Onze T5 transporter is nu 20 jaar oud, taxatie waarde nog 22.500, dus tijd voor wat groot onderhoud.
Na de vervanging vorig jaar van een dure Super-B Epsilon 12V 100 LifePO4 HH accu met Bluetooth BMS nu mijn schokbrekers laten vervangen.
Ik vond de bus een beetje slap worden in de bochten dus besloten om 4 nieuwe Bilstein schokbrekers te monteren.
De garage adviseerde gelijk de hele voorpoten voor met veren en lagers te vervangen omdat dit dan 1 ingreep is, wel wat groter dan alleen schokbrekers. Achter kunnen de veren evt gemakkelijk verwisseld worden.
Remvloeistof ververst, nieuw diesel filter, fuseekogel en omdat de 300.000 km ruim gepasseerd zijn was het na 10 jaar ook weer tijd om de distributieriem te vervangen.
Ook een nieuw deurslot laten monteren omdat deze alleen met de sleutel nog op slot ging.
Al met al een lekkere rekening maar zo'n VW bus is het gewoon waard.
En dan rij je weg van de garage en heb ik ineens een hele andere auto qua weggedrag, stuurt lekker, ligt veel stabieler op de weg m.a.w. die schokbrekers had wel eerder gekund.
Op naar de volgende 10 jaar, kijk wel eens naar een iets grote camper maar de VW bus is en blijft een ideale buscamper om door Europa te trekken.
.