Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waar zou deze vandaan komen ???

vragen over de T5
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Waar zou deze vandaan komen ???

Bericht door InfoMuis »

Hallo dames en heren,
Het is gelukt. De waterpomp is na iets van 150000km vervangen door een nieuwe. Wat wel het moeilijkste wat ik ooit aan een auto gedaan heb. (het gaat om een T5 130 pk 2004) Mocht iemand die ook willen gaat doen: Drain de waterpomp eerste met een schroef achter op de motor ten hoogte v/d waterpomp. Je dacht dat ik alles wel leeg had, maar nee. Moet dus nu een keer extra olie verwisselen.
Veel nuttige info:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 25489.html
En denk niet, ik laat de pijlstok maar zitten en werk er omheen: Weghalen bespaar heel veel tijd.

Morgen een stukje rijden en de olie er weer uithalen.

Maar ik heb 1 inbusbouwje over (denk ik)
Heeft iemand een idee waar die gezeten zou kunnen hebben aan de rechterkant van de motor(motorruimte)
Het is een m8 met 24 mm schroefdraad:
Afbeelding

Als iemand een setje wil lenen om het tandwiel los te trekken en dan de pomp er uit, die kun je bij mij lenen of overnemen.

Weer heel veel bijgeleerd.

Groet
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Waar zou deze vandaan komen ???

Bericht door quercusgarden »

Lijkt op 1 van de drie boutjes van de afdekplaat van de waterpomp.
Toevallig niet 1 van de boutjes verwisseld die bij de poelietrekker worden bijgeleverd:)

Heb vorige week dezelfde klus gedaan bij een 2009 model.
Klus is erg lastig omdat je bijna nergens gemakkelijk bijkomt.
Een spiegeltje is een must!
Waterpomp was tussen de keringen aardig gecorrodeerd en ging er ook niet echt makkelijk uit.
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Waar zou deze vandaan komen ???

Bericht door InfoMuis »

quercusgarden schreef:Lijkt op 1 van de drie boutjes van de afdekplaat van de waterpomp.
Toevallig niet 1 van de boutjes verwisseld die bij de poelietrekker worden bijgeleverd:)

Heb vorige week dezelfde klus gedaan bij een 2009 model.
Klus is erg lastig omdat je bijna nergens gemakkelijk bijkomt.
Een spiegeltje is een must!
Waterpomp was tussen de keringen aardig gecorrodeerd en ging er ook niet echt makkelijk uit.
Je bent geweldig. :toppie :jumpklap :jumpklap :adhd :adhd :gekte :gekte Het is het boutje om de "pompuittrekker" vast te zetten. Hij blijkt te missen uit mijn "pompuitrekkersdoosje"

Klopt ik weet waar je over praat. Er is zo moeilijk bij te komen, zeker als je zo eigenwijs bent om de oliepijlbuis net los te maken. (later wel gedaan)
De pomp kwam er gelukkig met de pompuittrekker snel en eenvoudig uit. Alles zit nu weer. Na het de overstroming olie er in , 100 km mee gereden en er weer uit., en nu zit de 0w30 506.01 er weer in (tijdelijk 5w30) in gehad.

Zo dat is ook weer gedaan. Me echt voorgenomen dit soort dingen noooooit meer te doen, maar ja ik weet hoe ik in elkaar zit, en de gloeipluggen staan als volgende karwij op te rol. Ook zo iets waar je lekker niet eenvoudig bij kunt. Moet de boel in service stand.(Eng hoor nog nooit gedaan ) Moet de inlaat er af (kan mooi direct schoongemaakt worden) , dan moeten ze ook nog losgaan lees ik net hier. He pluggen heb ik in Duitsland al gekocht. Moet eerst maar even bijkomen van de waterpomp. Tussen de keerringen was het wel heel vies, maar zag geen corrosie, maar dat kan best onder die viezegeit zitten.

Dank je Quercusgarden.
Plaats reactie