Ik heb mijn T5 verlaagd met vooraan -4cm H&R veren, en vooraan bijkomend nog 4cm extra verlaagd, dit door de veerpoot verder door te steken in de fussee, hiervoor moet je een randje weg frezen in de fussee, en de beugels van de remleidingen van de veerpoot afhalen... (hub mod)
achteraan originele veren van een Vivaro 1e generatie
Onlangs gemeten tov originele T6 Caravelle, mijne staat vooraan 10cm en achteraan 8cm lager.
Had dit op mijn oude T5 zo, en heb dit nu ook op mijn T5 GP gedaan, heb deze wel eerst omgebouwd naar normaal onderstel, want ik had het verzwaard onderstel waarbij de veerpoot vast staat met 2bouten aan de fussee, daar is dit trukje niet mogelijk...
Heb dus de veerpoten, fussees en bijhorende ophangingsgewrichten omgewisseld met een 2.8Ton versie
Ik vind het perfect zo, nog meer dan genoeg comfort, en toch laag genoeg... en kost niets...
Beide T5 zijn wel caravelle's, ik weet niet of deze schokdempers anders zijn dan een gewone transporter, maar ik denk het niet...
Ik rij per jaar ongeveer 25.000km ...
Dakhoogte is nu ruim minder dan 190cm dus parkeergarages zijn ook geen probleem...
Bandenmaat is rondom 245/40/20 (zomer)
Bandenmaat rondom 245/45/19 (winter)