Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Overstap van T4 naar T6

vragen over de T6
Plaats reactie
Menso B

Overstap van T4 naar T6

Bericht door Menso B »

:T44EVER

Helaas is dit niet helemaal gelukt.
Sinds afgelopen week toch maar de overstap gemaakt.
Mede door onze overheid min of meer gedwongen 😑.
In het verleden al aantal keer een boete gehad door het blijkbaar niet goed opletten een milieuzone in te rijden.
Wat extra kosten door slijtage om hem door de APK te krijgen en de staat van het chassis voor komende jaren toch maar voor een overstap gekozen.
Bij de T4 heb ik natuurlijk in de loop der jaren veel.over die bus geleerd en ook diverse modellen gehad begon in mijn eerste jaren van '87 tot '91 met de T3.
Daarna tot heden alleen maar T4
De voorlaatste was een 1.9TD die had ik aan de kant gezet met 6ton op de teller.
Deze huidige de 2.5 TDI 102PK was de bedoeling om hem naar de miljoen te rijden maar dat is nu 640k geworden.
Mede door de milieuzones wilde ik er geen tijd meer insteken en de overstap gemaakt naar zo'n modern ding waar ik verder niet van weet.πŸ˜‰
Het lijkt wel of ik in de tijd stil gestaan hebπŸ˜‚πŸ€£.
De 5 cilinder werd me in deze bussen afgeraden dus het is dacht ik de T5 2.0TDI 84PK van 2017 geworden.
Nu blijkt dat dit een T6 is mag ook ging mij om de euro 6πŸ˜‰ zodat ik overal voorlopig weer naar toekan.
Ik had ook nog gedacht over benzine uitvoering ivm.de km's die ik tegenwoordig rijd maar in mijn hoofd zit toch iets van in een bus hoort een diesel geen benzine en zeker geen elektra motor.
Dus deze Dino is ook aan her moderniseren πŸ˜‚πŸ€£
met een T6 heb je geen stress
krekwakwol

Re: Overstap van T4 naar T6

Bericht door krekwakwol »

Heel veel plezier met je nieuwe bus, je zult alleen een ander rijmpje als ondertekst moeten bedenken :knipoog
Maar ik denk een goede keuze.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Hanz

Bericht door Hanz »

Menso B schreef: 07 sep 2025, 20:14 De 5 cilinder werd me in deze bussen afgeraden dus het is dacht ik de T5 2.0TDI 84PK van 2017 geworden.
Nu blijkt dat dit een T6 is mag ook ging mij om de euro 6πŸ˜‰ zodat ik overal voorlopig weer naar toekan.
Dus deze Dino is ook aan her moderniseren πŸ˜‚πŸ€£
In het dino tijdperk had je ook nog geen T6, vandaar dat je dacht nog rustig een T5 met bouwjaar 2017 te kunnen kopen.
Veel plezier met je nieuwe bus.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Op een gegeven moment denk je,
waarom heb ik dat niet eerder gedaan.

Maar dat is altijd achteraf :gekte

Ook wij waren verstokte T4 rijders. Bus nieuw gekocht in laatste bouwjaar. Bewust nog een T4, terwijl de T5 al aan de poort rammelde. Geen spijt van gehad en bijna 4 ton er mee gereden. Toen bewust de eerste generatie T5 over geslagen en meteen naar T5-GP gegaan. Wat een enorm verschil in zitten, geluid en comfort, uitstoot. Plus de onderdelen voorziening is nog okee.

Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
peetjeadhdtje

Bericht door peetjeadhdtje »

wat vindt je van het verbruik, valt het mee of tegen?
Menso B

Bericht door Menso B »

krekwakwol schreef: 07 sep 2025, 23:22 Heel veel plezier met je nieuwe bus, je zult alleen een ander rijmpje als ondertekst moeten bedenken :knipoog
Maar ik denk een goede keuze.
Dat is idd zo nog niet aan gedacht πŸ˜‰
Menso B

Bericht door Menso B »

Multivan Generation schreef: 08 sep 2025, 14:43 Op een gegeven moment denk je,
waarom heb ik dat niet eerder gedaan.

Maar dat is altijd achteraf :gekte

Ook wij waren verstokte T4 rijders. Bus nieuw gekocht in laatste bouwjaar. Bewust nog een T4, terwijl de T5 al aan de poort rammelde. Geen spijt van gehad en bijna 4 ton er mee gereden. Toen bewust de eerste generatie T5 over geslagen en meteen naar T5-GP gegaan. Wat een enorm verschil in zitten, geluid en comfort, uitstoot. Plus de onderdelen voorziening is nog okee.

Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst :toppie
Geluid is idd heel anders maar ik mis het geluid van de 5 cilinder wel πŸ˜‰

Ik had al aantal modellen van de T4 gehad maar de laatste was 5 cilinder was ik destijds naar gaan kijken door advies hier op :wjwnl
Toen ik proefrit ging maken was ik meteen verkocht door het 5 cilinder geluid πŸ€ͺ

Maar verder rijd dit natuurlijk heel anders en prettiger
Maar datvzou ook niet best zijn als dat niet zo was.
Er zit 15 jaar verschil in πŸ€£πŸ˜‚
Menso B

Bericht door Menso B »

peetjeadhdtje schreef: 09 sep 2025, 18:31 wat vindt je van het verbruik, valt het mee of tegen?
Geen idee nog helemaal nirtbopgelet eigenlijk

Zal vast zuiniger als mijn werkbus zijn
Dat is ford transit custom connect daar rijd ik 1 op 7 gemiddeld mee
Maar die is ook maximaal beladen
Plaats reactie