Op T4 wiki staat een duidelijke foto:
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 906163421&
Peter mag door maar de volgende ronde.
Is inderdaad om met een slang een drukmeter op aan te kunnen sluiten. Je kunt het gebruiken om te testen, maar je kunt ook een turbodrukmeter op je dashboard zetten en die erop aansluiten. Staat wel interessant.
Maar ik zou het nippeltje wel weer afsluiten. Kan ook met een stukje passende slang dat je over het nippel schuift, omvouwt en met een twrap weer vastzet. Wel opletten, niet teveel kracht want het is een dun buisje dat relatief makkelijk verbuigt/afbreekt.
En die smurrie komt niet van de EGR. (Die zit in het inlaattraject-luchtstroom effectief na het nippel). Het is een beetje olie residu die via de carterontluchting weer het inlaattraject in wordt geblazen. Heeft mijne ook al heel lang. Ik zie het als uitwendige smering van de turboschoepen.
Wel af en toe nakijken dat deze toevoer van olie niet teveel wordt. (Als hij bijvoorbeeld veel olie gaat gebruiken en je dus steeds veel olie moet bijvullen) Want dan kan de motor uiteindelijk op motorolie gaan lopen en 'op hol slaan'.
Odorf