Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roest
roest
ik zie roest verschijnen op mijn t4 van 1995 vorige eigenaar had dit verduistermaand met verf heb dit nooit gezien dus ik ben ...... en dat voelt niet lekker,maar mijn vraag is hoe kan ik de roest het beste behandelen het is een witte bus dus het valt wel op verder heb ikgeen garage dus ik moet wachten met het werk tot het warmer wordt.
Re: roest
Als het warm word wel maar van roest echt niet hoor...
Mijn zoon had het trouwens over een middel wat ze in de scheepsbouw gebruiken dat roest oplost tot een harde massa.. wel eerst het losse weghalen..
Dit is na uitharden te plamuren en over te schilderen..
Hij weet de naam niet meer maar mogelijk een bij een werf wel..
Mijn zoon had het trouwens over een middel wat ze in de scheepsbouw gebruiken dat roest oplost tot een harde massa.. wel eerst het losse weghalen..
Dit is na uitharden te plamuren en over te schilderen..
Hij weet de naam niet meer maar mogelijk een bij een werf wel..
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: roest
Noverox roestomvormer...
eerst losse roest verwijderen (staalborstel oid)
dan noverox aanbrengen (beetje melk achtig spul)
laten drogen (wordt zwart)
en plamuren schuren en spuiten...
schijnt redelijk goed te werken
eerst losse roest verwijderen (staalborstel oid)
dan noverox aanbrengen (beetje melk achtig spul)
laten drogen (wordt zwart)
en plamuren schuren en spuiten...
schijnt redelijk goed te werken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: roest
Beste Daimen,
Het roestspook is eerder aan de gang dan je denkt, bij onze T4 bleek bijvoorbeeld bij het verwijderen van de voorbumper dat de onderliggende stalenbumper behoorlijk aan het roesten was omdat deze van de fabriek uit een heel erg dun beschermlaagje had gekregen. Ik heb de loszittende roest verwijderd en de boel schoon en vetvrij gemaakt, daarna de boel met een natte spons afgenomen. Geverfd met FERTAN wat de roest neutraliseert. Als het uit het zicht is dan hoeft er voor de rest niets meer gedaan te worden. Het is ook mogelijk om het hierna verder af te werken. Vandaag onder greeplijst van de achterklep ook roest ontdekt rondom de greepopening, omdat dit bijna uit het zicht is heb ik dit ook behandeld met FERTAN om het later met lak bij te werken. Voor dit soort werk is het prima, maar als het in het zicht is kan het alleen goed op een professionele manier zoals een goede restaurateur het aanpakt.
Afgelopen zomer ook in Noorwegen op vakantie geweest, jammer van het weer, maar het blijft een mooi land. :klappen
Groetjes,
Arjan
Het roestspook is eerder aan de gang dan je denkt, bij onze T4 bleek bijvoorbeeld bij het verwijderen van de voorbumper dat de onderliggende stalenbumper behoorlijk aan het roesten was omdat deze van de fabriek uit een heel erg dun beschermlaagje had gekregen. Ik heb de loszittende roest verwijderd en de boel schoon en vetvrij gemaakt, daarna de boel met een natte spons afgenomen. Geverfd met FERTAN wat de roest neutraliseert. Als het uit het zicht is dan hoeft er voor de rest niets meer gedaan te worden. Het is ook mogelijk om het hierna verder af te werken. Vandaag onder greeplijst van de achterklep ook roest ontdekt rondom de greepopening, omdat dit bijna uit het zicht is heb ik dit ook behandeld met FERTAN om het later met lak bij te werken. Voor dit soort werk is het prima, maar als het in het zicht is kan het alleen goed op een professionele manier zoals een goede restaurateur het aanpakt.
Afgelopen zomer ook in Noorwegen op vakantie geweest, jammer van het weer, maar het blijft een mooi land. :klappen
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: roest
Waar je roest mee kunt conserveren/tegen kunt houden?
Met niks.
Niet de middelen die hier genoemd worden , en ook niet met owatrol.
Al die middelen zijn lapmiddelen die het een beetje rekken.
Alle roest incl. plaat wegslijpen en een nieuwe plaat weer inlassen werkt iets beter maar zelfs dit zal op termijn weer gaan roesten.
Met niks.
Niet de middelen die hier genoemd worden , en ook niet met owatrol.
Al die middelen zijn lapmiddelen die het een beetje rekken.
Alle roest incl. plaat wegslijpen en een nieuwe plaat weer inlassen werkt iets beter maar zelfs dit zal op termijn weer gaan roesten.
Re: roest
Hallo allemaal,
Uiteindelijk is het niet tegen te houden, ik heb het dan ook over oppervlakkige roest. Als de gaten er in vallen dan is restauratie de enige goede oplossing zoals gezegd. Als je niets doet dan is ergere roest in een mum van tijd een feit. Wanneer je alles wat je tegenkomt in het begin stadium al behandeld kan je het nog jaren rekken. Op plekken waar je het niet kan zien (daar waar modder/vocht blijft zitten) ben je altijd te laat, als de lak begint te bobbelen heeft roest zijn werk van binnenuit al gedaan. Maar door er op tijd wat aan te doen kan elke T4 een oldtimer worden en kunnen we nog jaren lang genieten
Groetjes,
Arjan
Uiteindelijk is het niet tegen te houden, ik heb het dan ook over oppervlakkige roest. Als de gaten er in vallen dan is restauratie de enige goede oplossing zoals gezegd. Als je niets doet dan is ergere roest in een mum van tijd een feit. Wanneer je alles wat je tegenkomt in het begin stadium al behandeld kan je het nog jaren rekken. Op plekken waar je het niet kan zien (daar waar modder/vocht blijft zitten) ben je altijd te laat, als de lak begint te bobbelen heeft roest zijn werk van binnenuit al gedaan. Maar door er op tijd wat aan te doen kan elke T4 een oldtimer worden en kunnen we nog jaren lang genieten
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: roest
Helemaal met je eens Peter,lijkt wel of het onder die middeltjes nog veel harder gaat.
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: roest
Hallo, heb mijn T4 Dehler aan de onderkant (flink verroest) met 3 soorten antiroest middel behandeld. 2componenten van Sikkens, Dinitrol en de rode Owatrol. Na een jaar blijkt de Owatrol zich het best te houden. Ook op de remklauwen en trommels Owatrol met daarover heen rode industrielak houdt zich perfect. Dus na mijn test hier in het hoge zoute noorden houd ik het bij Owatrol. GR. Jurrie