Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

UURLOON GARAGES

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: UURLOON GARAGES

Bericht door Henk-1 »

Natuurlijk is het normaal uurtarief.
Even omgerekend naar ouderwetse guldens is dat 200 gulden per uur incl BTW.
Das een allerzins net uurtarief toch? :groteogen :groteogen
Eigenlijk sta ik er niet meer bij stil euries naar gulden, maar het is idd veel geld 200 gulden per uur :ie :groteogen :alarm
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Tsja.....
Klanten moeten voor mij, aan mijn werkgever minimaal 105 euro per uur betalen :groteogen :groteogen

Ik schrok me ook rot toen ik het zag...
(medische laboratorium apparatuur onderhoud en reparatie)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Tja en dat gaat voor veel dingen op....net als voorijkosten :groteogen hopeloos :bonk
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Bericht door Tinus »

Ik lees het al....

Deze dealer is niet te betalen voor "jan modaal"

Ik heb de man ook al gevraagt of hun liever geen reparaties uitvoeren omdat ze met die uurprijzen de klanten wegjagen..

Moet ik wel toegeven dat ze onderzoek hebben gedaan (geen reparatie) en dat de kosten 42 exl btw waren en dat ze me de helft hebben berekend 25 euro incl BTW.. da's weer netjes.. :toppie

Mopperen, over de hoge uurlonen van hun, in een drukke toonzaal helpt waarschijnlijk :lach :bifun

Maar goed de VW dealer P.. uit Meppel/Zwolle heeft 1 klant minder.....

Ik geef ze een "koude douche" voor de uurloon die ze hanteren.. :politie

Allemaal bedankt voorde reaktie ik was al bang dat het normale tarieven gingen worden :groteogen
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

hallo Tinus,even een vraag,had jij hem bij de VW garage in Oirschot staan voor de reparatie,zo ja dan snap ik niet hoe jij aan dat bedrag komt,ik heb er de mijne namelijk vorige week voor reparatie gehad,en bij mij op de factuur staat €44,55 ex BTW ???????????????
Afbeelding
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Uurtarief ook ergens goed voor. !!!!!

Bericht door bas caravelle »

Heren, niet om het een of ander, maar het uurtarief komt ook ergens vandaan. Een mooi pand ( omdat de importeur dat wil) en duur personeel, omdat die weten waar ze het over hebben.

Dagelijks wordt ik en mijn collega's op het werk gebeld ( bij een dealer) door
€ 45,- per uur garages die niet meer weten waar de storingen en alle codes voor dienen. Met goedkope universele uitleesapparatuur worden auto's uitgelezen en daardoor verkeerde conclusies getrokken. De duurdere uitleesapp. is veel specifieker en veel meer up to date. De kwaliteit is een andere discusie, daar ga ik mij niet in mengen, maar dat een dealer veel beter is uitgerust, zowel met gereedschap als met personeel staat voor mij als een paal boven water. :toppie

Dat wil niet zeggen dat een universele garage niet goed is, maar zijn lasten zijn vaak veel lager, en als het moeilijk is gaan ook zij naar de dealer voor advies of diagnose. :happy

Dus, een ieder trekt zijn eigen conclusie maar, maar alles heeft een reden, en dat is niet zakken vullen !!!! Ik ken heel veel garagisten ( universeel ) die erg veel verdienen aan mensen die vinden bij de dealer te duur uit te zijn. :bonk

gr. Bas Caravelle
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

De monteurs bij de VW garage in Oirschot,zijn allebei echte VW monteurs,bij hun loopt volgens mij vw bloed door de aderen,dus ik denk dat deze jongens heus wel weten hoe een VW in elkaar steekt.en ik mag er graag komen dat dan ook wel weer,ik ken de eigenaar eigenlijk al vanaf het begin dat hij hier mee bezig is,ik heb mijn eerste spullen bij hem gekocht,toen was het alleen nog maar de spoilers en koplampen,en meer van dat soort zaken,kom er al bijna een jaar of 10.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Bericht door Tinus »

theo#94 T4 schreef:hallo Tinus,even een vraag,had jij hem bij de VW garage in Oirschot staan voor de reparatie,zo ja dan snap ik niet hoe jij aan dat bedrag komt,ik heb er de mijne namelijk vorige week voor reparatie gehad,en bij mij op de factuur staat €44,55 ex BTW ???????????????
Nee het was de VW dealer bij ons in de buurt....
Die zit in iedergeval in Meppel en Zwolle...

Ik had :bonk (HAD) m'n bussie in Meppelbij de VW dealer in Meppel staan.

Als de balie medewerker niet gebeld had over hun verschrikkelijk overdreven uur tarief :ie dan hadden we een hoge rekening gekregen...

Ook voor de niet zakelijke rijders is het nog steeds 72 eur exl BTW.
Maar busjes zien ze als zakelijk en hanteren dat tarief dan ook..
Bij Zwolle (richting Meppel) hebben ze aan de A28 een verschrikkelijk mooi pand neergezet en eenmaal binnen werker er zoveel medewerkers in de showroom..
Tja alles kost geld.. maar sommigen overdrijven...

T'is een camper zei ik nog en ik heb niet een een eigen zaak.. maar ja alle busjes werden als zakelijk aangeschreven...

Maar ja zoveel verschil zat er achteraf ook niet in...

Wel heb ik via een raam in hun werkplaats gekeken naar de monteurs.. allen waren ze aan het werk (repareren)
Zouden die mensen dan niet gebeld zijn
:bifun :bifun :bifun :bifun dat word dus ook hun laatste bezoek.. denk ik of de baas betaald..
T4 California Event 2.5TDI 2002
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Ik denk dat iedere officiele VW garage (te) duur is.
Laten we nu geen namen en/of details gaan noemen over een bewuste garage daar heeft niemand wat aan.
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Tsja kom al tijden niet meer bij de vw garage door verschillende akkefietjes, heeft een dikke 100.000 km zijn onderhoud in soest gehad, toen dit te duur werd is hij naar Amsterdam gegaan naar een universele garage/bandenboer had daar voor echt drie keer niets het onderhoud, ze hadden geen leenauto dus auto wegbrengen was altijd met twee auto's op en neer, erg vervelend, heb het jaren gedaan. Uiteindelijk een garage in Lelystad gevonden die qua uurloon (45 ex) wel redelijk is maar nu uiteindelijk met zijn materialen ranzig duur is. Mijn koppeling (zie eerdere posts) zou 1500 ex de btw kosten met vliegwielen en montage. Hij gaat nu voor 800 in de btw zonder vliegwielen, zijn die verrot komt er 500 bij in de btw. Volledige garantie, met montage.
Nog een voorbeeldje mijn bandjes kosten bij hun voor twee stuks € 330 ex de btw ex montage bij de bandenboer € 300 in de btw.

Drie keer raden waar hij in het vervolg weer heen gaat, dan maar heen en weer rijden.
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

Als iedereen het te duur vind bij de vw dealer,dan is er toch maar 1 conclusie?
DE dealer links laten liggen en naar de concurrent. Op den duur word dan denk ik bij hun de uur tarief ook weer goedkoper
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Zolang de auto een massaproduct is en de meeste klanten "geen tijd "hebben om achter prijsverschillen aan te gaan,blijven ze toch wel naar de dealer gaan.

Of zoals een barkeeper op camping Kamperland dat eens mooi verwoorde:

Drank duur?nou en ,ze blijven toch wel komen :groteogen
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Jimbo schreef:Tsja kom al tijden niet meer bij de vw garage door verschillende akkefietjes, heeft een dikke 100.000 km zijn onderhoud in soest gehad, toen dit te duur werd is hij naar Amsterdam gegaan naar een universele garage/bandenboer had daar voor echt drie keer niets het onderhoud, ze hadden geen leenauto dus auto wegbrengen was altijd met twee auto's op en neer, erg vervelend, heb het jaren gedaan. Uiteindelijk een garage in Lelystad gevonden die qua uurloon (45 ex) wel redelijk is maar nu uiteindelijk met zijn materialen ranzig duur is. Mijn koppeling (zie eerdere posts) zou 1500 ex de btw kosten met vliegwielen en montage. Hij gaat nu voor 800 in de btw zonder vliegwielen, zijn die verrot komt er 500 bij in de btw. Volledige garantie, met montage.
Nog een voorbeeldje mijn bandjes kosten bij hun voor twee stuks € 330 ex de btw ex montage bij de bandenboer € 300 in de btw.

Drie keer raden waar hij in het vervolg weer heen gaat, dan maar heen en weer rijden.
je kunt hem ook de onderdelen brengen dat hij ze er alleen inzet,
koppelingsplaten weet je dat die vervangen moeten worden,
koop je op e bay een setje en betaal je niet de hoofdprijs.
Plaats reactie