Wordt niet door mij gewaardeerd!soraxroxas schreef: 19 okt 2025, 19:32 Misschien een rare vraag. Maar staan er vertrouwelijke dingen op de DVD's die niet rechtstreeks gedeeld mogen worden?
Zoniet, zat ik de denken om deze DVD's te archieveren op bijv the internet archive, zodat iedereen er wat aan heeft. Of hebben mensen hier bezwaar op?
Mijn huidige laptop heeft nu ook geen opticaldrive meer, maar een reserve pc nog wel.
Ik kan de DVD's ook archieveren tot iso bestanden
Ik heb ze ooit samengesteld met de beste bedoelingen en bewust op afgesloten DVD's gebrand zodat niemand er iets bij kan zetten.
Voordat je het weet, komt er een virusje om de hoek, en krijg je een weetjeweller die gehackt is, door mogelijke onachtzaamheid van een ander.
Het internet is tegenwoordig een rare plek!
Toendertijd waren DVD's de normaalste zaak van de wereld, dat er nu mensen ageren dat ze geen DVD speler meer hebben is jammer.
Het online delen van mappen en bestanden raad ik om bovenstaande reden dan ook af.
Ik hoop op begrip hiervoor.
Die DVD's zijn initieel echt al vele vele jaren geleden in omloop gekomen.
Het is leuk om ouderwets iets met de post te krijgen, iets waar je naaruit kunt kijken.
Geheel in lijn met de T4.
Het doel was destijds een soort van Chiel-mobiel.
Iets online zetten en delen, is dus niet in lijn met mijn gedachten, al kan ik het niet controleren.
Ik hoop op respect voor mijn beslissing van destijds.
Iets online delen, is hup downloaden en geeft ook zoals boven beschreven een heel andere dynamiek.
Laat deze DVD's gewoon lekker ouderwets rondgaan en laat het gewoon lekker zo.
Ik hoop op jullie respect en medewerking in deze.
Voor de liefhebbers en geïnteresseerden: Ik ben bezig met een T5/T6 versie,
welke geheel in lijn met de huidige tijd op USB-stick binnenkort in roulatie zal gaan komen.
Dus nog even geduld daarvoor
Groeten Peter