Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 camper grote roest en spuit beurt
-
peter_camper
Re: T4 camper grote roest en spuit beurt
Eens met je websurfer, ik snap die rubberen blokken ook niet echt. Super roest gevoelig, en lekkage dus ook in mijn geval. Achteraf had ik aan de achterkant misschien ook beter een metalen plaatje kunnen monteren zoals voor. Nu heb ik achter rubber blokjes gedaan die ik met sikaflex heb vastgezet.
@peetjeadhdtje Die houten blokjes die je ziet daar steunt het rubberen blokje op.
Hopelijk nu overal dicht!
@peetjeadhdtje Die houten blokjes die je ziet daar steunt het rubberen blokje op.
Hopelijk nu overal dicht!
Knap stukje werk! en fijn om zoiets met je vader te kunnen doen
Groet, Chris
T4 California Coach 2002
T4 California Coach 2002
Wow. Respect. Even wat roest wegwerken heet dat dan...
-
peter_camper
Ja t ‘even wat roest bijwerken’ is behoorlijk uit de hand gelopen. Mooi project idd om met m’n vader te doen.
Heb bumpers ook meespoten. Achter middendeel nieuwe gehaald bij adres in Klazienaveen waar veel t4’s staan. Dat deel had een keer te vaak een lantaarnpaal gezien :)
Bumpers goed ontvet, geschuurd met 180 daarna 240 (luchtdruk) totdat ze redelijk vlak aanvoelden. Scheuren en paar deuken nog geplamuurd en daarna net als de rest van de bus in epoxy primer en aflak
Heb bumpers ook meespoten. Achter middendeel nieuwe gehaald bij adres in Klazienaveen waar veel t4’s staan. Dat deel had een keer te vaak een lantaarnpaal gezien :)
Bumpers goed ontvet, geschuurd met 180 daarna 240 (luchtdruk) totdat ze redelijk vlak aanvoelden. Scheuren en paar deuken nog geplamuurd en daarna net als de rest van de bus in epoxy primer en aflak
- krekwakwol
Wat wordt dat weer een mooie T4.
Laat je hem straks ook taxeren voor de verzekering als hij klaar is.
Laat je hem straks ook taxeren voor de verzekering als hij klaar is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
peter_camper
@krekwakwol - hoe werkt dat? Via m’n camper verzekering (ASR dacht ik) een taxateur laten komen? Of gewoon zelf een taxateur zoeken waarvan je de waarde doorgeeft aan verzekering?
Heb nu WA casco, dan heeft taxatie ook wel zin toch?
En ben wel benieuwd, wat voor taxatie waarde t zal zijn. 330k op de teller heeft ie.
En ben wel benieuwd, wat voor taxatie waarde t zal zijn. 330k op de teller heeft ie.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Is toch heel logisch?websurfer schreef: 10 jun 2025, 10:11 de 4 blokken op het dak zijn notoire roestplekken en m.i. nutteloos want waarom zitten die daar en heeft VW niet gewoon dit vlak gemaakt met metaal ?
nooit begrepen deze designer keuze (Fout?)
Een bus carrosserie met regengoten, zoals ze van de VW band liepen, werd over gebracht naar Westfalia om er een camper van te maken. Dan wil je geen water via de regengoten in het interieur krijgen. De carrosserie is al afgelakt in de fabriek. Dus dan is het meest eenvoudige om er blokken in te lijmen.
Dat men er achteraf anders over denkt en dat zelf aanpast is te begrijpen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Ik ben bij de NKC verzekers en die hebben een contract met CED taxaties, dat is dan goedkoper dan zelf CED inschakelen.peter_camper schreef: 11 jun 2025, 18:01 @krekwakwol - hoe werkt dat? Via m’n camper verzekering (ASR dacht ik) een taxateur laten komen? Of gewoon zelf een taxateur zoeken waarvan je de waarde doorgeeft aan verzekering?
Maar ook afhankelijk van hoe je hem verzekerd, maar ik.zou me kunnen voorstellen dat je de bus straks ook tegen brand en diefstal wilt verzekeren, na zoveel werk er aan gedaan te hebben.
Maar ook bij casco kan het zin hebben, als je door een ander aangereden wordt en je hebt een taxatierapport, heb je altijd meer dan de dagwaarde en zal hij minder snel economisch totalloss verklaard worden.
Maar overleg dit alles eens met je verzekering en bewaar foto's van de restauratie als bewijs voor een eventuele taxatie.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
peter_camper
Goeie tips Arnold.
Bodem zit 2 gaten bij b stijl. 1 hoort voor kabel doorvoer, is de ander ergens voor of beter dicht maken? Door dat gat kijk je zo chassis balk in
Bodem zit 2 gaten bij b stijl. 1 hoort voor kabel doorvoer, is de ander ergens voor of beter dicht maken? Door dat gat kijk je zo chassis balk in
- Multivan Generation
- Contacteer:
Die bodem is 'best krokant'.
Dat wordt er uit slijpen en delen vervangen?
Als je zo de chassis balk in kijkt, dan is het wellicht een idee om met een camera er in te kijken om de staat aan de binnenzijde te bekijken en eventueel meteen te behandelen met tectyl of een ander beschermend middel.
Groeten Peter
Dat wordt er uit slijpen en delen vervangen?
Als je zo de chassis balk in kijkt, dan is het wellicht een idee om met een camera er in te kijken om de staat aan de binnenzijde te bekijken en eventueel meteen te behandelen met tectyl of een ander beschermend middel.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
peter_camper
Klopt, heb roest weggeborsteld en geflext. Was behoorlijk slecht. Daarna weer geverfd.
Heb al met een camera in de chassisbalk gekeken, dat ziet er nog prima uit, van wat ik ervan kon zien. En tectyl gaan we er zeker in doen.
Maar dat stuk daarboven hoort wel dicht te zijn toch?
Heb al met een camera in de chassisbalk gekeken, dat ziet er nog prima uit, van wat ik ervan kon zien. En tectyl gaan we er zeker in doen.
Maar dat stuk daarboven hoort wel dicht te zijn toch?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ja, behalve waar dat zwarte ovale doorvoertje zit, daar niet. De rest hoort gewoon dicht te zijn.
-
peter_camper
Vloer goeie laag verf gegeven en gaten dicht, weer een stapje verder
-
peter_camper
Vraagje over gat onder de koelkast: bij mij is het gewoon een open ovaal gat, alleen hoort daar een aan-afvoer te zitten voor de koelkast dacht ik.
Is het nodig om die er weer in te zetten? En zo ja, is dat nog ergens te koop? Zit daar dan iets van een luchtfilter in?
Of makkelijk zelf te klussen? of is het gat open laten ook prima? Eventueel met gaasje ervoor om insecten buiten te houden?
Is het nodig om die er weer in te zetten? En zo ja, is dat nog ergens te koop? Zit daar dan iets van een luchtfilter in?
Of makkelijk zelf te klussen? of is het gat open laten ook prima? Eventueel met gaasje ervoor om insecten buiten te houden?
Bij latere California-uitvoeringen is dat gat vervangen door een rooster in het paneel waarachter zich de koelbox bevindt.
Het nadeel is dat de warme lucht dus in je leefruimte word geblazen in plaats van door de bodem naar buiten.
"Elk voordeel heb een nadeel" zoals Johan Cruyff zei (maar dan andersom
)
Het nadeel is dat de warme lucht dus in je leefruimte word geblazen in plaats van door de bodem naar buiten.
"Elk voordeel heb een nadeel" zoals Johan Cruyff zei (maar dan andersom
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak