Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag mbt 2e accu standkachel

vragen over de T5
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Vraag mbt 2e accu standkachel

Bericht door Egbert&Manon »

Leo45 schreef:Nog even wat anders......er is een serie T5 met standkachel waarbij er een diode verkeerd zit tussen de startaccu en de 2e accu.
De tweede accu wordt eenvoudig via een diode geladen waarbij de diode moet voorkomen dat de startaccu leegloopt als de standkachel start.
(de vorige webmaster van de vwbusclubsite) was daar ook ooit het slachtoffer van. Is dat niet je probleem?

Leo
Dan zou je 1,2v lager uitkomen.
Laat dat nu het geval zijn.....
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vraag mbt 2e accu standkachel

Bericht door Leo45 »

Egbert&Manon schreef:
Leo45 schreef:Nog even wat anders......er is een serie T5 met standkachel waarbij er een diode verkeerd zit tussen de startaccu en de 2e accu.
De tweede accu wordt eenvoudig via een diode geladen waarbij de diode moet voorkomen dat de startaccu leegloopt als de standkachel start.
(de vorige webmaster van de vwbusclubsite) was daar ook ooit het slachtoffer van. Is dat niet je probleem?

Leo
Dan zou je 1,2v lager uitkomen.
Laat dat nu het geval zijn.....
Het is natuurlijk niet een standaard diode van de conrad.......

L
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Vraag mbt 2e accu standkachel

Bericht door Rick »

Mijn standkachel vertoont ook kuren de laatste tijd. Denk dat ik ook maar eens voor een check ga.

Mijn accu's zijn net aan twee jaar oud.
geha
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:19

Re: Vraag mbt 2e accu standkachel

Bericht door geha »

Ik heb mijn 2e accu ook pas vervangen. Standkachel kon een 20 min lopen en dan accu leeg. Waarschijnlijk kapot omdat de accu geregeld geheel leeg getrokken word, en daar kan een startaccu slecht tegen. Nu een semi tractie accu geplaatst van 95 Ah.
Plaats reactie