Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gashevel asje T4 AAB lekt

vragen over de T4
JeremyP

Re: Gashevel asje T4 AAB lekt

Bericht door JeremyP »

Hoi Timy,
Yes :jumpklap Graag gedaan hoor :proost
Wat was de veroorzaker van het verhoogde toerental?

Mvg, jeremy
Timy

Bericht door Timy »

Dat kwam door gashevel. Stond in een verkeerde stand dus nu net een tandje anders waardoor de fijn afstelling wel weer goed mogelijk is. Had al vaker daarmee zitten tobben maar nooit bij de gashevel stilgestaan..
:yes
JeremyP

Bericht door JeremyP »

Timy schreef: 20 aug 2025, 19:37 Dat kwam door gashevel. Stond in een verkeerde stand dus nu net een tandje anders waardoor de fijn afstelling wel weer goed mogelijk is. Had al vaker daarmee zitten tobben maar nooit bij de gashevel stilgestaan..
:yes
Oké goed om weten 👍

Mvg, jeremy
Timy

Bericht door Timy »

Inmiddels zo'n 1400km verder thuis gekomen. Hij verbruikt weer keurig boven de 1 op 15 op de snelweg en lekt niet. Binnenkort de quickfix retourslang goed vervangen en nog wat andere kleine dingen maar hij deed het weer :toppie
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Timy schreef: 28 aug 2025, 13:09 Inmiddels zo'n 1400km verder thuis gekomen. Hij verbruikt weer keurig boven de 1 op 15 op de snelweg en lekt niet. Binnenkort de quickfix retourslang goed vervangen en nog wat andere kleine dingen maar hij deed het weer :toppie
:toppie

En de rest van de onderdelen in het revisiesetje plaatsen?
Ja hoor.. geen idee waarom maar de volgende vakantie uitdaging dient zich aan. Het lijkt nu alsof we slecht onderhoud uitvoeren en er nooit mee rijden. Maar wees er zeker van dat zelfs Ismet recent zei "iets minder grondig kan ie best hebben hoor" :bonk
Ismet, met zijn ervaring, had gelet op de kilometerstand dit ook preventief kunnen vervangen.
Nu zat je er mee tijdens je zorgeloze en welverdiende vakantie..
Maar als jij je daarin kunt vinden, dan prima toch..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Timy

Bericht door Timy »

Idd is dat één van de klusjes. Ik stond onderweg meermaals op het punt het te doen maar moest vrouwlief beloven er met m'n tengels af te blijven tot na de vakantie :knipoog Terecht.. hij doet het weer :toppie Dus dit kan prima de komende weken even.

Mbt het preventief vervangen deels eens maar zo'n 8jr geleden heeft een andere garage het busje vervangen. Ik vraag me nu af of het daar bij gebleven is en de toenmalige rubbertjes gewoon teruggeplaatst zijn. Want ik had deze nu nog niet verwacht. Maar ik ben niet voor niets geen klant meer daar.
Ook dacht ik onderweg over de B7 diesel van tegenwoordig.. E10 benzine vreet oude rubbertjes, zou de B7 diesel dat misschien ook doen? Dat zou kunnen verklaren waarom het sneller dan verwacht lekt.

En ik blijf het lastig vinden want idd met deze leeftijd kan je e.e.a. preventief vervangen maar waar trek ik de grens.. ach, heb nu in ieder geval een back-up setje mee. Toegevoegd aan de schakelbolletjes, etc :bifun
Het contactblokje gaat ook preventief vervangen worden en backup mee. Die gaat me niet foppen (hoop ik..)
Timy

Bericht door Timy »

Overigens kan Ismet heel wat potjes bij me breken want hij heeft ons meermaals ontzettend goed geholpen op momenten dat we even met de handen in het haar zaten (al ben ik kaal )
Plaats reactie