Helaas is dit niet helemaal gelukt.
Sinds afgelopen week toch maar de overstap gemaakt.
Mede door onze overheid min of meer gedwongen
In het verleden al aantal keer een boete gehad door het blijkbaar niet goed opletten een milieuzone in te rijden.
Wat extra kosten door slijtage om hem door de APK te krijgen en de staat van het chassis voor komende jaren toch maar voor een overstap gekozen.
Bij de T4 heb ik natuurlijk in de loop der jaren veel.over die bus geleerd en ook diverse modellen gehad begon in mijn eerste jaren van '87 tot '91 met de T3.
Daarna tot heden alleen maar T4
De voorlaatste was een 1.9TD die had ik aan de kant gezet met 6ton op de teller.
Deze huidige de 2.5 TDI 102PK was de bedoeling om hem naar de miljoen te rijden maar dat is nu 640k geworden.
Mede door de milieuzones wilde ik er geen tijd meer insteken en de overstap gemaakt naar zo'n modern ding waar ik verder niet van weet.
Het lijkt wel of ik in de tijd stil gestaan heb
De 5 cilinder werd me in deze bussen afgeraden dus het is dacht ik de T5 2.0TDI 84PK van 2017 geworden.
Nu blijkt dat dit een T6 is mag ook ging mij om de euro 6
Ik had ook nog gedacht over benzine uitvoering ivm.de km's die ik tegenwoordig rijd maar in mijn hoofd zit toch iets van in een bus hoort een diesel geen benzine en zeker geen elektra motor.
Dus deze Dino is ook aan her moderniseren