Het gaat nog even door
Gistermiddag konden wij hem eindelijk meenemen, wat fijn om weer je eigen huisje bij je te hebben in plaats van steeds als halve dakloze met een minimaal aantal spulletjes van B&B en hotel naar de garage op en neer.
Maar helemaal gerust reed ik niet, de motor klonk mooi en alles leek in orde.
We zijn net 7km het stadje uit en mijn toerenteller springt weer terug en acculampje gaat branden

weer terug naar de garage ... toen deed alles het weer. Garage heeeft laadstroom doorgemeten. was ok. Omdat ze bij de dynamo ook een blokje met koolbostels hadden vervangen dacht de garagist dat de nieuwe koolborstels even ingesleten moesten raken. Klinkt plausibel en het heeft het verder goed gedaan.
50km vanaf de garage in Kil een nieuwe camping opgerzocht. Ik wil de bus net op ons toegwezen plaatsje op de oprijwiggen manouvreren ROOK onder motorkap.

Meteen stilgezet, dezelfde heftige lucht als voor Årjäng. Motorkap open en cover van distririem eraf. De gloednieuwe ditririem is alweer helemaal ingesleten

Grarage gebeld waar hij 5 dagen heeft gestaan. Weten het ook niet direkt meer, misschien lager van een poulie eruit. Duidelijke opdracht: "Niet meer mee rijden en verzekering bellen" Ik was niet anders van plan. We wachten nu de verzekering af.
Maar het huilen stond mij gister nader dan het lachen. Ik baal nu echt als een stekker. Nog meer reparaties trekt mijn creditcard even niet en in Zweden is alles ook nog eens schreeuwend duur. Storingzoeken kleine materialen en nieuwe ditririem was al grofweg 800,- en met het blokje bij de dynamo hebben ze ons gematst door alleen materialen te rekenen iets van 100,- En ze waren ook wel enorm met ons begaan.
Ik denk nu zelf dat wat de garage dacht, --Kleine diesellekage heeft distririem aangetast, daardoor is de riem gaan slippen op de oliepomp waardoor oliedruk wegviel-- niet helemaal klopt. Ik heb gezien dat in deze nieuwe ditririem allemaal diepe langsgroeven aan de buitenzijde zijn getrokken en dit was bij de oude ook. Dit is voor zover ik mijn VW boek begrijp veroorzaakt door een *Zwischenwelle* die de oliepomp aandrijft. Ik vrees dus dat mijn oliepomp (deels) vast is gelopen.
Want ik neem niet aan dat een kleine diesellekkage binnen 50km rijden een distririem kan aantasten.
Maar dat is mijn voorzichtige amateur conclusie. De verzekering moet nog terugbellen, maar ik denk dat wij op transport naar NL gaan. Ik hoop alleen dat we hier nog een paar daagjes een soort van vakantie mogen houden ...
@Jan,
Ik heb nu nog 1,5 week ... we zijn nu al een week bezig ...
Groetjes,
Odorf