Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door Snautzer »

Néé . Gewoon een telescoop uit schuif poot die je gebruikt als je wil slapen boven op die plank. Als ondersteuning voor het op te vangen gewicht.
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door kingscrown »

Wij slapen met z'n 2n ook gewoon in het bovenbed. Onze zoon (1jr) slaapt in de kofferbak op de bedplank, achter de achterbank.

Bij ons was het ook altijd gedoe dat de kussens naar beneden vielen. We hebben nu bij de IKEA een beiden een kussensloop met een koortjes/lintjes die we beiden vastknopen aan de gasveren van het hefdak. Probleem opgelost! :yes
Gebruikersavatar
De Konjel
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015, 10:00

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door De Konjel »

Westfalia heeft dat gewoon niet gedaan omdat het onveilig is. Je kan niet weg als er iets gebeurd. Krijg je nooit goed gekeurd. Natuurlijk kan je weg naar de zijkant maar dan heb je nog een afgrond van 2 meter.
Je kan "makelijk" iets maken om het dicht te maken. Een plankje of een grotere plaat.
Zelf zou ik dat niet willen. Je bent volledig opgesloten. Vind de oplossing van het touwtje tegen de vallende kussens wel een goeje!!
Ik vind het in ieder geval wel logisch dat het origineel niet wordt dicht gemaakt..........
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door Gobert »

Jij hebt dus ook een vrouw die de kussens ophaalt?
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door Gerotterdam »

Bedankt voor alle reactie.

De basis van mijn vraag is beantwoord: het is niet op de een of andere manier al bedacht en uitgevoerd dus als ik het wil moet ik het zelf (laten) maken.

Ik ben redelijk nieuw hier en vind het wel grappig om de diversiteit aan antwoorden te zien.
Haha; "had je kunnen zien en had je maar een grotere moeten kopen" vond ik wel out of the box antwoord op mijn vraag.

Uiteindelijk denk ik dat de veiligheid (vluchtweg) de inderdaad belangrijkste rede is waarom het gat niet (gedeeltelijk) is dichtgelegd. De door mijzelf geopperde rede: constructieve belasting, zal idd wel meevallen.

Ik ben zelf "sportief" en zag de hoogte bij vluchten niet als probleem; om dat echter gecertificeerd te krijgen zal inderdaad lastig/onmogelijk zijn.

Niet om gelijk te krijgen, maar ik kan me alleen voorstellen dat brand een risicomodel is.
Eerlijk gezegd ben ik dan liever door de zijkant weg dan dat ik even naar beneden (richting rook/brandhaard) klauter.
Ik had ook een scherp mes bij me om in noodgevallen door het doek te kunnen vluchten. Mede gevoed door het ietwat claustrofobische gevoel wat ik soms kreeg. (mijn god! zijn er mensen die mer z'n 2 en daar slapen? respect! Je moet elkaar dan wel heel goed kennen)
Ik denk dat ik die 2m vrij snel neem, bij brand...

De sparing niet helemaal dichtzetten is een goed idee. Goed hanteerbaar.

Nogmaals: ik ben blij met de bus; slaap met plezier boven; heb met volle verstand de bus gekocht.
Ik denk nog na over deze optimalisatie.

Ik ben een aap aan het africhten die steeds het kussen ophaalt. Waarom een aap? Nou ik ken geen dier wat ik er beter voor kan gebruiken. En mijn vrouw vertikt het!


Einde discussie...
Laatst gewijzigd door Gerotterdam op 17 aug 2015, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door heartbeat »

Wij hadden toen onze zoon er sliep een bagage net gespannen zodat kussen niet naar beneden kon vallen
Rob & Lize
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door koekie520 »

Ik zit er ook al lang aan te denken om een plankje of iets dergelijks te maken om het gat af te sluiten.
Het kussen dat naar beneden valt is 1, maar dat ik me niet fatsoenlijk kan strekken zonder met m'n voeten tegen het doek te zitten is wel de voornaamste reden. Moest het er ooit van komen, zet ik zowiso een foto in deze topic!
:yes
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: California: waarom kun je boven niet in het hoogste deel slapen?

Bericht door Gerotterdam »

heartbeat schreef:Wij hadden toen onze zoon er sliep een bagage net gespannen zodat kussen niet naar beneden kon vallen
Ik hou het bij de aap...
Plaats reactie