Volgens mij moet er dan een raampie dicht.
Maar dan direkt een vraag retour: Waarom zou je naar grijs willen ?
Ik denk dat het voor jou financieel aantrekkelijker is om dan geel te verkopen en een grijs kenteken weer te kopen.
Ben benieuwd hoe de rest er over denkt.
hendrikus
schreef:Maar grijs is ook alleen mogenlijk als je hem zakelijk kunt rijden toch? Als je geen bedrijf hebt moet je nog gewoon de volle mep betalen
nee kan ook zonder eigen bedrijf en het wegen belasting tarief is hetzelfde als geel kenteken minus de provinciale opcenten (een klein gedeelte van de wegenbelasting) ik zou rond de €130,- betalen (maar is nu € 97,- per maand), (in mijn geval lange t4 met opties)mits je voldoet aan een grijs-kenteken inrichting.als je een eigen bedrijf hebt zit je ongeveer op € 30,- per maand.
Laatst gewijzigd door the sandman op 30 okt 2007, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mijn weten kun je nu geen grijskenteken krijgen waarbij je alle ramen rondom open mag houden (kon vroeger wel)
Ik weet wel dat een tussenschot bij een t4 niet nodig is.
Voor grijs kenteken moet je volgens mij wel de bevestigingen voor bank en gordels achterin volledig onbruikbaar maken (dicht kitten of lassen)
Ik meen dat geel/grijs iets van 300 euro per jaar verschil maakt...... of ik daarvoor de ramen en extra zitplaatsen zou willen missen..... denk het niet...
Bovendien.... omkeuring naar grijs....... relaas van weging....eventuele problemen bij keuring..... het eerste jaar winst ben je al kwijt zo ongeveer...
(weet nu hoe prettig de multifunctionaltiteit van banken/geen banken in de achterste helft van mijn auto is.... in nedelrand reed ik grijs (oude regeling)dubbelcabine, korte laadruimte door tussenschot, bank dicht op voorstoelen daardoor....)
Als je bedrijfsmatig grijs kunt rijden is dat een ander verhaal natuurlijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Toen ik m'n T4 kocht vorig jaar heb ik dat ramenverhaal even uitgezocht. Je kunt op grijs kenteken een T4 rijden met ramen rondom. Een tussenschot hoeft niet, mag wel. De laadruimte valt qua afmetingen in de categorie "grote bestelwagen" en dan mag er meer dan bij "kleine bestelwagen". Bij de laatste mag je slechts één raampje rechts hebben vanwege de dode hoek.
Ik heb vervolgens besloten dat ik zowel in de schuifdeur als daar tegenover in het vaste paneel een ruit wilde vanwege het betere zicht. Ziet er een beetje uit alsof je een dubbele cabine hebt.
Ook het garagebedrijf heb ik toen hetzelfde uit laten zoeken, en die kwamen met hetzelfde resultaat.
Mijn multivan staat ook op grijs kenteken.
Vorige eigenaar heeft hem laten keuren bij import.
De mijne heeft ramen rondom, geen tussenschot. Dit is geen probleem.
Stoelen (2de zitrij) eruit gehaald.
Bank incl. de bevestigingsdelen eruit gehaald.
Gordels achter gedemonteerd en verwijderd. Zijn geen gaten dichtgelast of afgekit. (Dus alles is terug te monteren voor eventueel geel kenteken)
Als de auto gekeurd moet worden dan wordt deze ook weer opnieuw gewogen, dus haal zoveel mogelijk nuttelose zware dingen uit de auto.
voorbeeld : Reserve wiel verwijderen en een spuitbus met bandenrep. spul erin leggen. , gereedschap bij de krik weghalen, tank niet helemaal volgooien.
Extra accu eventueel weghalen, ruitenwisservloeistof tank niet meer dan 1 liter in doen. Dit alles om gewicht te sparen om zo in een lager tarief te komen.
Pim 328--> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options