Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van geel naar grijskenteken.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Van geel naar grijskenteken.

Bericht door multivanapeldoorn »

Ik wil van geel naar een grijs kenteken maar heb ramen rondom in een multivan.

Betekent het dat als ik de bank en de stoelen eruit heb hem gewoon om kan keuren naar grijs?

Alvast bedankt gr. :lach
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Paulus »

Ja dit is geen probleem,je hebt voldoende hoogte.

Gr,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door multivanapeldoorn »

Dus een tussenwand oid is NIET nodig gewoon banken eruit en klaar ben ik?

Gr
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Volgens mij moet er dan een raampie dicht.
Maar dan direkt een vraag retour: Waarom zou je naar grijs willen ?
Ik denk dat het voor jou financieel aantrekkelijker is om dan geel te verkopen en een grijs kenteken weer te kopen.
Ben benieuwd hoe de rest er over denkt.
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door multivanapeldoorn »

Nou ik had dus eerst een camperkenteken die weer ingetrokken is door de belasting :politie .

Nu kan ik kiezen voor geel wat dus geen optie is want ik heb hem gekocht wegens het lage tarief (kwarttarief).

Dus nu moet ik een keuze maken of geel wat erg duur is (had ik net zo goed mijn audi cabrio :yes kunnen houden)

Of grijs MAAR ik zie veel bussen rijden op grijs met ramen rondom hoe is dit dan mogelijk??

Gr. :knipoog
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

En als je er helemaal een camper van maakt met een hefdak en een keukenblokje? Bedbank had je al/nog... Dan moet alleen ff laten herkeuren.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Maar grijs is ook alleen mogenlijk als je hem zakelijk kunt rijden toch? Als je geen bedrijf hebt moet je nog gewoon de volle mep betalen
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Bericht door the sandman »

hendrikus schreef:Maar grijs is ook alleen mogenlijk als je hem zakelijk kunt rijden toch? Als je geen bedrijf hebt moet je nog gewoon de volle mep betalen
nee kan ook zonder eigen bedrijf en het wegen belasting tarief is hetzelfde als geel kenteken minus de provinciale opcenten (een klein gedeelte van de wegenbelasting) ik zou rond de €130,- betalen (maar is nu € 97,- per maand), (in mijn geval lange t4 met opties)mits je voldoet aan een grijs-kenteken inrichting.als je een eigen bedrijf hebt zit je ongeveer op € 30,- per maand.
Laatst gewijzigd door the sandman op 30 okt 2007, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Bij mijn weten kun je nu geen grijskenteken krijgen waarbij je alle ramen rondom open mag houden (kon vroeger wel)

Ik weet wel dat een tussenschot bij een t4 niet nodig is.

Voor grijs kenteken moet je volgens mij wel de bevestigingen voor bank en gordels achterin volledig onbruikbaar maken (dicht kitten of lassen)

Ik meen dat geel/grijs iets van 300 euro per jaar verschil maakt...... of ik daarvoor de ramen en extra zitplaatsen zou willen missen..... denk het niet...

Bovendien.... omkeuring naar grijs....... relaas van weging....eventuele problemen bij keuring..... het eerste jaar winst ben je al kwijt zo ongeveer...

(weet nu hoe prettig de multifunctionaltiteit van banken/geen banken in de achterste helft van mijn auto is.... in nedelrand reed ik grijs (oude regeling)dubbelcabine, korte laadruimte door tussenschot, bank dicht op voorstoelen daardoor....)

Als je bedrijfsmatig grijs kunt rijden is dat een ander verhaal natuurlijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Toen ik m'n T4 kocht vorig jaar heb ik dat ramenverhaal even uitgezocht. Je kunt op grijs kenteken een T4 rijden met ramen rondom. Een tussenschot hoeft niet, mag wel. De laadruimte valt qua afmetingen in de categorie "grote bestelwagen" en dan mag er meer dan bij "kleine bestelwagen". Bij de laatste mag je slechts één raampje rechts hebben vanwege de dode hoek.

Ik heb vervolgens besloten dat ik zowel in de schuifdeur als daar tegenover in het vaste paneel een ruit wilde vanwege het betere zicht. Ziet er een beetje uit alsof je een dubbele cabine hebt.

Ook het garagebedrijf heb ik toen hetzelfde uit laten zoeken, en die kwamen met hetzelfde resultaat.

Conclusie: ramen rondom zijn toegestaan.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

je zal alleen je stoel(cq bank)bevestigingspunten er uit moeten halen, achter de voorstoelen wel te verstaan
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

matje86 schreef:je zal alleen je stoel(cq bank)bevestigingspunten er uit moeten halen, achter de voorstoelen wel te verstaan
Das niet waar matje, daar is inmiddels jurispredentie over.
Stoelen moeten eruit maar de bevestigingen mogen blijven zitten.

Natuurlijk kleven aan mijn uitspraken geen rechten, ik lul wel vaker uit mijn nek. :bifun :bifun :bifun

Berrie
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Mijn multivan staat ook op grijs kenteken.
Vorige eigenaar heeft hem laten keuren bij import.

De mijne heeft ramen rondom, geen tussenschot. Dit is geen probleem.

Stoelen (2de zitrij) eruit gehaald.
Bank incl. de bevestigingsdelen eruit gehaald.
Gordels achter gedemonteerd en verwijderd. Zijn geen gaten dichtgelast of afgekit. (Dus alles is terug te monteren voor eventueel geel kenteken)

Als de auto gekeurd moet worden dan wordt deze ook weer opnieuw gewogen, dus haal zoveel mogelijk nuttelose zware dingen uit de auto.
voorbeeld : Reserve wiel verwijderen en een spuitbus met bandenrep. spul erin leggen. , gereedschap bij de krik weghalen, tank niet helemaal volgooien.
Extra accu eventueel weghalen, ruitenwisservloeistof tank niet meer dan 1 liter in doen. Dit alles om gewicht te sparen om zo in een lager tarief te komen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door multivanapeldoorn »

Dank jullie allemaal voor mij is het heel erg duidelijk geworden nu!

Fijn een forum waar je ook goed geholpen wordt :)

Hulde aan WJW.com :klappen
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Plaats reactie