Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weetjewel DVD

vragen over de T4
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Weetjewel DVD

Bericht door Multivan Generation »

soraxroxas schreef: 19 okt 2025, 19:32 Misschien een rare vraag. Maar staan er vertrouwelijke dingen op de DVD's die niet rechtstreeks gedeeld mogen worden?

Zoniet, zat ik de denken om deze DVD's te archieveren op bijv the internet archive, zodat iedereen er wat aan heeft. Of hebben mensen hier bezwaar op?

Mijn huidige laptop heeft nu ook geen opticaldrive meer, maar een reserve pc nog wel.

Ik kan de DVD's ook archieveren tot iso bestanden
Wordt niet door mij gewaardeerd!
Ik heb ze ooit samengesteld met de beste bedoelingen en bewust op afgesloten DVD's gebrand zodat niemand er iets bij kan zetten.
Voordat je het weet, komt er een virusje om de hoek, en krijg je een weetjeweller die gehackt is, door mogelijke onachtzaamheid van een ander.
Het internet is tegenwoordig een rare plek!

Toendertijd waren DVD's de normaalste zaak van de wereld, dat er nu mensen ageren dat ze geen DVD speler meer hebben is jammer.
Het online delen van mappen en bestanden raad ik om bovenstaande reden dan ook af.
Ik hoop op begrip hiervoor.

Die DVD's zijn initieel echt al vele vele jaren geleden in omloop gekomen.
Het is leuk om ouderwets iets met de post te krijgen, iets waar je naaruit kunt kijken.
Geheel in lijn met de T4.
Het doel was destijds een soort van Chiel-mobiel.

Iets online zetten en delen, is dus niet in lijn met mijn gedachten, al kan ik het niet controleren.
Ik hoop op respect voor mijn beslissing van destijds.
Iets online delen, is hup downloaden en geeft ook zoals boven beschreven een heel andere dynamiek.
Laat deze DVD's gewoon lekker ouderwets rondgaan en laat het gewoon lekker zo.
Ik hoop op jullie respect en medewerking in deze.

Voor de liefhebbers en geïnteresseerden: Ik ben bezig met een T5/T6 versie,
welke geheel in lijn met de huidige tijd op USB-stick binnenkort in roulatie zal gaan komen.
Dus nog even geduld daarvoor :knipoog

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Hanz schreef: 04 sep 2025, 10:06 Op pagina 2 van dit draadje staan de volledige adresgegevens van JPVE met mailadres en telefoonnummer. Mailen of bellen, of desnoods een briefje sturen is misschien beter want het lijkt of hij niet meer op het forum kijkt en dan ziet hij ook geen PB.
Ik heb Jan een mailtje gestuurd om zich te melden op WjW met de DVD, wat hij dus nu ook gedaan heeft.
Dus zo moeilijk was het niet.
Hij heeft dus toevoegingen gemaakt, idd niet helemaal in lijn met het gedachtengoed van Peter die de creator van de DVD met kennis is.
Ik kan me zijn reactie ook wel voorstellen, aan de andere kant moeten we misschien ook met de tijd mee gaan.
Maar hij heeft wel gelijk m.b.t. de risico's, ik denk ook dat het gebruiken van extra bestanden op eigen risico is en dat een ieder zich hier van bewust moet zijn.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
soraxroxas
Contacteer:

Bericht door soraxroxas »

Multivan Generation schreef: 19 okt 2025, 21:15 Wordt niet door mij gewaardeerd!
Prima, dan doen we het niet. Dan laten we het lekker via de post rouleren. :mail

Alleen zitten we dan wel met het DVD probleem. DVD's zijn de laatste jaren uit de mode geraakt. Ze worden zelfs al niet meer geproduceerd.
T4 liefhebber. Heeft nog geen rijbewijs. Meelezer op dit forum
Kire

Bericht door Kire »

Tja, mijn laptops hebben al 10 jaar geen interne DVD speler meer. Maar daarom heb ik toen een externe DVD speler(/brander) aangeschaft, dat werkt uitstekend alleen een usb kabeltje aansluiten.

Groet,

Erik.
Teevier

Bericht door Teevier »

Ben het eens met Multivan Generation, dit is een mooi spelletje om lekker die DVD door te sturen. Heeft PostNL ook nog wat te doen:) Koop anders via Aliexpress een dvd lezer voor 5 euro met usb aansluiting. Het leven is niet zo moeilijk mannen! Ik heb de dvd ooit ook al ontvangen en weer doorgestuurd, geen probleem.

credits voor de maker van de dvd!
Huidige auto:
VW T4 2.5 TDI AJT 1998
VW Golf 2 1.6 PN
Volvo V50 2.5 D5 2009

Vorige auto's:
Opel Vectra GTS 2004 1.8 benzine
BMW 3 E46 2004 1.9 benzine
Opel Astra 1.6 benzine
Seat Leon 1.6 benzine
eindgebruiker

Bericht door eindgebruiker »

Misschien is het een idee om de DVD met externe DVD-speler rond te sturen? :sjaal
Hanz

Bericht door Hanz »

Dat verhoogt de verzendkosten wel flink.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Kire

Bericht door Kire »

Och, als ik mijn DVD speler bekijk dan past alles ruim in een brievenbuspakketje. Dan valt het met de verzendkosten nog wel mee.
IMG_4471.jpg
Groet,

Erik.
Jan anno NU

Bericht door Jan anno NU »

eindgebruiker schreef: 20 okt 2025, 14:58 Misschien is het een idee om de DVD met externe DVD-speler rond te sturen? :sjaal
Natuurlijk,
Die speler komt dan ook niet verder.

Heb in het verleden eens de moeite genomen om de inhoudt op een lightscribe dvd te zetten , incl leuk plaatje op het label gebrand dan ziet het er nog wat gelikter uit.
Die is nooit verder gekomen dan de eerste de beste ontvanger , wordt blijkbaar gekoesterd als een collectors item .
20251021_180603.jpg
sybrand

Bericht door sybrand »

staat er op deze dvd ook wat over de aab motor ?
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Ik ben afgelopen weekend door een voor mij compleet onbekende gebruiker benaderd of ik een handleiding in het NL heb.

Die persoon heb ik door verwezen naar dit topic. Maar die heeft zich zo te zien nog niet gemeld.

Gebruiker heet Derfko.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Plaats reactie