was ik van de week al gereed om langs te rijden bij een nevenvestiging van JD om de T5 te laten chiptunen, krijg ik nog wat tips via het forum ( thanks
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
!!) om het roetfilter te verwijderen
![nuts :nuts](./images/smilies/nuts.gif)
,.......even prijs opgevraagd en dat is best nog schrikken voor een vervangend pijpje... Al met al wordt het zo prijzig
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
dat het leuke er een beetje van af is.( heb voldoende Pk`s maar wel een turbogat en fiks verbruik) .... Topics even opgezocht in het forum en veel opmerkingen kunnen lezen maar ben er nog niet uit....
Dus NOGMAALS (waarschijnlijk
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
, sorry
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
) de vragen behorende bij chiptunen....
-Is het een absolute must om het roetfilter te verwijderen bij chiptunen van een 2,5 ltr ,174 PK ,T5 California van 2007 om te voorkomen dat de turbo ( of andere delen) last krijgen ??
-Is er nog recente wetgeving in NL ( maar ook in het buitenland ) omtrent het ontbreken van het roetfilter ( met het oog op APK of spontane verkeerscontroles
![fun :politie](./images/smilies/icon_police.gif)
en kentekeneisen toelating )??
-Is err iemand die het ding leeg kan halen ( of een vervangend pijpje kan plaatsen ) voor me in de regio Zuid Holland tegen een "normaal tarief" ??
- Meer tips of weetjewel`s ???
Thanks
![fun :driveT5](./images/smilies/t5_driving.gif)