman.
Bij de T4 projecten het project van de Sandman even lezen staat precies in hoe het bankje en stoel te plaatsen is.
Ook staat er wat over de gordels. Ik heb n.l. ook de benodigde gordels geplaatst.
Even contact opnemen met matje( voor een bankje) en de sandman
Voor de bevestiging van het bankje heb je 4 speciale bouten nodig (bestellen bij volkswagen)

groetjes Peter
Plaats reactie