Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Externe Chinese diesel-heater en onderachterlichtklepje.

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Externe Chinese diesel-heater en onderachterlichtklepje.

Bericht door Multivan Generation »

@freek, kun je die ingenieuze douche oplossing in een eigen topic delen? Ik ben benieuwd :adhd
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mickel Moen
Contacteer:

Bericht door Mickel Moen »

Wij komen al sinds 1981 in Noorwegen, Zweden en Finland. Toen nog onbekend voor de doorsnee toerist. Koud en muggen, dat soort ideeën. We hebben veel zien veranderen. Zoals de Noren zeggen: De witte schimmel die over het land trekt. Helemaal eens wat die witte dozen betreft die lukraak in het landschap staan. En de gotspe van het gratis water halen op begraafplaatsen. En dan al die lui die niet weten, dat het allemansrecht niet voor gemotoriseerde voertuigen geldt. En ook daar op de parkeerplaatsen bij de openbare weg zien we steeds meer bordjes “no camping” verschijnen. Dus als je een pareltje behorende bij de openbare weg vindt is dat natuurlijk prachtig. Ons gaat het steeds meer tegenstaan. Hoewel onze bus zwart is, hebben we geen zin om bij de witte schimmel te horen. Oh, wacht veel schimmmel heeft ook zwarte vlekken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Heb nog geen rode schimmel gezien, dus we zijn nog even 'safe.
Maar begrijp je punt.
Begint ook Schotland te overwoekeren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek

Bericht door freek »

Behoorlijkof topic: Helemaal eens hoor met bovenstaande posts. Ik heb er familie wonen en kom er al sinds de jaren 70...
Ik zie het land veranderen en helaas niet in positieve zin. De Noren zijn hier echter ook debet aan. Het gemiddelde inkomen ligt er hoog en dus hebben steeds meer Noren een "hytte" maar ook zie je steeds meer (boven gemiddeld grote) campers. Ik besef dat ik behoorlijk generaliseer maar ik zie dit vooral als toeristen die het liefst hun hele huis meenemen en vanuit hun fauteuil van de natuur willen genieten. Noren verschillen wat dat betreft niet van de gemiddelde toerist. Maar ook de bekende wandeltochten worden steeds populairder. Was er in de jaren 90 een klein bootje over het Gjendemeer en een parkeerplaats bij de boot. Nu is het een giga parkeerterrein en een grote boot waar je met een bus naartoe wordt gebracht. Idemdito op de Lofoten. De plaatselijke bevolking klaagt steen en been. We hebben nog als voordeel dat we nu in mei-juni op vakantie kunnen. In het hoogseizoen is het niet meer leuk.
@peter:ik zal over de douche oplosing een apart topic met foto's maken. Kan wel een paar dagen duren
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Mickel Moen
Contacteer:

Op het camperfoum kreeg ik de tip om de kachel met HVO100 te vullen.

Zo hé. Dat scheelt een slok op een borrel. Normale diesel eruit geheveld en gevuld met HVO100. Dat spul ruikt van zichzelf al een stuk minder, maar ook op de uitlaat maakt het echt verschil. Eenmaal opgestart en in bedrijf ruik je hem nog nauwelijks.

Dus aanrader voor diesel-heater met eigen brandstoftank.
Groetnis, Geert
busbart

Bericht door busbart »

Mooie oplossing.
Staat ie ook in de regen?
Of heb je daar ook iets op gevonden?
Groet, Bart
Mickel Moen
Contacteer:

Ik heb hem nog niet echt gebruikt. Alleen in testsituaties. Volgens mij kan hij gewoon in de regen staan. Bij plensbuien wellicht even afkoppelen. Bij mijn schuur staat hij onder een afdak.
Groetnis, Geert
busbart

Bericht door busbart »

:toppie
Groet, Bart
Plaats reactie