na 6j met caravelle t4 en 4j shuttle t5 heb ik mij een california besteld. een 175pk tiptronic met enkele gadgets er boven op. levering voorzien half april.
salut xavier
zit bij jullie op het marktplein? een lekker steakhaus waar ze in het restaurant op eikenhout het vlees bereiden zo ja dan ben ik daar al diverse keren wezen eten.
dank u dank u maar fresco groen ken ik al nu nog kennis maken met een kort chassis en vooral met de 175 paardjes die de voorwielen in beweging brengen. ik had graag ne 4 motion gekocht maar dit kan niet als kamper of lichte vracht ingeschreven worden dus heb ik voor den automatic gekozen.
XAVIER schreef:dank u dank u maar fresco groen ken ik al nu nog kennis maken met een kort chassis en vooral met de 175 paardjes die de voorwielen in beweging brengen. ik had graag ne 4 motion gekocht maar dit kan niet als kamper of lichte vracht ingeschreven worden dus heb ik voor den automatic gekozen.
grote salut
xavier
vreemd, ik heb een T5 LWB 130pk 4motion gehad en die was ingeschreven als lichte vracht...
de belgische wet op lichte vracht zegt dat de lengte van de laadruimte de helft van het chassis moet bedragen, bij de 4x4's hadden ze het gevonden en schoven ze de rolmeter onder de achterrij zetels door tot tegen de voorzetels waardoor ze effectief aan de helft kwamen. vorig jaar is de wet veranderd en sedertdien moeten ze op 20cm hoogte de meting uitvoeren waardoor een 4x4 met achterrij zetels geen lichte vracht meer kan zijn. Een california echter heeft geen scheidingswand maar word net als alle campers met 4 zitplaatsen als lichte vracht ingeschreven. wanneer er een optionele 5e stoel of bij campers een 5e gordel ingezet word is het geen lv meer, eveneens als het een 4motion is word het een "jeep", niet dat de belgische wetgeving ingewikkeld is hoor.
salut xavier.