Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)DeGemeneDehler schreef: 11 jun 2017, 18:27Rick, bedoel je ook wat Peter bedoelt: de twee koppelingscylinders vervangen?rick_k schreef: 11 feb 2017, 15:09 Kan ook zijn dat de hulpcilinder inwenidg lekt.
Bij de oprijwagen (2.4D pick-up LWB van 1992) viel ook de druk weg als je de koppeling een poos niet indrukte. Daarna weer ff oppompen en hij deed het weer even. Uiteindelijk beide cilinders vervangen en klaar doet het weer prima.
mvg Rick
Sorry voor de late reactie. Bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03
Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
Oké, dus Peters opmerking "kopp. cylinders vervangen (2x), is paar tientjes" klopt niet? Of moet de koppelingscylinder en het hydraulisch druklager ook nog te repareren zijn voor een paar tientjes? Toen ik het laatst namelijk met de monteur het over het druklager had, had hij het over minimaal €500...Pascal-141 schreef: 11 jun 2017, 19:38 Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
Het (hydraulische) druklager word niet gerepareerd , dat word meteen vervangen. En ja , dat kan in de papieren lopen , want je versnellingsbak moet er daarvoor onderuit , dus je betaald hoofdzakelijk werkuren.DeGemeneDehler schreef: 11 jun 2017, 20:08Oké, dus Peters opmerking "kopp. cylinders vervangen (2x), is paar tientjes" klopt niet? Of moet de koppelingscylinder en het hydraulisch druklager ook nog te repareren zijn voor een paar tientjes? Toen ik het laatst namelijk met de monteur het over het druklager had, had hij het over minimaal €500...Pascal-141 schreef: 11 jun 2017, 19:38 Je hebt maar EEN koppelingscilinder erin zitten , het andere is een hydraulisch druklager (en dat zit in de klok vd versnellingsbak)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
Ik zou dan ook meteen koppelingsplaat en drukgroep mee laten vervangen. De boel ligt dan toch open.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03
Re: Koppeling minder druk na lang rijden? (vage klacht)
Oke, duidelijk. Is het handiger om eerst alleen die koppelingscylinder te vervangen (en nogmaals nieuwe olie + ontluchten)? En als het dan nog niet goed is, ook het druklager en de rest?
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: