Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Hallo,
Een een vraag om raad/tips wat volgend kan zijn;
Gisteren mijn bus opgehaald van de garage. Vervangen zijn koppeling set incl 2mv (102pk acv Luk set) incl mechanisch druklager, geleidebus. En ook alle 3 steunen; Motorsteun rechts, baksteun links, en steun onder.
Ontkoppelt goed, schakel goed. Pedaal gaat met veel minder kracht naar beneden. (1e keer trapte ik bijna door de vloer, zo licht )
MAAR: nu vanochtend eerste lange rit naar mijn werk merkte ik dat bij volgas vanaf 2000 rpm in 4 en 5e versnelling plots bij circa 2200 rpm er een trilling, een soort stampen, ontstaat vanuit vooronder. (beetje alsof je over korte doorgetrokken witte strepen rijdt)
Vanmiddag dus even terug naar de garage om dit op te laten lossen
Heeft een van jullie enig idee wat dit kan zijn? of aanknopingspunten, of ooit meegemaakt?
Mijn dank is groot
edit toevoeging: auto versnelt wel gewoon, toeren lopen ook geleidelijk op en heb de indruk dat het in 5 meest duidelijk aanwezig is...
in 2, 3 niet waarneembaar
Een een vraag om raad/tips wat volgend kan zijn;
Gisteren mijn bus opgehaald van de garage. Vervangen zijn koppeling set incl 2mv (102pk acv Luk set) incl mechanisch druklager, geleidebus. En ook alle 3 steunen; Motorsteun rechts, baksteun links, en steun onder.
Ontkoppelt goed, schakel goed. Pedaal gaat met veel minder kracht naar beneden. (1e keer trapte ik bijna door de vloer, zo licht )
MAAR: nu vanochtend eerste lange rit naar mijn werk merkte ik dat bij volgas vanaf 2000 rpm in 4 en 5e versnelling plots bij circa 2200 rpm er een trilling, een soort stampen, ontstaat vanuit vooronder. (beetje alsof je over korte doorgetrokken witte strepen rijdt)
Vanmiddag dus even terug naar de garage om dit op te laten lossen
Heeft een van jullie enig idee wat dit kan zijn? of aanknopingspunten, of ooit meegemaakt?
Mijn dank is groot
edit toevoeging: auto versnelt wel gewoon, toeren lopen ook geleidelijk op en heb de indruk dat het in 5 meest duidelijk aanwezig is...
in 2, 3 niet waarneembaar
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Lijkt iets van aandrijfassen/wielen heb ik het idee
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Zijn deze onderdelen allemaal vervangen omdat je voordien dezelfde klachten had, of is in eens gekomen nadien?S E B A S schreef: Vervangen zijn koppeling set incl 2mv (102pk acv Luk set) incl mechanisch druklager, geleidebus. En ook alle 3 steunen; Motorsteun rechts, baksteun links, en steun onder.
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Probleem was hakkelende koppeling bij wegrijden vanuit stilstand. vandaar ook alle steunen maar vernieuwd. Dit probleem is 100% verholpen.
Het nieuwe probleem bij circa 2200rpm dat zich voordoet is sinds gisteren na montage nieuwe koppeling.
Het nieuwe probleem bij circa 2200rpm dat zich voordoet is sinds gisteren na montage nieuwe koppeling.
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Ja bak is er onderuit geweest
Uitlijnen gedaan ik heb geen idee?
Wat kan/moet er dan uitgelijnd worden? Bak zit toch met paspennen op positie?
Uitlijnen gedaan ik heb geen idee?
Wat kan/moet er dan uitgelijnd worden? Bak zit toch met paspennen op positie?
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Subframe is niet los geweest, maar zal alle tips na lopen
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Pascal-141
- Berichten: 10855
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Subframe hoeft niet los om een bak te wisselen bij een T4 .bluebird schreef:Na revisie van mijn bak is ie opnieuw uitgelijnd omdat subframe waarschijnlijk moest" zakken"
Uitlijnen van de voorwielen is aan te raden als je de fusees vooraan hebt losgemaakt om de aandrijfassen er uit te halen .
@Sebas : is de krukasdichting ,en de dichting van de as van de versnellingsbak vervangen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Hoi, krukas dichting was niet nodig vlgs garage. Daar vertrouw ik maar op. Ik had gezegd bij beetje twijfel vervangen. Keering price as bak is wel vervangen. Garage kom ik al heel lang en monteur ken ik persoonlijk.
Update probleem; bus gaat maandag terug in garage om de aandrijfassen te controleren. Vermoeden is dat er zwaar punt in binnenste homokineet links zit die zorgt voor onbalans bij de hogere snelheid gecombineerd met het vermogen als gas onderin gaat.
Monteurs hebben er in gereden en onderkennen het geluid en trilling, (dacht ff da het aan mij lag... )
Bedankt voor jullie tips
Wordt vervolgd
Update probleem; bus gaat maandag terug in garage om de aandrijfassen te controleren. Vermoeden is dat er zwaar punt in binnenste homokineet links zit die zorgt voor onbalans bij de hogere snelheid gecombineerd met het vermogen als gas onderin gaat.
Monteurs hebben er in gereden en onderkennen het geluid en trilling, (dacht ff da het aan mij lag... )
Bedankt voor jullie tips
Wordt vervolgd
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
En dat komt zo maar ineens?S E B A S schreef: Vermoeden is dat er zwaar punt in binnenste homokineet links zit die zorgt voor onbalans bij de hogere snelheid gecombineerd met het vermogen als gas onderin gaat.
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Tja
Wat is jouw vermoeden dan?
Wat is jouw vermoeden dan?
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Geen.
Ik vind het alleen heel raar dat vooraf dit er niet in zat en nadien wel.
En zo'n homokineet gaat niet ineens zo doen. Dat sluipt er langzaam aan in. Hebben ze wel nieuwe rekbouten gebruikt en de 3 plaatjes weer teruggeplaatst?
Ik vind het alleen heel raar dat vooraf dit er niet in zat en nadien wel.
En zo'n homokineet gaat niet ineens zo doen. Dat sluipt er langzaam aan in. Hebben ze wel nieuwe rekbouten gebruikt en de 3 plaatjes weer teruggeplaatst?
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Ja ik ook.
Nieuwe rekbouten voor de flenzen van de cardan bedoel je denk ik? Ze zagen er niet nieuw uit zo op het oog.
De 3 plaatjes teruggeplaatst? Welke, waar zitten die? Ik heb geen idee. Heb je exploded view van de delen misschien?
Bvd
Oja ben het zeker met je eens dat slijtage aan homokineet of kruiskoppeling zich niet in 1 keer manifesteert, dat ligt niet voor de hand.
Nieuwe rekbouten voor de flenzen van de cardan bedoel je denk ik? Ze zagen er niet nieuw uit zo op het oog.
De 3 plaatjes teruggeplaatst? Welke, waar zitten die? Ik heb geen idee. Heb je exploded view van de delen misschien?
Bvd
Oja ben het zeker met je eens dat slijtage aan homokineet of kruiskoppeling zich niet in 1 keer manifesteert, dat ligt niet voor de hand.
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Bedankt voor de link, heb het uitgeprint
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: Trillen en stampen 2200 rpm na vervangen koppeling
Geen ervaring hoe dit "voelt" bij een T4.
Maar wel 2 keer meegemaakt Bij Opel ascona en Ford focus.
In beide gevallen homokineet.
Ik kon in beide gevallen als de wielen los stonden niets voelen van speling of onregelmatigheden.
Merkte dit alleen als de auto,s harder moesten werken bult op of zwaarder beladen en altijd bij ongeveer 100 kmu.
Dus ook in een lagere versnelling bij dezelfde snelheid.
Schakel eens terug en kijk of het probleem blijft.
Groeten Wim
Maar wel 2 keer meegemaakt Bij Opel ascona en Ford focus.
In beide gevallen homokineet.
Ik kon in beide gevallen als de wielen los stonden niets voelen van speling of onregelmatigheden.
Merkte dit alleen als de auto,s harder moesten werken bult op of zwaarder beladen en altijd bij ongeveer 100 kmu.
Dus ook in een lagere versnelling bij dezelfde snelheid.
Schakel eens terug en kijk of het probleem blijft.
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa