Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door Pascal-141 »

DeGemeneDehler schreef: 11 jun 2017, 18:27
rick_k schreef: 11 feb 2017, 15:09 Kan ook zijn dat de hulpcilinder inwenidg lekt.

Bij de oprijwagen (2.4D pick-up LWB van 1992) viel ook de druk weg als je de koppeling een poos niet indrukte. Daarna weer ff oppompen en hij deed het weer even. Uiteindelijk beide cilinders vervangen en klaar doet het weer prima.

mvg Rick
Rick, bedoel je ook wat Peter bedoelt: de twee koppelingscylinders vervangen?

Sorry voor de late reactie. Bedankt.
Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door DeGemeneDehler »

Pascal-141 schreef: 11 jun 2017, 19:38 Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)
Oké, dus Peters opmerking "kopp. cylinders vervangen (2x), is paar tientjes" klopt niet? Of moet de koppelingscylinder en het hydraulisch druklager ook nog te repareren zijn voor een paar tientjes? Toen ik het laatst namelijk met de monteur het over het druklager had, had hij het over minimaal €500...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door Pascal-141 »

DeGemeneDehler schreef: 11 jun 2017, 20:08
Pascal-141 schreef: 11 jun 2017, 19:38 Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)
Oké, dus Peters opmerking "kopp. cylinders vervangen (2x), is paar tientjes" klopt niet? Of moet de koppelingscylinder en het hydraulisch druklager ook nog te repareren zijn voor een paar tientjes? Toen ik het laatst namelijk met de monteur het over het druklager had, had hij het over minimaal €500...
Het (hydraulische) druklager word niet gerepareerd , dat word meteen vervangen. En ja , dat kan in de papieren lopen , want je versnellingsbak moet er daarvoor onderuit , dus je betaald hoofdzakelijk werkuren.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou dan ook meteen koppelingsplaat en drukgroep mee laten vervangen. De boel ligt dan toch open.
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door DeGemeneDehler »

Oke, duidelijk. Is het handiger om eerst alleen die koppelingscylinder te vervangen (en nogmaals nieuwe olie + ontluchten)? En als het dan nog niet goed is, ook het druklager en de rest?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)

Bericht door Multivan Generation »

Ja inderdaad
Plaats reactie