spike schreef:maar de techniek van de viscokoppeling is wel ongeveer het zelfde
dus de problemen ook
ik heb dus begrepen dat de T4 minder storingsgevoelig is in zijn aandijflijn dan de T3 (syncro)
om een voorbeeld uit een ander merk te geven.... bij de Landrover Freelander zit ook een viscodiff tussen voor- en achteras, bij deze auto is omwille van het spelingsvrij houden van de aandrijflijn zelfs bewust een overbrengingsverschil tussen voor- en achteras ingebouwd (vooras wil iets meer toeren draaien) dit betekend dus dat het diff altijd een toerental verschil moet opheffen en dus altijd iets slipt. De techniek in dat viscodiff is ongeveer het zelfde als in de t4 en de t4. Maar ook deze techniek is niet iets wat vaak stuk gaat.
VW heeft natuurlijk niet stil gezeten of syncro gebied na de introductie in de T3, en ook zij zullen de problemen gezien hebben en getracht hier iets aan te doen (al is het maar door onderdelen steviger te constueren zodat ze wel tegen de voorkomende belastingen kunnen) dus dat ongeveer de zelfde techniek in een -wat zal het zijn, 5 a 10 jaar?-later geproduceerd model toch minder problemen geeft.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon