ik heb ook Pierburg er op gezet maar met uit lezen geeft die fout.
Na reset piep , bij eerste starten piep instrument paneel een keer daar na niet meeren als ik weer uit leest staat een fout melding van lmm
dus ik weet niet of Pierburg goed is ik heb weer uitgahaalt.
bij lucht slangen controle trof ik en rene dat de slang geknik was die naar de computer management .
Heeft hier iemand ervaring mee, of kan me meer vertellen?
Alvast bedankt
LMM meter gaat stuk door vocht!!!!
Heb je iets gedaan met je luchtfilter?
Ga je vaak door de wasstraat?
De luchthapper zit namelijk aan de bestuurderszijde als insparingen op het spatbord! Water spuit er zo in!!!
Bij wasbeurt afplakken is misschien een optie anders met de hand wassen en zorgen voor geen vocht in het vluchtfilter!!!
Succes
Ook ik heb eeb Pierburg. Heb regelmatig een foutmelding uit het geheugen moeten wissen. Het bleek uiteindelijk een mindere verbinding in de stekker te zijn.
Over de diode lopen de meningen uiteen. Maar er staat iets over geschreven op tdiclub.nl.
Vraagje:
kan een diode ook langsstromende lucht detecteren en hierdoor een variabele stroom produceren die door het motormanagement geïnterpreteerd wordt?
Ik dacht dat een diode maar een vaste waarde had.
Dus ik denk, persoonlijk, niet dat het een oplossing is.
Ik kan het technisch nog verder uitdiepen, maar ik denk dat het nu nog niet aan de orde is
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
De TDI heeft de LMM alleen maar nodig voor de EGR en de rookbegrenzing, is verder eigenlijk overbodig voor een diesel.
Bij de T4 kun je met de diode dus gewoon een vaste waarde naar de motor ECU instellen.
Dit is dus de maximale waarde. De computer denkt dan dat de motor de max. hoeveelheid lucht binnenhaalt. Door de diode op de 5V aan te sluiten, die in de stekker aanwezig is, zal er dus in het algemeen 5-0,7=4,3 V naar de computer gaan. Er zijn ook wel diodes met een iets afwijkende drempelspanning.
Kan voor de T4 geen kwaad, loopt de motor er wat zenuwachtig door dan zou je de spanning naar de ECU iets verder kunnen verlagen door 2 diodes achter elkaar te zetten, een spanningsdeler met zeer hoge weerstanden zou ook moeten werken. Gebruik je een powerbox dan moet je deze opnieuw afregelen.
Met gechipte computer moet je oppassen omdat enkele tuners de LMM als begrenzing van het vermogen gebruiken. Dit is niet de meest elegante manier.
Zonder de LMM spanning gaat de ECU in noodloop, de stekker loshalen werkt dus niet.
Als je er een diode inplaatst,
dan fake je dus het signaal, doordat de motorcomputer continu denkt dat je de maximale hoeveelheid lucht binnenkrijgt.
De motorcomputer reageert hierop door maximaal brandstof in te spuiten.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de gaspedaal-stand.
Zou je dit kunnen gebruiken om het maximum koppel bij een iets lager toerental te bereiken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tot zover iedereen bedankt voor de verschillende reacties.
Zoals Dick al aangeeft hij is er alleen voor de EGR te regelen en die is bij mij al dicht. Dussssssss..... ik ga er een diode inzetten en laat nog wel ff weten hoe het gaat.
Dick de VAG-com heb jij die al in werking gekregen op Wndows Vista?
Het is die interface die ik via jou heb aangeschaft, niet origineel toch?
Hopelijk is er iets om op Vista te draaien, heb namelijk nogal wat werk gehad om het in de lucht te krijgen en vooral veel uurtjes die ik eigenlijk voor andere dingen nodig heb.