Volgens mij ziet Blijham door de bomen het bus niet meer
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hefdak
- krekwakwol
Re: Hefdak
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik zou het zelfs eigenlijk bijna leuk vinden als ze langs kwamen.krekwakwol schreef: 13 sep 2025, 20:22 Ze zijn ook bij ons aan de deur geweest in juni (5 jaar na de keuring), maar toen waren we op reis met de bus, ik heb gebeld toen ik de brief gelezen had, die ze gestuurd hadden, dat we weer thuiis waren.
Maar ik kon de brief als niet verzonden beschouwen, omsat het langer dan 14 dagen geleden verzonden was , maar het kan dus dat ze nog een keer onaangekondigd langs komen.
Prima, ze mogen van mij langskomen.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Niet zo leuk als je net je keuken en je bed eruit heb gehaald om iets nieuws te bouwen. Hoe gaan ze daar dan mee om 
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) 

- Multivan Generation
- Contacteer:
Dan voldoe je op dat moment niet aan de eisen.Remco_T5 schreef: 15 sep 2025, 22:38 Niet zo leuk als je net je keuken en je bed eruit heb gehaald om iets nieuws te bouwen. Hoe gaan ze daar dan mee om![]()
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik denk dat de veiligste manier is om tijdens de verbouwing te schorsen en de camper op eigen terrein te stallen. Als je tijdens de verbouwing blijft rijden dan riskeer je een naheffing en boete.Remco_T5 schreef: 15 sep 2025, 22:38 Niet zo leuk als je net je keuken en je bed eruit heb gehaald om iets nieuws te bouwen. Hoe gaan ze daar dan mee om![]()
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dan niet nee, maar dat ben ik sowieso voorlopig niet echt van plan....Remco_T5 schreef: 15 sep 2025, 22:38 Niet zo leuk als je net je keuken en je bed eruit heb gehaald om iets nieuws te bouwen. Hoe gaan ze daar dan mee om![]()
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Dat ben ik nu wel aan het doen en ik heb geen plek op eigen terrein helaas...... 

Dan zou ik voor de zekerheid er een minimalistisch inrichting inzetten op het moment dat je niet aan het klussen bent.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Zou daar niet met enige coulance mee omgegaan worden als het duidelijk is dat er een tijdelijke verbouwing plaats vindt?
Is natuurlijk lastig beoordelen, maar zou inderdaad erg toevallig en vervelend zijn.
Is natuurlijk lastig beoordelen, maar zou inderdaad erg toevallig en vervelend zijn.
T5 - 2009 - 1.9 TDI
- krekwakwol
Zou ik niet van uit gaan, zij kunnen o.a. bij een grote verkeerscontrole met douane en belastingdienst erbij, niet zien hoelang je al zo rondrijdt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Als je rond rijdt zonder dat je auto voldoet aan de inrichtingseisen die recht geven op de verminderde wegenbelasting, ben je gewoon in overtreding.
En zal de belasting worden geheven tot en met het tijdstip dat je aantoonbaar wèl voldeed aan die eisen, lijkt me.
Dus ik zou dat risico niet willen lopen
En zal de belasting worden geheven tot en met het tijdstip dat je aantoonbaar wèl voldeed aan die eisen, lijkt me.
Dus ik zou dat risico niet willen lopen
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Dat klopt natuurlijk, doelde meer op steekproef thuis waarbij je niet met bus rijdt. Maar waarschijnlijk is dit gewoon pech hebben.
Ik heb ook geen eigen terrein om te klussen dus doe dit voor de deur, al voldoet mijn bus de gehele tijd aan de eisen.
Ik heb ook geen eigen terrein om te klussen dus doe dit voor de deur, al voldoet mijn bus de gehele tijd aan de eisen.
T5 - 2009 - 1.9 TDI
Je kan natuurlijk ook eens bij de belastingdienst vragen hoe je in zo'n situatie het beste kan handelen.Remco_T5 schreef: 16 sep 2025, 22:44 Dat ben ik nu wel aan het doen en ik heb geen plek op eigen terrein helaas......![]()
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- krekwakwol
Plus een boete, want je bent eigenlijk belasting aan het ontduiken. Dus idd niet doen!!chv schreef: 18 sep 2025, 10:55 Als je rond rijdt zonder dat je auto voldoet aan de inrichtingseisen die recht geven op de verminderde wegenbelasting, ben je gewoon in overtreding.
Dus ik zou dat risico niet willen lopen![]()
Zoals Jasper ook aangeeft een minimale ruwbouw inrichting er in schroeven, zodat je geen risico loopt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ben vandaag gebeld door een aardige dame van de belastingdienst. Ze vroeg of ik nog opbergruimte had. Ik gaf aan dat het kastje waar het wasbakje en gaspit in zit de bergruimte is. Ze gaf aan dat dit niet kan omdat er al watertankjes in staan en het dan niet geld (nog nooit van die regel gehoord). Gelukkig had ik al bovenkastjes en kon ik de foto opsturen. Nu nog een foto opsturen met het deurtje open werd gevraagd. Lijkt te gaan gebeuren